چاپ خبــر

اسفنانی: ویژه خواری سبب بدبینی جامعه به نظام می‌شود

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان گفت: ویژه خواری ضمن اینکه سبب بدبینی به نظام، آموزه‌های دینی و قانون می‌شود به اقتصاد کشور لطمه می‌زند و بی انگیزه بودن را در بین اقشار جامعه فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایسنا، محمد علی اسفنانی با بیان اینکه مجلس ریل‌گذار دولت است گفت: مجلس نقش تعیین کننده‌ای در همراهی دولت برای مبارزه با ویژه خواری دارد.

وی با بیان اینکه دولت زمانی می‌تواند با ویژه خواری مبارزه کند که قانون محکمی در دست داشته باشد، گفت: البته فقط قانون خوب کافی نیست، بلکه اجرای قانون به نحو صحیح مهم‌تراست .

عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر اجرای قانون به شکل صحیح و مطلوب، نظارت برحسن اجرای قوانین نیز باید به طور منظم و دائم از سوی دستگاه‌های مربوط اعمال شود.

 

اسفنانی با بیان اینکه باید زمینه‌های بروز ویژه خواری را حذف کرد، گفت: یکی از راه‌های مقابله با ویژه خواری این است که مسوولیت‌ها به افراد واجد شرایط داده شود، یعنی اگر کسانی که فاقد شرایط لازم برای مسؤولیت‌های بزرگ باشند‌، می توانند به ویژه خواری بپردازند.

 

وی افزود: این دسته از افراد به دلیل اینکه بر اساس روابط نه براساس ضوابط روی کار آمده‌اند، اهل اغماض هستند و نسبت به قانون شکنی و قانون گریزی دیگران بی تفاوات هستند که البته خودشان هم همین گونه عمل می‌کنند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به سخن امام علی (ع) در باره تعریف عدل که فرمودند «باید هر چیزی در جایگاه خود قرار بگیرد»، گفت: هر کس در هر جایگاهی که قرار می‌گیرد باید از صلاحیت و شایستگی‌های لازم برخوردار بوده و اهل اغماض و مصلحت گرایی نباشد.

 

وی خاطرنشان کرد: کسانی که تعهد، تخصص و تحصیلات‌شان با آن سمتی که دارند همخوانی نداشته باشد، بستر ویژه خواری در جامعه فراهم می‌شود.

Go to TOP