چاپ خبــر

سامانه بارش‌زا تا چهار‌‌شنبه در اصفهان فعال است

مسئول هواشناسی و کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه بارش‌زا تا چهار‌شنبه بر روی مناطق مختلف استان اصفهان فعال است.

  به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، لیلا امینی اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات نقشه‌های هوا‌شناسی بیانگر فعالیت سامانه بارش‌زا از دو‌شنبه تا چهار‌شنبه بر روی استان اصفهان است.

وی به سرد شدن هوای استان با بروز این سامانه بارشی در مناطق مختلف اشاره کرد و ادامه داد: براساس اطلاعات نقشه‌های هوا‌شناسی، شرایط بارشی برای اکثر مناطق استان به ویژه جنوب غربی، جنوب و به تدریج مرکز و شرق استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

مسئول هواشناسی و کارشناس پیش‌بینی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نوع سامانه بارش‌زا در استان اصفهان بیشتر به شکل برف است، تصریح کرد: انتظار می‌رود که کمینه دمای هوای اصفهان در 24 ساعت آینده به هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر برسد.

وی با بیان اینکه همچنین انتظار می‌رود که بیشینه دمای هوای اصفهان طی 24 ساعت آینده به یک درجه بالای صفر برسد، اضافه کرد: در حال حاضر نیز دمای هوای شهر اصفهان به یک درجه زیر صفر رسیده است.

امینی با اشاره به سرد‌ترین و گرم‌ترین مناطق استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر چوپانان با دمای سه درجه بالای صفر به عنوان گرم‌ترین نقطه استان و میمه با دمای 18 درجه زیر صفر به عنوان سرد‌ترین نقطه استان اصفهان بوده و در شرایط فعلی این سامانه بارش‌زا همراه با باد سرد است.

بارش برف از بامداد امروز در مناطق مختلف استان اصفهان آغاز شده و بارش‌ها سبب ایجاد ترافیک و راهبندان در مناطق مختلف اصفهان شده است و امیدواریم که مسئولان مربوطه در روز‌های آتی نسبت به رسیدگی به وضعیت راه‌های شهر و استان اقدام کنند.

Go to TOP