چاپ خبــر

ویژگی های فرماندار

خبر استعفای فرماندار محترم فریدونشهر، شهر طبیعت زیبا، سؤالاتی را در اذهان عمومی در شهرستان فریدونشهر ایجاد نموده است.

بی گمان فرماندار محترم دلایل و انگیزه های مختلف و متفاوتی می توانند برای این خواسته خود داشته باشند که البته همگی آنها قابل احترام و توجه اند، لیکن؛ این امر، – به هر دلیل که صورت پذیرفته باشد – سؤالاتی را در اذهان عمومی مردم ایجاد نموده است:
–    فرماندار آینده فریدونشهر چه کسی خواهد بود؟
–    فرماندار آینده چه ویژگی ها و توانائی هائی باید داشته باشد؟
–    آیا بومی بودن فرماندار می تواند گره گشای مشکلات موجود در شهرستان باشد؟
–    آیا طرح های نیمه کاره شهرستان که طی دوره های پیشین آغاز گردیده به سرانجام خواهند رسید؟
–    برنامه ها و اولویت های فرماندار آینده در رفع مشکلات شهرستان چه خواهد بود و یا چه باید باشد؟
این ها همگی سؤالاتی است که پاسخگوئی به آنها با توجه به جایگاه و ویژگی های خاص شهرستان فریدونشهر و نیز جایگاه رفیع و ممتاز فرمانداری در بین نهادها و دستگاه های مشغول به خدمت در یک شهرستان، بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.
شهرستان فریدونشهر با وسعتی بیش از12000 کیلومتر مربع، شهرها، روستاها و دهستان های تابعه متعدد، ویژگی های خاص قومی، اقلیمی و آب و هوائی، استعدادهای مختلف گردشگری و از همه مهمتر جمعیتی جوان و آماده خدمت، استمرار حرکت در مسیر رو به رشد و پیشرفت را می طلبد که این امر نیز با وجود چنین ویژگی ها و توانمندی های خاص و منحصر به فردی، دست یافتنی و سهل الوصول خواهد بود.
البته؛ حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی، مقتضیات و شرایطی خواهد داشت که قطعاً و یقیناً باید رعایت گردد. از جمله مهمترین شرایط و مقتضیات لازم جهت قرار گرفتن و تداوم حرکت در چنین مسیری، حضور مدیران و مسئولین متدین، متعهد و برخوردار از روحیه جهادی، آگاه به شرایط و ویژگی های منطقه ای و بویژه تحصیلات و تخصص های لازم و مرتبط با وظایف محوله خواهد بود.
ناگفته پیداست که شهرستان فریدونشهر نیز همچون سایر شهرستانهای کشور، علیرغم برخورداری از
ویژگی ها و توانمندی های منحصر به فرد – که به بخشی از آنها به اجمال اشاره گردید –  با مشکلات و چالش هائی از جمله بیکاری قشر جوان و جویای کار، نیمه کاره ماندن طرح های عمرانی متعدد به دلیل کمبود بودجه و …  نیز مواجه می باشد که رفع این مشکلات برای بهبود و ارتقاءکیفیت زندگی بسیار حیاتی و ضروری است و این مهم حاصل نخواهد شد مگر با همکاری، همفکری مسئولین محترم شهرستان و بکارگیری تمام توان در استفاده از کلیه توانمندی ها و استعدادهای نهفته و آشکار موجود در شهرستان فریدونشهر بویژه جمعیت جوان و آماده خدمت آن.
در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای فرماندار محترم سابق در مسئولیت های آتی، امید آن داریم که در دهه پیشرفت و عدالت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد حضور و خدمت رسانی چهره های متعهد، متخصص و انقلابی در بخش های مختلف بویژه فرمانداری شهرستان فریدونشهر باشیم تا با روحیه جهادی خود و توجه هر چه بیشتر به رفع مشکلات موجود، مسیر پیشرفت و گسترش عدالت هر چه بیشتر در شهرستان را برای مردم و نسل های آتی هموارتر نمایند.

باشگاه نویسندگان پونه زار/احمد اصلانی کارشناس ارشد حقوق جزا و جرمشناسی

  1. آنچه امروز با عنوان نهاد و ساختار هاي بروكراتيك در كل جهان شناخته مي شود، ريشه در فرهنگ ، آموزها و ارزش هاي غربي دارد و اقعيت اين است تا زماني كه تعارضات ساختاري ما با ارزش هاي غربي به سرانجام نرسد هيچگاه نهادها و ساختارهاي ما آنگونه كه در جوامع غربي به سمت شفافيت و پاسخگويي به افكار عمومي ميل دارند ، سمت و سو نخواهند يافت. حتي اگر اين ساختارهاي شكلي در جامعه ما وجود داشته باشند، آنچه در سنت سياسي جامعه ما جريان دارد مجموعه اي از مفاهيم را در بر مي گيرد كه در جوامع جهان سومي نظير خاورميانه و آفريقا متداول مي باشد و در آنها نبايد انتظار منفعت عمومي را داشت در نتيجه منافع حداقلي اهميت مي يابد به نحوي كه دربان و باغچه بان و آبدارچي عليرغم تعريف روشني كه از جايگاه شغلي آنها وجود دارد به عنوان شاه كليد گشايش در امور موقعيت پيدا مي كنند. بنا براين تحول در ساختار ها بيش تر واجد اهميت هستند تا تغيير در پست ها،

  2. علیرضا گفت:

    بر خلاف تیتر ، شما ویژگی چندانی برای یک فرماندار خوب بیان نکردید
    بهرحال یکی از مواردی که باعث شد مردم در انتخابات 24 خرداد به دکتر حسن روحانی رای بدهند انتظار مردم برای تغییر بود. به اعتقاد من دولت باید در انتخاب فرمانداران به این نکته توجه کند. نکته دیگر اینکه هر فرد جدیدی که به عنوان فرماندار به یک شهر اعزام می‌شود، باید یک سر و گردن نسبت به فرد قبلی متخصص‌تر، توانمندتر، کارشناس‌تر باشد، وگرنه برای مردم چه فرقی می کند که فلانی باشد یا فلانی.
    فرماندار خوب کسی است که پرانرژی و پرکار باشد. فرماندار به اصطلاح پروازی نباشد، به دنبال تحصیل کردن و مدارج بالاتر علمی همزمان با دوران فعالیت نباشد. مسائل سیاسی را در حوره مسئولیت خود دنبال کند اما به دنبال سیاسی‌کاری‌هایی خارج از حوزه مسئولیت خود نباشد. اگر یک فرمانداری این‌گونه رفتار کند، طبیعی است که تاثیر مثبتی روی مردم آن منطقه خواهد گذاشت.

    • آقای علیرضا، باسلام؛ جهت اطلاع جنابعالی اعلام می کنم که عنوان یادداشت بنده چیز دیگری بوده و عنوان فعلی توسط مسئول محترم سایت انتخاب و به عنوان تیتر یادداشت درج شده است. در هر صورت از تأملی که فرمودید و حوصله ای که به خرج دادید متشکرم.

Go to TOP