چاپ خبــر

بازگشت کابوس دیال آپ/مخابرات فریدونشهر مقصر است؟

با حضور ADSl در شهرستان فریدونشهر رویای دهکده جهانی برای شهروندان در حال تحقق بود که با افزایش تقاضا و شاید عدم رعایت اصول فنی از سوی مخابرات فریدونشهر ناگهان دروازه ورود به این دهکده کوچک تر شد و حال شاهد افت شدید سرعت اینترنت و یاداوری کابوس اتصال از نوع Dial up هستیم.

از زمان واگذاری سرویس ADSL در شهرستان فریدونشهر توسط اداره مخابرات حدود دو سه سالی می گذرد . واگذاری که البته با تبلیغات گسترده انجام گرفت و با استقبال خوب شهروندان هم مواجه شد . سرویسی که نسبت به dial up  کم سرعت بسیار عالی و رویایی می نمود. ابتدا مایی که سرعت باالاتر از KB/sec 3 را به عمرمان ندیده بودیم ناگهان با سرعت دهها برابر آن مواجه شدیم و این برای یک کاربر یک شهرستان کوچک جهان سومی یعنی عالی تر از عالی.

به سرعت پورت های در نظر گرفته شده مخابرات  کامل شد . سال اول تقریبا سرعت سرویس عالی بود  ولی کم کم افت سرعت خود را نشان داد پیام    this webpage is not available آهسته آهسته خودنمایی کرد و نتیجه آن شد که اکنون سرعتی کمی بهتر از dial up   داریم (شکل شماره 1) . مخابرات فریدونشهر باید جوابگو باشد که علت چیست ؟ آیا علت افزایش پورت بدون افزایش پهنای باند است ویا علت دیگری دارد؟  اگر علت اضافه نمودن مشترک با همان پهنای باند سابق است که این یعنی تعدی به حقوق مشترکین و به عبارت دیگر یعنی کم فروشی و تضییع حقوق مصرف کننده البته اگر حقوقی داشته باشیم.اگر اینگونه است جایگاه تعزیرات و مدعی العموم قوه قضاییه کجاست و چه فرقی می کند بین کم فروشی یک واحد صنفی و کم فروشی مخابرات؟

 متاسفانه اکنون وضعیت طوری شده است که گاهی سرعت دانلود به صفر می رسد .(شکل شماره 2) سرعت سرویس را هم اگر در سایتی مثل http://www.speedtest.ir امتحان کنیم پی به کاهش کیفیت و سرعت سرویس می بریم. در مواقعی هم با قطع کامل سرویس روبرو هستیم . (شکل شماره 3)

امیدوارم مسولین محترم مخابرات پاسخگوی این مورد باشند . از تمامی کاربران عزیزهم دعوت می نمایم با ارسال نظرات خود در پایین صفحه در بحث مشارکت فرموده و از حقوق حقه خود دفاع نمایند.

10303

باشگاه نویسندگان پونه زار/علی رضا مقدسی

  1. emran گفت:

    بابا ما که بعد از کلی التماس خواهش ADSL گرفتیم سرعتش نسبت به قبلی بهتره ولی اونی که انتظار داشتم نیست
    غیر ز اون دقت کردین چه طوری شارژ زود تموم میشه بی حساب کتاب

    • سلام
      درمورد سرعت به نظرم تغییر زیاد نیست ولی در مورد اتمام شارژ، باید بگم به نسبت چند ماه قبل خیلی خیلی خیلی زود تموم میشه. من فکر می کردم مشکل از سیستم منه و نرم افزاری چیزی بدون اطلاع من آپدیت میشه ولی مثل اینکه مشکل از جای دیگه آب میخوره!

  2. نکته سنج گفت:

    شما گویا حواستون به یک نکته نیست

    اون اینترنتی که شما گرفتید به چه سرعتی گرفتید؟
    آیا غیر از اینه که اینترنت با سرعت 128 kb/s بهتون تحویل دادند؟ طبق قرارداد؟
    اون مسئله ای که سرعت اینترنت قبل تر خوب بوده به علت این بوده که سرعت share بوده.
    الان طبق اسنادی که خودتون در متن همین خبر منتشر کردید سرعت فعلی شما نزدیک به همون 128 kb/s است.
    با توجه به سرعت از سایت (speed test)
    الان مخابرات می تونه خیلی راحت به علت تشویش اذهان عمومی و افترا از شما شکایت کنه!
    مگر اینکه سرعت اینترنتی که شما گرفتید بالاتر از سرعت 128 kb/s بوده باشه.

  3. امین گفت:

    خیلی شارژ خالی میکنه . خدا میدونه این سری قبض تلفن چقد میاد !!!!!

  4. سلام
    جناب آقای مقدسی
    1-سرعت که بیشتر مواقع بیشتر از تعهد مخابرات است و اکثر مواقع بالاتر از 128 است ولی مشکل اینجاست که مخابرات سرعت بالاتر از128 را به مشتریان ویژه و یا ادارات که نیاز به سرعت 1 مگاو بالاتر راداره نمیدن
    2- بین خطوط مختلف هم اختلاف سرعت داره مثلا خط مغازم سرعتش تا 256 هم میره و حتی بالاتر اما خط خونه در حد128 هست و من تفاوت سرعت را خیلی جاها دیدم
    3- در مورد خالی شدن شارژ هم خودم دقت کردم بعید میدونم الکی کم کنه ولی خیلی از مشتریام به زود خالی شدن شارژشون اعتراض دارن
    4- یوزر و پسوردی را هم که از مخابرات گرفتید عوض کنید تا کسی نتونه با یوزر و پسورد شما وارد بشه چون یوزر و پسوردی که مخابرات میده قابل حدسه

  5. علیرضا گفت:

    نقل از سایت الف :
    کد مطلب: 222029
    گرانفروشی اینترنت در کشور
    تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۱
    هر STM۱ پهنای باند اینترنت که به قیمت حدود ۹ میلیون تومان وارد کشور می‌شود به قیمت ۲۳۲ میلیون تومان به دست کاربر نهایی می‌رسد که ۲۵ برابر قیمت اولیه آن است.

    به گزارش فارس نتایج یک بررسی درباره گران‌فروشی و کم‌فروشی پهنای باند اینترنت در ایران نشان می‌دهد که هر STM۱ پهنای باند اینترنت که به قیمت حدود ۹ میلیون تومان وارد کشور می‌شود با خرید و فروش آن توسط واسطه‌های مختلف مانند شرکت‌ ارتباطات زیرساخت، شرکت‌های ندا، شرکت‌های مخابرات استانی و شرکت‌های فراهم‌آور خدمات اینترنت، نهایتاً با احتساب ضریب اشتراک‌گذاری به قیمت ۲۳۲ میلیون تومان به دست کاربر نهایی می‌رسد که ۲۵ برابر قیمت اولیه آن است.

    مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بررسی دلایل گران‌فروشی پهنای باند در کشور اعلام می‌کند: گران‌فروشی پهنای باند اینترنت در کشور علل زیادی دارد. اولاً شکاف زیادی میان عرضه و تقاضای پهنای باند به وجود آمده که ناشی از رشد فزاینده تقاضا و عدم تأمین میزان مورد نیاز است. ثانیاً دو مقررات‌گذار برای قیمت‌گذاری پهنای باند وجود دارد که هر یک ملاحظات خاص خود را دارند و مستقل از هم مقرراتی را برای تعرفه‌گذاری و قیمت‌گذاری پهنای باند وضع می‌کند. ثالثاً شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یک شرکت دولتی در جایگاه متصدی، نقش ایفا می‌کند و به عرضه پهنای باند بین‌الملل می‌پردازد.

Go to TOP