چاپ خبــر

اسفنانی از رویکردهای دولت روحانی حمایت و از دولت احمدی نژاد انتقاد کرد

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور در 8 سال گذشته لطمه های زیادی دید، گفت: دستگاه دپیلماسی دولت تدبیر و امید در رفع منافشه های سیاسی گذشته موفق عمل کرده است

به گزارش پونه زار ، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار امورمجلس شبکه ایران با بیان این مطلب که در گذشته رویکرد دولت نهم و دهم مبتنی برعقلانیت نبود،‌خاطر نشان کرد:به همین دلیلی تصمیم هایی که از سوی دولت احمدی نژاد اتخاذ شد برای کشور حاشیه های بسیاری درعرصه داخلی و به ویژه خارجی به وجود آورد.
وی با اشاره به اینکه به دلیل بی تدبیری دولت احمدی نژاد کشور هزینه های بسیاری پرداخت کرد، افزود: این آسیب ها در حالی به کشور وارد شد که هیچ ضرورتی وجود نداشت.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی درمجلس ادامه داد:مقایسه وضعیت کشور در عرصه های محتلف اقتصادی،‌سیاسی،‌ اجتماعی و بین الملل به خوبی نشان می دهد که ما در 8 سال گذشته سیر نزولی را در بسیاری از زمینه ها دنبال کردیم.
وی تغییرات مدیریتی وسیع در دولت نهم ودهم را آسیب زا دانست و گفت: روی کار آمدن مدیرانی که تخصص،‌تجربه و توان اجرایی لازم را نداشتند، ‌بزرگترین نقطه ضعف مدیریت گذشته است.

محمدعلی اسفنانی با بیان اینکه در دولت دکتر روحانی مسوولان با احساس امید و امنیت در پی خدمت رسانی به مردم هستند،‌افزود: این در حالی است مدیران در دولت گذشته هرلحظه در انتظار تغییر و جابه جایی بودند و همین امر انگیزه خدمت رسانی را کاهش داد.

وی یکی از مهمترین ایرادهای دولت گذشته را روابط تنش زا در عرصه بین الملل دانست و افزود: خوشبختانه عملکرد و فعالیت های حوزه سیاست خارجی دولت یازدهم در ابعاد مختلف نشان دهنده تغییر دیدگاه ها و مواضع کشورها نسبت به جمهوری اسلامی ایران است.
نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی یادآور شد: بحث هسته ای و حل و فصل مسایل مختلف آن از جمله موضوع های مهم ایران محسوب می شود و با روی کار آمدن دولت جدید و گفت وگوهای متعدد با گروه 1+5 چشم انداز بهتری را ترسیم کرده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه حرکت و مواضع سیاست خارجی منطبق با فرامین رهبری و بر اساس چارچوپ ها و اصول تعریف شده است،‌گفت: اقدامات و راهبردهای سیاست خارجی ایران باید حساب شده و با توجه به منافع ملی مورد توجه باشد که خوشبختانه دولت یازدهم نیز تا به امروز در راستای تامین خواست ملت و نظام گام برداشته است

  1. مجید گفت:

    صحبتهای اقای اسفنانی رویکرد مثبت وعاقلانه ایشان را نشان میدهد ممنون

  2. اصلانی گفت:

    مردم از وکلای محترم خود در مجلس شورای اسلامی و بویژه اعضاء محترم کمیسیون قضائی که همگی از قضات و حقوقدانان کشور هستند توقع قاطعیت و برخوردهای جدی تری نسبت به سایر نمایندگان داشته و دارند و ای کاش کمی از این انتقادها را با قاطعیت هر چه تمام تر به موقع مطرح می کردند تا امروز افسوس کارهای نکرده دیروز را نخوریم و اینقدر هزینه پرداخت نکنیم.
    به هرحال به نظر بنده اعضاء حقوقدان مجلس باید بیشتر به اینگونه مسائل حساس باشند و عکس العمل سریعتری نسبت به دیگران در مقابل مسائل از خودشان نشان دهند و صراحت بیشتری در کلام داشته باشند، چرا که قال رسول ا.. (صل ا.. علیه و آله وسلم) : «کلّکم راع و کلّکم مسئول عن رعیته».

Go to TOP