چاپ خبــر
امام جمعه موقت اصفهان:

ایران در برابر فشار دشمنان تسلیم نمی شود

ملت و دولت ایران به تاسی از مولایشان امام علی (ع) در برابر فشار دشمنان تسلیم نمی شوند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اظهار کرد: ایران کشوری اسلامی است و با تمسک به قرآن و الهام از آن و نیز با توکل به خداوند سبحان به قدرتی رسیده ایم که می توانیم با شهامت در برابر آمریکا و دشمنان انقلاب بایستیم.

وی با بیان اینکه هیچ دولتی جرات حمله نظامی به ایران را ندارد، افزود: رهبر و ملت ایران متکی به قدرت لایزال الهی هستند که قدرت بمب و موشک در برابر آن ضعیف است.

وی با اشاره به توکل ملت ایران به خدا اضافه کرد: اگر خدا بخواهد مظلومان زمان را در برابر ظلم حمایت می کند.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین به ازدواج جوانان اشاره و عنوان کرد: بایستی امکانات ازدواج جوانان فراهم شود و به منظور جلوگیری از گناه در جامعه، دختران و پسران در سنین کم ازدواج کنند.

وی گفت: سنت های غلط و دست و پاگیر مانند مهریه های بالا و جهیزیه های زیاد و مفصل مانعی بر سر راه ازدواج جوانان است که باید ملت رشید و بیدار ایران خود را گرفتار این مسائل نکنند.

وی با بیان اینکه ازدواج در سنین پایین فرهنگی اسلامی است، اضافه کرد: بایستی در زمینه گسترش فرهنگ ازدواج آسان در جامعه انقلابی گروهی شکل گیرد تا نفس انسان نیز در برابر وسوسه شیطان ایمن گردد.

حجت الاسلام میردامادی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار ادامه داد: هیچ عبادتی بالاتر از پرستاری از بیمار و دادن آرامش به آنها نیست و این شغل بسیار مقدس و پرستاران فرشتگان عاشق هستند.

وی به بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی توصیه کرد که از پرستاران متدین، دلسوز و متعهد استفاده کنند و برای مردان، پرستار مرد و برای زنان پرستار زن قرار دهند.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین یاد و خاطره شهید هاشم ربانی مبارز انقلابی که از ابتدای انقلاب با امام (ره) بود را گرامیداشت.

وی با اشاره به هفته نیکوکاری گفت: ملت ایران به یکدیگر رافت و رحمت و دستانی بخشنده داشته باشند.

وی به 22 اسفند ماه سالروز تاسیس صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: خانواده شهدا نزد خدا عزیز هستند و باید از سوی ملت ایران که آزادی و استقلال کشورشان را مدیون این افراد هستند مورد احترام قرار گیرند.

حجت الاسلام میردامادی سید جمال الدین اسدآبادی را قهرمانی اسلامی خواند و افزود: این قهرمان حدود یک قرن پیش با سفر به کشورهای مختلف اسلام را توسعه داد.

Go to TOP