چاپ خبــر
عضو شورای اسلامی فریدون‌شهر مطرح کرد؛

باید چشم انداز استان اصلاح شود زیرا شهرستان هایی مانند فریدونشهردر آن لحاظ نشده است

نماینده شورای اسلامی فریدون‌شهر در شورای عالی استان اصفهان گفت: در حال حاضر یک طرح جامع استانی و منطقه‌ای در اصفهان در راستای توسعه شهرستان‌های این استان وجود ندارد.

به گزارش  پونه زار به نقل از خبرگزاری فارس، بهروز اصلانی  در سومین اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه شهرستان فریدون‌شهر با مشکلات عمده‌ای مواجه است، اظهار داشت: انتقال آب سر‌شاخه‌های دز به حوضه آب‌ریز زاینده‌رود مشکلات بسیاری را برای این شهرستان ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع سبب خشک شدن دشت‌ها و قنات‌های موجود در شهرستان فریدون‌شهر شده است و خشکسالی و کم‌آبی یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان محسوب می‌شود.

نماینده شورای اسلامی فریدون‌شهر در شورای عالی استان اصفهان با تأکید بر اینکه در حال حاضر شهرداری یک قطره آب برای انجام فضای سبز در این فریدون‌شهر ندارد، تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت مشکلات آبی این شهرستان باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

نماینده شورای استان در هیئت نظارت  بر سمن های استان  با بیان اینکه بسیاری از مردم این شهرستان به دلیل وجود مشکلات بسیار در فریدون‌شهر به اصفهان مهاجرت کرده‌اند، ادامه داد: تنوع زیست محیطی بسیاری در شهرستان فریدون‌شهر وجود دارد، اما در حال حاضر بسیاری از گیاهان موجود در این شهرستان در حال نابودی است.

اصلانی با اشاره به ضرورت حفظ منابع و عرصه‌های طبیعی موجود در این شهرستان تاکید کرد: یک طرح ملی و استانی در راستای حفظ منابع طبیعی موجود در شهرستان‌های استان باید تدوین شود.

وی با اشاره بر اینکه شورا‌های شهر باید از حالت توده ای خارج شوند و در ساختارهای مردمی فعالیت کنند تا به صورت واقعی به مشکلات موجود در شهر‌ها و شهرستان‌های استان رسیدگی شود، متذکر شد:

باید چشم انداز استان اصلاح شود زیرا شهرستان هایی ماند فریدونشهردر آن  لحاظ نشده است. وی طرح یکپارچه سازی  کلیه شهرهای دشت لنجان مانند شاهین شهر، نجان و نجف اباد و سایر شهرهای همجوارشان را به دلیل پدافند غیرعامل معقول ندانست و تاکید کرد ساختن چنین ابرشهرهایی موجب خالی شدن و مهاجرت مردم شهرهای کوچکی مانند فریدونشهر خواهد شد که به دلایل گوناگون منطقی و علمی نیست.

وی خاطر نشان کرد:شهرداری ها هم باید خود را در سیستم اجرایی و حقوقی و مدیریت شهری با اهنگ تغییرات سریع در سطح ملی و جهانی وفق دهند و با آموزش های به روز کارکنان و نگرش های مدیریتی فضای کار بیشتر و بهتری را فراهم نمایند.

وی با اشاره به یکی از مشکلات استان در راستای توسعه شهرستان‌های استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر یک طرح جامع استانی و منطقه‌ای در اصفهان در راستای توسعه شهرستان‌های استان وجود ندارد.

  1. جناب اقای اصلانی.شما انگشت روی نقطه یی گذاشته اید.که بسیار حساس ومسبوق به سابقه میباشد.
    . ما اگر نقطه مرکزی را شهر اصفهان قرار دهیم . شهرستانهای نزدیکتر به ان در درجه دوم قرار میگیرند. وسپس این ترتیب شامل شهر ستانهای بعدی میگردد به این نمودار خطی نگاه کنید تا موضوع بیشتر خود را نشان دهد. شهرستان اصفهان—- شهرستان نجف اباد__ شهرستانهای گلپایگان وخوانسار_ شهرستان فریدن و فریدونشهر. اگر ما بخواهیم فرضا به لحاظ بهرمندی ودسترسی به امکانات به
    این شهرستانهای مورد اشاره نمره بدهیم تقریبا نموداری به شرح ذیل خواهیم داشت. 100__ 20— 10-و5— واین اختلاف دربهره مندی شاید منحصر به استان اصفهان باشد. شما برای مثال اگر استان مازندران را فرض کنید.شهرستان ساری با شهرستانهای دیگر استان مثل امل -بابل_ چالوس_ رامسر –نور ویا بقیه شهرستانهاچندان اختلافی ندارند.حال باید چه کار کرد.؟.نکته اینجا ست.که این چشم انداز که شما میفرمایید باید تغییر کند از چشم چه کسانی باید باشد. موفق باشید

  2. اصفهانی ها در مدیریت ها بخصوص مدریت شهری سرآمددیگرانند ودر تقسیم امکانات رفاهی در سطح استان کاملا ظالم – ولی باید آنها بدانند برای یک اصفهان زیبا به آب نیازمندندواصفهان بدون آب کویری لم یزرعی است لذا بترسند از آن روزی که از بی عدالتی ها مردم همچون مردم چهار محال آب را بر آنها ببندند تا شاید به فکر شهرستانهای استان بیفتند%

  3. چناب اصلانی-لطفا به مسئولان استانی برسانید که خیابانهای شهر فریدونشهر به خاطر آب رسانی به مرکز استان زیر با رماشینهای سنگین آنها بسیار صدمه دیده اند لاقل اگر شهرستان فریدونشهر از گرفتن حقآبه محروم هستند خسارت این تخریبها را پرداخت نمایند%

Go to TOP