چاپ خبــر

وزیر نیرو وارد اصفهان شد

وزیر نیرو به همراه چند تن از معاونان این وزارتخانه و همچنین معاونان وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه وارد اصفهان شد.

به گزارش پونه زار به نقل از ایرنا ؛ ˈحمید چیت چیانˈ و هیات همراه با هدف بررسی مسائل حوضه آبریز زاینده رود و همچنین پیگیری مصوبه 9 ماده ای شورای عالی آب در مورد طرح جامع احیای این حوضه آبریز به اصفهان سفر کرده اند.

ملاقات با هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان و ارائه آخرین اقدامات صورت گرفته در مرکز از دیگر اهداف سفر وزیر نیرو و معاونان وزرای جهاد کشاورزی و نیرو به استان است.

دیدار با آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه استان اصفهان و آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و استاندار اصفهان از دیگر برنامه های این هیات است.

وزیر نیرو همچنین امروز در آیین افتتاح یکی از بزرگترین پست های برق کشور در اصفهان شرکت می کنند.

زاینده رود از خرداد ماه سال گذشته تاکنون خشک است و کشاورزان شرق اصفهان نمی توانند آب مورد نیاز اراضی کشاورزی خود را تامین کنند و با مشکلات جدی معیشتی مواجه شده اند.

همچنین در غرب اصفهان نیز سطح کشت اراضی کشاورزی کاهش یافته و باغها با خشک شدن و آفت زدگی ناشی از کم آبی مواجه اند.

بخشهای شرب و صنعت اصفهان نیز با مشکل تامین آب مواجه اند و مردم شهر اصفهان سال گذشته از لحاظ تامین آب سالی نسبتا سخت را پشت سر گذاشتند و با وضعیت بارندگی و ذخیره موجود سد زاینده رود احتمالا سالی سخت را پیش رو دارند.

سال گذشته کم آبی همچنین بر تولید واحدهای صنعتی استان تاثیر گذاشت و حتی فولاد مبارکه بزرگترین واحد صنعتی استان را نیز با مشکل مواجه ساخت.

استان اصفهان به لحاظ منابع آبی در وضع بحرانی است و در حالی که متوسط سرانه آب قابل دسترس در کشور حدود 1800متر مکعب است این رقم در استان اصفهان 900 متر مکعب است .

این در حالی است که در دو استان خوزستان و چهار محال و بختیاری که سرچشمه های آب مشترک با اصفهان دارند میزان سرانه آب قابل دسترس به ترتیب هفت و دوازده هزار متر مکعب اعلام شده است.

سالانه بیش از 10 میلیارد متر مکعب آب از استان خوزستان به دریا می ریزد و این در حالی است که کل پروژه های تامین آب تعریف شده برای استان اصفهان در حال حاضر یک میلیارد متر مکعب است.

به هر حال به نظر می رسد که وزیر نیرو امروز در دیدار با نمایندگان نظام صنفی کشاورزی اصفهان روز پر چالشی را پیش رو داشته باشد.

برای این نشست از خبرنگاران دعوت نشده است.

Go to TOP