چاپ خبــر

پرداخت 70 میلیارد تومان خسارت خشکسالی به اصفهان

وزیر نیرو با اشاره به هدف سفر خود به اصفهان مبنی بر بازدید طرح‌های وزارت نیرو و بررسی مسائل زاینده رود گفت: 400 کیلوولت اصفهان در حال افتتاح است و در سفر امروز با نمایندگان کشاورزان سراسر استان اصفهان نیز به تفصیل درباره وضعیت زاینده رود و تخصیص 70 میلیارد تومان خسارت صحبت کردیم.

به گزارش پونه زار به نقل از ایسنا ؛ حمید چیت‌چیان که در استان اصفهان از پروژه‌های وزارت نیرو بازدید می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه خود با نمایندگان کشاورزان استان گفت: در این نشست وضعیت زاینده رود بررسی شد و در مورد طرح کوهرنگ 3 که تا پاییز آب در این تونل جریان پیدا می کند صحبت کردیم. همچنین در مورد طرح بهشت‌آباد نیز مطالبی عنوان شد.

وی با اشاره به مصوبات شورای عالی آب و شرایط زاینده رود گفت: در نشستی که داشتیم اقدامات دولت به ویژه در حوزه بررسی خشکسالی و خسارت به کشاورزان تشریح کردم که بر این اساس از 70 میلیارد تومان اعتباری که برای تبعات خشکسالی اصفهان در نظر گرفته شده بود سهم 50 درصدی خسارت را به صد درصد رساندیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: از 70 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای اصفهان قرار بود 50 درصد به کشاورزان خسارت داده شود و 50 درصد نیز برای طرح‌های عمرانی مرتبط با آب هزینه شود اما در جلسه روز یکشنبه هفته قبل تصویب شد که صد درصد این مبلغ به عنوان خسارت در نظر گرفته شود.

چیت‌چیان تاکید کرد: همچنین دولت در جلسه اخیر تصویب کرد که سقف خسارت پرداختی از 500 هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش پیدا کند که در نهایت تصمیم وزارت نیرو را به اطلاع نمایندگان رساندیم و پیش‌بینی می‌شود که برای پاییز آب کافی برای کشاورزی اصفهان وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که‌ آیا مانند سال گذشته سهم آب کشاورزی زودهنگام رهاسازی می‌شود گفت: خیر در بهار تنها آب برای باغات و در حد رفع نیاز و جلوگیری از خشک شدن درختان تخصیص پیدا می‌کند اما برای زراعت در فصل پاییز به کشاورزان آب داده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، با آغاز سال جدید کشاورزان اصفهان باز هم نسبت به انتقال آب از زاینده رود به یزد اعتراض کردند که در نهایت امروز در نشستی که با وزیر نیرو برگزار شد توافقات لازم در این زمینه صورت گرفته شده است.

Go to TOP