چاپ خبــر

ماموریت های اورژانس اصفهان در نوروز امسال کاهش یافت

مدیر مرکز فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: تعداد ماموریت های اورژانس این استان در نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش پونه زار به نقل از ایرنا، «غفور راستین» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: نوروز امسال هشت هزار و 138 ماموریت پیش بیمارستانی در استان اصفهان انجام شد در حالیکه در سال گذشته این رقم هشت هزار و 280 مورد بود.

وی تعداد امدادخواهی های غیر تصادفی نوروز امسال را پنج هزار و 717 مورد و تعداد امدادخواهی های تصادفی جاده ای و شهری را دو هزار و 421 مورد اعلام و اظهار کرد: این ارقام در نوروز سال گذشته به ترتیب پنج هزار و 670 و دو هزار و 810 مورد بود.

وی بدون اشاره به آمار مرگ و میر در نوروز امسال در استان اصفهان تصریح کرد: ما فقط موارد را در محل حادثه ثبت می کنیم در حالیکه پزشکی قانونی همه موارد مرگ و میر را ثبت می کند و این مرکز باید این آمار را ارایه دهد.

راستین گفت: نوروز امسال 47 مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن بدون هیچگونه فوتی در استان اصفهان رخ داد در حالیکه این رقم در نوروز سال گذشته 50 مورد با یک فوتی بود.

مدیر مرکز فوریت های پزشکی استان اصفهان افزود: در مجموع در سال گذشته 384 مورد مسمومیت با منوکسید کربن با 30 مورد منجر به فوت در استان گزارش شد در حالیکه در سال 91 تعداد این مسمومیت ها 410 مورد با 32 مورد فوتی بود.

وی با اشاره به کاهش تعداد شکایات از بخش فوریت های پزشکی استان در نوروز امسال اظهار کرد: پارسال 168 مورد شکایت گزارش شد اما امسال فقط 48 مورد شکایت مطرح شد که بیشتر آن مربوط به عدم حضور یا تاخیر در حضور متخصصین و بی توجهی به درخواست بیمار است.

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان نیز در این نشست گفت: این مرکز از چهارباغ تا 40 کیلومتر مانده به نایین در شرق اصفهان با جمعیت یک میلیون نفر را پوشش می دهد.

«حمید ترک زاده» افزود: سه هزار و 848 بازدید از مراکز خدمات رسانی، رفاهی و رستورانها توسط این مرکز در نوروز امسال صورت گرفت که 107 مورد از این بازدیدها به دادگاه معرفی و 18 واحد تعطیل شد.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار و 535 بازرسی از اماکن عمومی صورت گرفت که 32 مورد به دادگاه معرفی و یک مورد تعطیل شد.

وی تعداد بازدید از اماکن بین راهی را 120 مورد عنوان و اظهار کرد: از این تعداد یک مورد به دادگاه معرفی شد.

وی به نمونه برداری از 267 نمونه غذایی در نوروز امسال در اصفهان اشاره و تصریح کرد: از این تعداد 103 مورد نامطلوب بود.

ترک زاده گفت: معدوم کردن 11 هزار و 260 کیلوگرم مواد غذایی فاسد، 165 مورد برخورد با دستفروشان و توقیف 10 کارگاه غیر مجاز تولید مواد غذایی از دیگر عملکردهای مرکز بهداشت شماره یک اصفهان در نوروز امسال است.

همچنین مدیر مرکز بهداشت شماره دو اصفهان در این نشست گفت: این مرکز از جنوب رودخانه زاینده رود تا غرب چهارباغ اصفهان را با یک میلیون و یکصد هزار نفر جمعیت پوشش می دهد.

«علی پارسا» افزود: نوروز امسال 41 هزار و 700 خدمت درمانی و دارویی در پنج مرکز شبانه روزی انجام شد که نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.

وی معدوم کردن سه هزار و 118 کیلوگرم مواد غذایی فاسد، 116 مورد رسیدگی به شکایات، 95 مورد برخورد با دستفروشان و 164 نمونه برداری از مواد غذایی را از عملکرد این مرکز در نوروز 93 اعلام کرد.

Go to TOP