چاپ خبــر

خداحافظی مسی و بارسلونا با لیگ قهرمانان/بایرن در یک نیمه کار منچستر را تمام کرد

اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ به جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا راه پیدا کردند.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار؛ اتلتیکو در همان دقایق ابتدایی یک گل زد و کار را تمام کرد.آنها که در بازی رفت توانسته بودند نتیجه ارزشمند تساوی را از بارسلونا در نیوکمپ بگیرند در ویسنته کالدرون به یک پیروزی ارزشمند رسیدند تا علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا،بارسلونا را هم از گردونه رقابت ها حذف کنند.بدون شک این یک تراژدی برای کاتالان ها است.آبی و اناری پوشان که از سال 2008 در تمام نیمه نهایی های لیگ قهرمانان حضور داشته اند حالا وداع تلخی با این لیگ معتبر اروپایی خواهند داشت.

از زمانی که هاوارد وب در سوت خودش دمید 5 دقیقه برای شاگردان سیمئونه کافی بود تا دروازه بارسلونا را باز کنند.فشار بی امان سفید و قرمز پوشان کار را به جایی رساند که کوکه توانست زننده تک گل این بازی لقب بگیرد.

مادریدی ها یکی دو موقعیت دیگر گلزنی را هم در نیمه نخست از دست دادند اما بی دقتی مهاجمان این تیم باعث شد تا سهم آنها بیشتر از یک گل در نیمه نخست نباشد.این در حالی بود که بارسایی ها در این نیمه مثل همیشه نبودند و معلوم نبود چرا تا این اندازه با آن بارسلونای همیشگی فاصله گرفته بودند.

با شروع نیمه دوم اما همه چیز کاملا متفاوت شده بود.بارسلونا به بازی برگشته بود و سعی داشت تا بازی باخته را با پیروزی به اتمام برساند.حذف در این مرحله از لیگ قهرمانان برای آنها واقعا سخت بود.به همین دلیل هم بود که که کاتالان ها با مسی،نیمار،ژاوی و …فقط و فقط حمله می کردند.مادریدی ها چاره ای به جز دفاع کردند نداشتند و دل به ضدحملات دوخته بودند.

آنها حتی می توانستند گل دوم را هم وارد دروازه پینتو بکنند اما بی دقتی او باعث شد تا نتیجه همان یک بر سفر باقی بماند.بارسا فشار می آورد اما دروازه اتلتیکو قفل شده بود.قفلی که تا آخر بازی هرگز باز نشد تا یک شب تلخ برای مسی و دوستانش رقم بخورد.

اما در دیگر بازی از این مرحله بایرن مونیخ و منچستر یونایتد به مصاف هم رفتند.دو تیم در بازی رفت و در اولدترافورد به تساوی یک بر یک رضایت داده بودند.کار برای بایرنی ها یک جورهایی راحت تر بود.آنها که یکی از قویترین تیم های اروپا هستند با گلی که در اولدترافورد زده بودند خیالشان کمی راحت تر بود.به خصوص اینکه در خانه از منچستری ها میزبانی می کردند.

حملات طبیعی بایرن و البته هوشیاری منچستری ها.هر چند که آنها در لیگ برتر خوب نتیجه نگرفته اند اما یکی از تیم های با تجربه لیگ قهرمانان به حساب می آیند.آنها حتی در نیمه نخست یک بار هم دروازه مونیخی ها را باز کردند اما کمک داور این گل را آفساید اعلام کرد تا هواداران این تیم قرمز پوش نفس راحتی بکشند.در نیمه نخست،توپ و میدان بیشتر در اختیار بایرن بود و حملات زیادی را روی دروازه منچستر انجام دادند.

با شروع نیمه دوم باز هم این بایرنی ها بودند که حملات دامنه دار خود را ادامه دادند.اما بر خلاف جریان بازی این منچستری ها بودند که توسط پاتریس اورا به گل رسیدند.گلی که توانست فقط برای دو دقیقه خوشحالی را تقدیم انگلیسی ها کند.در دقیقه  59 ماریو مانژوکیچ کروات توانست دروازه منچستر را فرو بریزد.بعد از این گل بود که موتور گلزنی مونیخی ها روشن شد.

توماس مولر در دقیقه 68 گل دوم تیمش را به ثمر رساند.گلی که خیال بایرنی ها را تا حدودی راحت کرد.منچستر آن تیمی نبود که بتواند در آلیانس آره نا گل تساوی را به بایرن بزند.در دقیقه 76 شاگردان پپ گواردیولا کار را تمام کردند.آنها تمام توپ هایی را که در نیمه نخست وارد دروازه حریف نکرده بودند را جبران کردند و توانستند برای سومین بار دروازه منچستر را فرو بریزند.آرین روبن زننده این گل بود تا بایرن مونیخ با نتیجه سه بر یک برنده این بازی باشد و به جمع 4 تیم برتر در لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا بپیوندد.

Go to TOP