چاپ خبــر
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان؛

اصفهانی ها ۵ ماه دیگر می توانند بلیت مترو بخرند

واگن های متروی اصفهان ۱۵ اردیبهشت ماه به اصفهان می رسد و پس از سه ماه تست این واگن ها، شرایط برای راه اندازی فاز اول خط یک مترو اصفهان فراهم می شود و اصفهانی ها ۵ ماه دیگر می توانند بلیت مترو بخرند.

به گزارش پونه زار به نقل ازایمنا، جواد شعرباف با اشاره به انتظار اصفهانی ها برای سوار شدن مترو که تاکنون به پروژه قطار شهری ایجاد

۱۲ سال از آغاز عملیات اجرایی قطار شهری اصفهان می گذرد به طوریکه مطالعات پروژه قطار شهری اصفهان سال ۷۱ و عملیات اجرایی آن سال ۸۰ آغاز شد و امسال وارد سیزدهمین سال اجرای پروژه مترو شده ایم

کرده است عذرخواهی کرد و گفت: حق با شهروندان اصفهانی است، در شرایطی که کاهش آلودگی هوای اصفهان با کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی ارتباط مستقیم دارد و دولت و شهرداری نیز شهروندان را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی توصیه می کنند، هنوز امکانات لازم فراهم نشده است و وسایل حمل و نقل عمومی پاسخگوی نیازهای شهروندان نیست.
وی به دو برنامه سازمان مترو در سال ۹۳ اشاره و تصریح کرد: امسال به همت شورای اسلامی شهر اصفهان و شهرداری اصفهان با منابع در اختیار، فاز اول خط یک مترو اصفهان به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری اصفهان نیز آغاز می شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه از مترو می توان به عنوان یکی از سیستم های حمل و نقل عمومی که در کاهش آلودگی هوا موثر است یادکرد و گفت: ۱۲ سال از آغاز عملیات اجرایی قطار شهری اصفهان می گذرد به طوریکه مطالعات پروژه قطار شهری اصفهان سال ۷۱ و عملیات اجرایی آن سال ۸۰

از ۲۰ ایستگاه خط یک قطار شهری اصفهان ۱۰ ایستگاه کامل شده و سازه ۸ ایستگاه نیز شکل گرفته و این ایستگاه ها وارد مرحله نازک کاری شده اند همچنین دو ایستگاه امام حسین(ع) و میدان انقلاب نیز احداث نشده که عملیات اجرایی آن ها امسال آغاز می شود

آغاز شد و امسال وارد سیزدهمین سال اجرای پروژه مترو شده ایم.
شعرباف به سه بخش اعتبارات، تجهیزات و مهندسی به عنوان مهمترین مشکلات پروژه قطار شهری اصفهان اشاره کرد و افزود: بخشی از تاخیر در راه اندازی مترو به دلیل تحریم ایران و دشوار شدن انتقال اعتبارات به خارج از کشور رخ داد.
وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی مترو رسیده ولی این اعتبارات تناسبی با پروژه عظیم قطار شهری اصفهان ندارد از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی گفت که در ۱۲ سال گذشته برای این پروژه هزینه شده است و عنوان کرد: از سال جاری یک هزار میلیارد تومان دیگر باید هزینه شود تا این پروژه تکمیل شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تصریح کرد: شهرداری بار دولت را بر دوش می کشد و به میدان وارد شده است تا سهم عمده اعتبارات را تامین کند.
شعرباف با تاکید بر اینکه هیچ پروژه دیگری از نظر بزرگی ابعاد و وسایل فنی به پروژه قطار شهری نمی رسد اذعان داشت: بخش بسیاری از عملیات اجرایی مترو در زیر زمین انجام می شود که شهروندان قادر به دیدن آن نیستند و آنچه برای آن ها مشهود است این است که اجرای پروژه مترو طول کشیده و طولانی شدن روند اجرای پروژه، مزاحمت شهری ایجاد کرده که البته حق با آن ها می

۱۷ ست خریداری شده که تنها یک ست آن به اصفهان می رسد و سه ماه به صورت آزمایشی تست می شود و پس از سه ماه مترو در اختیار شهروندان قرار می گیرد

باشد ولی در واقع آنچه اتفاق افتاده احداث تونل و ایستگاه ها و نصب تجهیزات با تکنولوژی روز است.
وی افزود: ۱۲ کیلومتر از مسیر مترو ریل گذاری شده است اما به دلیل آماده نبودن ایستگاه های شهدا و تختی اکنون فاز یک به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان اظهار داشت: ادامه خط یک تا ترمینال صفه آماده شده و احداث نشدن دو ایستگاه کار را با تاخیر مواجه کرده و از ۲۰ ایستگاه خط یک قطار شهری اصفهان ۱۰ ایستگاه کامل شده و سازه ۸ ایستگاه نیز شکل گرفته و این ایستگاه ها وارد مرحله نازک کاری شده اند همچنین دو ایستگاه امام حسین(ع) و میدان انقلاب نیز احداث نشده که عملیات اجرایی آن ها امسال آغاز می شود.
شعرباف گفت: سعی شده داخل ایستگاه های

مترو از زیر سی و سه پل نمی گذرد و اطلاعاتی که در این زمینه ارائه شده است صحیح نیست و پس از استفاده از مترو شهروندان متوجه می شوند که مترو از فاصله ۵۰ متری سی و سه پل عبور کرده و سمت شمس آبادی متمایل است به طوریکه تحقیقات لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی در زمینه آسیب نرساندن به میراث فرهنگی اصفهان انجام شده و گزارش مکتوب این نحقیقات موجود می باشد

قطار شهری با معماری اصفهان منطبق باشد و همخوانی ایستگاه های مرکزی شهر با معماری اصفهان نیز به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
وی از رسیدن واگن های مترو تا ۱۵ اردیبهشت ماه به اصفهان خبر داد و عنوان کرد: ۱۷ ست خریداری شده که تنها یک ست آن به اصفهان می رسد و سه ماه به صورت آزمایشی تست می شود و پس از سه ماه مترو در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تاکید کرد: مترو از زیر سی و سه پل نمی گذرد و اطلاعاتی که در این زمینه ارائه شده است صحیح نیست و پس از استفاده از مترو شهروندان متوجه می شوند که مترو از فاصله ۵۰ متری سی و سه پل عبور کرده و سمت شمس آبادی متمایل است به طوریکه تحقیقات لازم از سوی سازمان میراث فرهنگی در زمینه آسیب نرساندن به میراث فرهنگی اصفهان انجام شده و گزارش مکتوب این نحقیقات موجود می باشد.
شعرباف اعلام کرد: مطالعات خط دوم مترو توسط سه مشاور در حال انجام است به طوریکه فاز یک مطالعات خط دوم در نیمه اول امسال به پایان می رسد و با پایان یافتن این فاز، پروژه به مناقصه گذاشته می شود و عملیات اجرایی آن آغاز می شود همچنین خط دوم مترو از شمال شرقی اصفهان آغاز شده و در غرب به خمینی شهر ختم می شود.
وی با بیان اینکه سال ۹۳، سال بهره برداری از مترو است گفت: خادمین شهروندان در سازمان قطار شهری اصفهان با تمام توان بر روی پرونده پروژه قطار شهری فعالیت می کنند و تمام تلاش ما ای است که مترو راه اندازی شود و به صورت مطلوب در اختیارش هروندان قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان اذعان داشت: مدیریت شهر اصفهان نیز عزم خود را جزم کرده و امسال اعتبار مناسبی را به مترو اختصاص داده و در واقع پروژه مترو در سال جاری پروژه اول شهر است و تا ۵ ماه آینده فاز اول خط یک مترو به بهره برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

Go to TOP