چاپ خبــر
در حاشیه احداث سد سرداب فریدونشهر؛

قطع درختان کهن سال روستای سرداب فریدونشهر به بهانه جلوگیری از باج گیری

درختان کهن سال روستای سرداب سفلی در اقدامی عجیب توسط آب منطقه ای استان اصفهان که کارفرمای احداث سد سرداب است قطع شدند.

به گزارش پایگاه خبری  فریدونشهر – پونه زار به نقل از خبرگزاری فارس ؛ یکی از دوست داران طبیغت شهرستان فریدونشهر به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: چند روز پیش با اعلام جمعی از اهالی منطقه متوجه شدیم که درختان کهن سال حاشیه روستای سرداب سفلی به صورت گروهی تخریب و قطع شده اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه چشمه بابا احمد یکی از تفرجگاه ها و نقاط دیدنی شهرستان فریدونشهر است گفت: سازمان اب منطقه ای استان اصفهان به عنوان کارفرمای احداث سد سرداب در بالای این چشمه مسئول این تخریب و نابودی فضای سبز و قدیمی منطقه است.
وی در ادامه یاداورشد: می دانیم تا 5 سال آینده در صورت پیشرفت برنامه ریزی شده مسئولین سد، درختان و چشمه های ان منطقه به زیر آب می رفتند ولی اقدام عجولانه کارفرما آن هم با بدسلیقه ای و تبدیل کردن منطقه به قبرستان درختان کهن سال، توجیه پذیر نیست و مسئولین آن باید پاسخ گوی نابودی طبیعت بکر منطقه باشند.
وی در پاسخ به سوال خبرنکار ما مبنی بر علت این کار گفت: به بهانه  اینکه روستاییان بعد از فروش اقدام به مطالبه گری بیشتری می کنند و دنبال باج گیری و دوباره فروشی اراضی خود و  درختان خود هستند، آب منطقه ای اصفهان درختان خریداری شده را قطع کرده تا کسی مدعی دوباره نشود.وی در توضیح ان مسئله گفت: حدود سه سال هست که با بحث خرید اراضی سرداب بالا مواجه هستیم  که پیشرفت خوبی هم داشته است و به نظر می رسد کارفرما و مسئولین با این کار خود یعنی تخریب عجیب و نابخشودنی درختان کهن سال، صورت مسئله را پاک کرده اند در حالیکه روش های دیری مانند پلاک بندی درختان خریداری شده می توانست مشکل را حل کند هرچند فروش درختان بلند و حجیم و قابل شمارش برای چند بار توسط روستایان امان پذیر نیست.
وی در پایان خاطر نشان کرد: درختان و فضای زیبای چشمه بابا احمد می توانست تا 10 سال آینده انرژی بخش و طراوت دهنده ما انسان ها باشد و از اکسیژن آن ها می شدهمچنان استفاده کرد. امیدواریم لااقل کارفرما درختان قطع شده را به زودی جمع آوری کند تا این قبرستان از جلو چشم دوست داران طبیعت برداشته شود.

گفتنی است چشمه بابااحمد در روستای سرداب علیا (سرداب بالا) از توابع دهستان چشمه لنگان بخش مرکزی شهرستان فریدون‌شهر در استان اصفهان واقع شده‌است. سراب بابااحمد در فاصلهٔ ۱۸ کیلومتری فریدون‌شهر و در نزدیکی روستای سرداب سفلی (سرداب پایین) قرار گرفته‌است.

  1. باسمه تعالي
    مسوولين حفظ محيط زيست وقت خواب
    نه ببخشيد بيدارتون كردم خبري نشده
    لا لا لا…….
    جبران اين خسارت كاشت درختان مصنوعي

Go to TOP