چاپ خبــر
استاندار اصفهان عنوان کرد:

هزینه شدن ۲۰ درصد درآمد بانک‌های اصفهان ، در استان/ انجام ۷۵ درصد تعهدات استان در مسکن مهر

استاندار اصفهان با انتقاد بر اینکه فقط ۲۰ درصد درآمد بانک های اصفهان در استان هزینه می شود، گفت: استان اصفهان ۷۵ درصد تعهدات خود در قبال مسکن مهر را به اتمام رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فریدونشهر – پونه زار به نقل از ایمنا ؛  رسول زرگرپور در دیدار مدیر عامل بانک مسکن کشور و جمعی از مدیران این بانک در استان اصفهان، اظهار داشت: نبود بیمارستان، خدمات عمومی و حمل و نقل از جمله مشکلات اساسی طرح‌های مسکن مهر است.
وی خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات مسکن مهر در استان اصفهان شد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه فقط ۲۰ درصد از درآمد بانک های اصفهان در این استان هزینه می شود، افزود: هزینه شدن این درآمدها در شهرهای دیگر سبب بروز مشکل شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به جذب ۳۶ هزار میلیارد ریال درآمد بانکی استان این درآمدها و تسهیلات باید در استان هزینه شود.
زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان با تولید ۷۰ درصد از فولاد کشور و ۵۰ درصد از سیمان و مصالح ساختمانی و همچنین ۲۵ درصد از فرآورده های نفتی و ۶۰ درصد از صنایع دستی کشور صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید، بر لزوم ایجاد چهارچوبی درباره هزینه کرد درآمد بانک های استان تاکید کرد.
وی به نرخ بالای بیکاری در این استان اشاره کرد و افزود: استان اصفهان به شدت نیازمند سرمایه در گردش و منابع مالی است.
استاندار اصفهان ضافه کرد: استان اصفهان سالانه ۴۰ هزار میلیارد ریال از درآمد خزانه دولت را تامین می کند و فقط ۵ هزار میلیارد ریال دریافتی از دولت دارد.
وی همچنین ظرفیت های عظیم استان در عرصه های اقتصادی و وجود شرکت های بزرگ ساختمانی را بستری مناسب برای فعالیت بیشتر بانک مسکن در استان اصفهان معرفی کرد.
مدیرعامل بانک مسکن در این دیدار با تاکید بر لزوم داشتن برش های منطقه ای برای هزینه کرد بانک‌ها، تصریح کرد: تامین مالی برای استان‌های کشور باید به صورت منطقه ای صورت گیرد.
هاشم بت شکن عملکرد و وضع بانک مسکن را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ارتباط شفاف و هم افزایی مدیران بانک های کشور سبب عملکرد خوب این بانک را در بین بانک های کشور شده است.
وی با بیان اینکه درباره مسکن مهر اقدامات خوبی از سوی این بانک صورت گرفته است، افزود: باید برای تکمیل زیر ساخت های این مناطق اقدامات موثرتری انجام شود.

Go to TOP