چاپ خبــر
سخنرانی محمد علی اسفنانی در دیدار با مردم شهر برف انبار؛

از انتقاد اسفنانی از طرح انتقال روستایی ها به شهرک زاگرس تا اقدامات برای ترمینال غرب استان

محمد علی اسفنانی نماینده مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در محله سنگباران شهر برف انبار به سوالات مردم پاسخ داد و به تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر؛ اسفنانی نماینده مردم شهرستان های فریدن ، فریدونشهر ، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال 72 حدود60 هکتار زمین زراعی از کشاورزان برف انباری که محل زراعت آنان بوده برای احداث شهرک زاگرس گرفته و حدود 35 واحد درآن ساخته شده و هم اکنون بیش از دو دهه از احداث آن می گذرد و انبوهی از سرمایه کلان بیت المال در شهرستان محرومی که بعضی از شهروندان آن به نان شب محتاجند هدر رفته است . وی انجام مقدمات برای واگذاری و فروش این شهرک به بخش خصوصی ، جهت احداث دهکده فرهنگی و تفریحی را یکی از راهکارهای جبران اشتباهات گذشته خواند و خواستار همکاری همه جانبه برای راه اندازی این شهرک شد . وی گفت احداث این شهرک تفریحی می تواند جزئی از مشکلات اشتغال شهرستان را حل نماید و باید مسئولین مربوطه نیروهای مورد نیاز را از شهر برف انبار استخدام نمایند. اسفنانی با اشاره به اینکه در سال 92 حدود 86 روستا در حوزه انتخاباتی ایشان دچار کمبود آب شده اند گفت : پروژه ابرسانی برف انبار با خط انتقال رفت و برگشت 7 کیلومتر و مخزن 2 هزار متر مکعبی از فعالیت های خوب دولت است که انشاء الله این پروژه امسال به بهره برداری خواهد رسید و شهروندان برف انباری از نعمت آب شرب سالم و دائمی برخوردار خواهند شد . وی اجرای طرح فاضلاب فریدونشهر را از جمله طرح هایی باسابقه 15 ساله خواند که بدلیل عدم داشتن ردیف اعتبار ملی هنوز اجرایی نشده و متوقف مانده است وی در این مورد گفت که این طرح برای تخصیص ردیف اعتباری ارسال گردیده و پیش بینی می شود برای سال 1394 ردیف اعتبار ملی به خود اختصاص دهد. اسفنانی افزود : با یک شرکت خصوصی در تهران رایزنی هایی شده که می توان اجرای طرح های فاضلاب شهرهای برف انبار و افوس را به این شرکت محول نمود تا در قبال اجرای این طرح ها از پس ماند آب و کود آن استفاده نماید . نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه که در شهر اصفهان در چهار سوی این شهر بجز غرب آن ترمینال های مجهزی ساخته شده است گفت : محل قبلی ترمینال غرب استان اصفهان را خارج از شان مسافران خواند و گفت طی رایزنی هایی که با شهردار اصفهان انجام شد این محل به ترمینال کاوه منتقل گردید و طی اظهارات شهرداری اصفهان زمینی به مساحت 5 هکتار در خیابان امیرکبیر خمینی شهر برای احداث ترمینال غرب اصفهان تخصیص پیدا کرده و در اختیار سازمان شهرداری های اصفهان برای احداث ترمینال قرار گرفته است. ایشان از تخصیص 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به شبکه های بهداشت و درمان چهر شهرستان حوزه انتخاباتی خبر داد و گفت : درباره مشکل کمبود پزشک و آمبولانس شهر برف انبار در صحن مجلس به وزیر بهداشت یادداشت هایی داده شد ولی متاسفانه با وجود جلسات و پیگیری های مکرر هنوز پزشک به شهر اختصاص پیدا نکرده است . وی از فرماندار شهرستان خواست تا استقرار یک دستگاه امبولانس به صورت تمام وقت ، امبولانس پایگاه امداد جاده ای هلال احمر امادگی انتقال بیماران احتمالی این شهر به مرکز شهرستان را داشته باشد.

17

اسفنانی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های بالای شهرستان در بخش گردشگری و کشاورزی خواستار تشکیل شرکت های تعاونی برای تولیدات گیاهی مخصوصا” گیاهان داروئی و عرقیات آنان شد وی با اشاره به گلنگ زنی کارخانه چیپس شهر افوس در اینده ای نزدیک گفت : با احداث این کارخانه بخشی از سیب زمینی های تولید شده برای ساخت چیپس مصرف خواهد شد. ایشان مشکل فروش سیب زمینی را از دیگر مشکلات عمده این منطقه خواند و گفت : تغییر الگوی کشت و گرایش به کشت برخی گیاهان مهم دیگر مثل کشت گل محمدی به صورت دیم یکی از راه کارهای موثر برای برون رفت از معضلات کشت و فروش سیب زمینی منطقه فریدن بزرگ است.

 

تصاویری از این دیدار اینجا

Go to TOP