چاپ خبــر
گفت و گو با کارفرین موفق

با سرمایه های کوچک هم میتوان کارهای بزرگ کرد

به مناسبت هفته کار و گارگر گفت و گوی کوتاهی داشتیم با یکی از کارافرینان نمونه شهرستان فریدونشهر، منوچهر میرمعنا با حسن برخورد با ما به گفت گو نشست و از موفقیت کارخانه دستمال کاغذی نسترن گفت.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار، منوچهر میرمعنا با اشاره به اینکه شرکت نسترن در سال 73 تاسیس شد و با 8 نفر کارگر کار خود را شروع کرد با تلاش زیاد و مدیریت خوب و عبور از موانع بسیار توانست در سال 1391 به عنوان واحد نمونه کیفیت استان اصفهان معرفی شود و اینک در دو شیفت کاری با 75 نفر کارگر و پرسنل به تولید محصولات متنوع بهداشتی مشغول است.

karegar (28)

وی در پاسخ به این سوال که دلیل موفقیت در یک شهرستان کم برخوردار چیست،  گفت: تولید، مکان و منطقه را  نمیشناسد اگر امکانات، مدیریت و منابع مالی و همت بالای کارافرین و کارگران باشد بی شک موفقیت حاصل خواهد شد کما اینکه هم اینک محصولات ما به مراکز اکثر استان ها و بسیاری از شهرستان های کشور ارسال میشود و همچنین به کشورهای همسایه مانند عراق و افغنستان صادرات نیز داریم و امیدواریم با پشت سر گذاشتن تحریم ها و مساعد شدن شرایط اقتصادی کار خود را هم در بحث اشتغال زایی و هم در توسعه و افزایش تولید گسترش دهیم.

منوچهر میرمعنا در پاسخ به این سوال که توصیه شما به مسئولین زیربط برای اشتغال زایی چیست گفت اشتغال سرلوحه امنیت و ییشرفت  هر شهر وهر کشوریست.

اشکالی که مشاهده میشود این است که فکر میکنند با سرمایه های کوچک نمیشود اشتغال زایی کرد و همیشه به دنبال جذب سرمایه های بزرگ هستند در حالی که با جذب سرمایه های کوچک مردم در قالب تعاونی ها میشود کارهای بزرگ کرد.

 karegar (36)

وی در ادامه اضهار کرد: کار و اشتغال در شهرستان فریدونشهر باید مدیریت شود و متاسفانه برنامه خوبی برای جذب سرمایه نداشتیم هرچند تلاش زیادی را مسئولیین در این زمینه داشته اند.

وی در پاسخ به این سوال ما نیز که توصیه شما به جوانانی که به دنبال کار هستند چیست؟ گفت: باید کار را از نقطه صفر شروع کنند کارهای بزرگ یک باره و یک شب شدنی نیستند کما اینکه ما برای شروع سرمایه اندکی به میزا ن25 میلیون تومان داشتیم و تنها با هشت نفر کار تولیدی را اغاز کردیم. جوانان بدانند با امید به خدا و داشتن برنامه و تلاش و پشکار زیاد میتوان به موفقیت  رسید و همه شکستها را پشت سر گذاشت.

وی در پایان ضمن تشکر از مسئولیین و کارگران و پرسنل شرکت دستمال کاغذی نسترن، گفت: بارها و بارها در زندگی کاری خود شکست خورده ام اما به امید رفع مشکل بیکاری و کمک به چرخه تولید در کشور عزیزم محکم تر گام برداشته ام.

karegar (30)

  1. خدا قوت واحسنت به پشتکار جناب اقای میرمعنا . که با همه مشکلات داخلی و محیطی توانسته کارافرینی کند که این بزرگترین باقیات وصالحات است وامیدواریم که در سالهای اینده شاهد گسترش بیشتر ان باشیم

  2. پریسا گفت:

    من واقعا به تلاش و پشتکار اقای میرمعنا و همکاران و کارگران تلاشگر انها افتخار میکنم.دمشون گرم

  3. ازش بپرسید …
    دریافت شد. مدرک هم دارید؟

  4. هانا گفت:

    آقای میرمعنا یکی از بهترینای شهرستان فریدونشهر هستند.هم به خاطر پشتکارشون و هم به خاطر محبت بی دریغی که نسبت به شهرستان و مردم دارند.
    امیدوارم همیشه شاد باشند.

Go to TOP