چاپ خبــر
سرپرست فرمانداری فریدونشهر در برنامه نگاه پنج خبر داد:

بودجه ورزشی شهرستان ها با حکم دادگاه صرف بدهی های باشگاه نقش جهان اصفهان شده است

محمدعلی اسفنانی نماینده و غلامرضا یسلیانی سرپرست فرمانداری فریدونشهر امشب در برنامه نگاه پنج در شبکه اصفهان حضور یافتند و به سؤالات شهروندان فریدونشهری پاسخ دادند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، محمدعلی اسفنانی، نماینده و غلامرضا یسلیانی سرپرست فرمانداری شهرستان فریدونشهر ساعت 19 امروز جلو دوربین های شبکه ی اصفهان درآمدند و به سؤالات و درخواست های مردم پاسخ دادند.

سرپرست فرمانداری فریدونشهر در جواب مشکل بیکاری، این را موضوعی در سطح کشور دانست و البته اظهار داشت که نرخ بیکاری فریدونشهر نسبت به دیگر مناطق کشور خیلی بالاتر است. وی برای حل این مشکل ارائه تسهیلات با سود پایین از سوی دولت را خواستار شد و گفت برای حل این مشکل مجوز ساخت هشت کارخانه ی آب معدنی داده شده است.

یسلیانی در مورد مسکن مهر، جانمایی آن را غلط دانست چرا که باعث شد هزینه ی اضافی زیادتر از آن چه به متقاضیان اعلام شده بود بر آنها تحمیل شود. وی در ادامه گفت تاکنون 72 واحد مسکن مهر تحویل داده و مورد سکونت واقع شده است و 72 واحد دیگر درگیر دریافت امتیاز انشعاب آب، برق و گاز هستند که تا پایان سال جاری این 72 واحد نیز تکمیل و تحویل متقاضیان می گردد. سرپرست فرمانداری فریدونشهر در ادامه اظهار داشت مابقی واحدها هم تا مهر سال آینده تکمیل و تحویل داده خواهد شد. یسلیانی در مورد 30 متقاضی ثبت نام شده مازاد هم صحبت کرد و گفت طی صحبت هایی که شده مقرر شده است تا 30 واحد اضافی برای این 30 متقاضی ساخته و تحویل داده شود.

یسلیانی در مورد نبود پزشک در بیمارستان اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح جامع سلامت این مشکل رفع گردد و مسئولیت این امر را به مسئولان استان واگذار کرد.

سرپرست فرمانداری فریدونشهر در مورد ورزش شهرستان بیان داشت که دولت موظف است جنبه ی سخت افزاری موضوع ورزش را فراهم آورد و جنبه ی نرم افزاری برمی گردد به هیئات ورزشی شهرستان. وی در ادامه به نامهربانی مسئولان استان در این باب اشاره کرد و از پرداخت نکردن وجوه قبض گاز و برقِ تنها استخر شنای شهرستان طی دو سال گذشته سخن گفت که منجر به تعطیلی آن شد و در ادامه گفت بودجه ورزش شهرستان با حکم قاضی به سمت بدهی های ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگشت داده می شود.

یسلیانی در ادامه به موضوع آب در شهرستان اشاره کرد و خسارت 53 مزرعه ی شهرستان بر اثر حفر تونل چشمه لنگان را خاطرنشان نمود و از کم لطفی مسئولان استان در این باره صحبت کرد.

محمدعلی اسفنانی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه موضوع آب بیان داشت که سالانه 1/500/000/000 مترمکعب آب از شهرستان خارج می شود. وی درمورد سدهای تصویب شده و اجرا نشده و حق مردم شهرستان از این آب ها سخن گفت و دوباره عدم همکاری سازمان آب منطقه ای استان اصفهان را ابراز کرد. سازمانی که قول ها در این مورد داد و اجرا نکرد. سازمانی که بارها و بارها در مورد مسأله ی آب شهرستان نامش بر لبها جاری شد و ناراحتی را در قلب مردم فریدونشهر جاری ساخت.

اسفنانی در مورد موضوع شبکه فاضلاب شهری و 1/600/000 ریال پولی که حدود 14 سال پیش از مردم فریدونشهر بابت انشعابات فاضلاب گرفته شده است بیان داشت که طرح فاضلاب فریدونشهر 22 سال است که طرح شده است منتها به علت نداشتن ردیف اعتبار ملی، بودجه ای به آن تخصیص نیافته است. که جای این سؤال باقی است که چطور موضوعی که هنوز ردیف اعتبار ملی نداشته است برای انشعابش از مردم پول گرفته شده است؟ وی به پیگیری ریاست اداره ی آبفای فریدونشهر و سرپرست محترم فرمانداری اشاره کرد و افزود امسال ردیف اعتبار ملی برای شبکه ی فاضلاب شهری فریدونشهر تخصیص یافت و 3/5 میلیارد تومان بودجه برای ساخت این شبکه و 12 میلیارد تومان هم برای ساخت تصفیه خانه تخصیص یافته است که با گرم شدن هوا و شروع فصل کار، عملیات احداث شبکه ی فاضلاب شهری فریدونشهر آغاز خواهد شد. نماینده ی مردم فریدونشهر اظهار داشت که تا پایان سال آینده بیشتر مراحل ساخت شبکه ی فاضلاب شهری و تصفیه خانه ی آن انجام خواهد شد.

اسفنانی ندادن سند ملکی به واحدهای شهرک صنعتی و عدم تأمین آب این واحدها را متوجه شرکت شهرک ها دانست و با بیان این که اولین بار است این موضوع را شنیده است بیان داشت که حتما این موضوع را از تهران پیگیری خواهد کرد.

وی از واحدهای صنعتی فعال در شهرستان بابت سرمایه گذاری و جذب نیرو در این منطقه تشکر کرد و خاطرنشان ساخت رفع مشکلات آن ها مثل مشکل جاده ی دسترسی و گازسانی شرکت تن ماهی طبیعت را مثل قبل پیگیری خواهد کرد.

اسفنانی در مورد اتوبان ورودی شهر وقت تلفی را عامل عقب ماندن پروژه دانست و با بیان این که بودجه ی این طرح تأمین شده است، اظهار داشت در سال آینده پس از شروع فصل کار، اجرای پروژه از سر گرفته می شود و تا قبل از فرا رسیدن پاییز به اتمام خواهد رسید.

وی پروژه های مسکوت مانده ی کتابخانه در محله ی وحدت آباد و در محله ی فریدونشهر بالا را به علت نقشه ی آن دانست که زیر کتابخانه، پارکینگ عمومی طراحی شده بود. نماینده با حذف طرح پارکینگ در ساختمان کتابخانه جهت سرعت در اجرای آن، اظهار امیدواری کرد با آغاز فصل کار عملیات ساخت کتابخانه آغاز و به سرعت ساخته شود.

در این برنامه کوتاه مشکلات دیگری مثل عدم پوشش کانال های دیجیتالی تلویزیونی و عدم پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی، کمبود بودجه و امکانات جهت اجرای طرح هادی روستا، کمبود سهمیه آرد روستائیان و مشکل مسیر روستاها مطرح شد که در برنامه پاسخی به این خواسته ها داده نشد.

ضمنا خبرنگار پونه زار چندین بار تلاش کرد که با تنها شماره تلفن زیرنویس شده در برنامه تماس گرفته و مشکلات شهروندان را به مسئولان منعکس نماید که در هیچ مورد تلفن از حالت اشغال خارج نشد و برنامه فاقد سامانه پیامکی یا پست الکترونیکی جهت ارتباط بود.

  1. حسن گفت:

    شورای شهر با ساخت کتابخانه مخالفت کرده و دوباره ساخت کتابخانه را به بهانه‌های مختلف به چالش کشیده‌اند!!!! خدا به ما رحم کند. به شتر گفتند جرا گردنت کجه گفت کجام درسته! حالا شهر ما کجاش درسته که کتابخانه و فاضلاب و گردشگری و اشتغال و کارخانجات و خیابانها و بهداشت و حمامش و ووووو! درست باشه!

  2. صالحی گفت:

    سلام دوست عزیز.حسن آقااین شهرستان مشکلات زیادی داره که من هم همه این مشکلاتوقبول دارم ولی چاره چیست؟یعنی شمامیفرماییددراین شهرستان هیچ قدمی برداشته نشه؟هرکسی هم میادکاری انجام بده باانتقادفراوان مردم مواجه میشه.چرابایدجواین شهرستان اینطورباشه.بنظرمن بزرگترین مشکل فریدونشهرطرزتفکربعضی ازمردم همین شهرهست ک باعث بوجودآمدن مشکلات زیادی شده!

  3. اول بیان به کوچه وخیابون برسن بعد کتاب خونه بسازن یه کتاب خونه داره بسه. یا تندیس گرجیان رو وصل کنن

    • بهنام گفت:

      حتما منظورتان از وصل کردن ، نصب کردن است.
      این تندیس متاسفانه به هیچ عنوان اثر هنری به حساب نمی آید و نصب آن جز کدورت با اقوام دیگر چیزی را عایدمان نمیکند.

    • حمید گفت:

      خانم بزرگوار شما بفرمایید نصب با آن هزینه 20-30 ملیونیش چه دردی را دوا می‌کند این تندیس فقط انچه در دل طراحانش و مجریانش و نصب کنندگانش می‌باشد را نشان می دهد. که متاسفانه چیز بسیار بدی است! نصب آن غیر از نفاق و تفرقه و دشمنی چه تحفه‌ای برای این مردم به ارمغان می‌آورد. شورا این را علم کرد که مردم شهر را سر کار بگذارد تا بی‌عرضگی‌اش را لاپوشانی کند.

  4. وحدت یا تفرقه را طرز نگاه به تندیس ساخته شده ایجاد می کنه نه خود آن ،
    به نظر من این تندیس می تونه نماد اعتقاد به وحدانیت ذات اقدس الهی و اسلام گرایی گرجیان فریدونشهر باشه ، همشهریان عزیز لر،ترک و گرجی این نماد می تونه تو دهنی سختی باشه برای کسانی که در ظاهر دوست از فرای مرزهای کشور عزیزمان ایران می خوان اینگونه القا کنند که توانسته اند در گرایش جوانان گرجی به اسلام خلل ایجاد کنند…… بیایید به این قضیه به عنوان یه فرصت نگاه کنیم ……

  5. تندیس امام قلی خان گرجی در جزیره قشم باعث نفاق و کدورت نبوده و نیست بلکه نشاندهنده قدر شناسی از قهرمانی قومی است که در همه عرصه ها مدافع ارزشهای زمان خود بوده و ما قوم گرجی ساکن فریدونشهر از دیر باز میبایست به خاطر دلواری قوم خود در مقابل زور گوییها ی زندیه و هجوم افغانها و دلاوریهای شهدای بزرگوار و رزمندگانمان در هشت سال دفاع مقدس تندیسی که در شان ان عریزان باشد در ورودی شهر نصب کنیم و قطعا مهمانان و اقوام دیگر نیز بیشتر به ماهیت تاریخ و گذشته قوم ما اشنا و مطلع میشدند.

Go to TOP