چاپ خبــر

همایش ملی فیزیولوژی گیاهی ایران در اصفهان آغاز به کار کرد

سومین همایش ملی فیزیولوژی گیاهی ایران چهارشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایرنا، دبیر علمی سومین همایش ملی فیزیولوژی گیاهی ایران در آیین آغاز به کار این همایش با اشاره به استقبال خوب محققان از همایش، گفت: 315 مقاله در همایش ملی فیزیولوژی گیاهی ایران پذیرش شده است.

منصور شریعتی اضافه کرد: از این تعداد 22 مقاله به صورت سخنرانی و سایر مقالات در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

وی محورهای همایش را فیزیولوژی گیاهی ( سطوح مولکولی، سلولی و گیاهی)، فیزیولوژی گیاهان زراعی، باغی، مرتعی و جنگلی (محیط، مزرعه و کنترل شده) و فیزیولوژی تنش های محیطی (مولکولی، سلولی و گیاهی) عنوان کرد.

رییس انجمن فیزیولوژی گیاهی ایران نیز در این آیین با اشاره به گذشت شش سال از تاسیس این انجمن گفت: با وجود محدودیت منابع تاکنون سه همایش ملی و چند کارگاه آموزشی با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشکده کشاورزی این دانشگاه برگزار شده است.

پرویز احسان زاده با اشاره به انتشار مجله ˈ فرآیند و کارکرد گیاهی ˈ توسط این انجمن، ابراز امیدواری کرد تا با همکاری بیش از پیش محققان و صاحب نظران این رشته و کمک مسوولین دانشگاه صنعتی اصفهان، زمینه لازم به منظور انتشار نسخه انگلیسی این مجله فراهم شود.

همچنین رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با ابراز خرسندی از غلبه گفتمان علمی به عنوان گفتمان مسلط امروز درکشور گفت: به برکت تلاش اهل علم، امروز اصطلاحاتی چون اقتصاد دانش بنیان، سیاست دانش بنیان و حتی دولت دانش بنیان در کشور رایج است.

سید محمود مدرس هاشمی با بیان اینکه دانشگاهیان در صف اول این رویداد بزرگ قرار دارند تصریح کرد: این گفتمان غالب سبب ایجاد مسوولیت بیشتر جامعه دانشگاهی نسبت به سایر اقشار می شود.

وی افزود: در این خصوص مجموعه هایی که در حوزه علم و فناوری کشور بیش از دیگران تاثیرگذارند، نقش بیشتری خواهند داشت و اصفهان به دلیل پیشینه علمی و صنعتی خود، وظیفه سنگینی برعهده دارد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به سوابق و دستاوردهای این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور گفت: پیشرفت های دانشگاه و کسب عنوان های برتر در رتبه بندی های ملی و بین المللی، بیان کننده رشد و بالندگی این دانشگاه در عرصه های گوناگون به ویژه پژوهش های عرضه محور است.

وی بخش کشاورزی را از حوزه های فعال دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی کرد و افزود: دانشکده کشاورزی این دانشگاه به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین دانشکده دارای سوابق درخشانی است که برای فعالیت های آتی در این حوزه امید بخش خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، سومین همایش ملی فیزیولوژی گیاهی ایران به همت انجمن فیزیولوژی گیاهی ایران تا 19 اردیبهشت ماه در این دانشگاه برگزار می شود.

Go to TOP