چاپ خبــر
سفر فرهنگی تبلیغی به دور افتاده ترین و محروم‌ترین روستای فریدونشهر؛

حرکت جهادی امام جمعه فریدونشهر در بازدید از روستای هیران

به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونشهر گروه فرهنگی تبلیغی این اداره به منظور دیدار مردمی و برگزاری مراسم مذهبی به روستای هیران سفر کرد.

امام جمعه فریدونشهر با عزم ملی و حرکت جهادی به دور افتاده ترین روستای شهرستان فریدونشهر سفر کرد و از نزدیک با مشکلات روستاییان آشنا شد.

به گزارش پونه زار به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام سیاوشی مسئول گروه فرهنگی تبلیغی اعزامی به مناطق محروم شهرستان در تشریح سفر به مناطق محروم شهرستان ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۳ گفت: روستای هیران یکی از روستاهای محروم شهرستان و استان می باشد که متاسفانه تاکنون هیچگونه جاده دسترسی به این روستا وجود ندارد و مسیرهای پیاده روی از منطقه پشتکوه اول از منطقه ونیزان که حدود ۸ ساعت پیاده روی و از منطقه الیگودرز ۱۰ ساعت پیاده روی و از منطقه شهرکرد هم با پیمودن مسافت زیادی با ماشین با گذر از رودخانه خطرناک هیران که فاقد هر گونه پل جهت عبورمی باشد قابل رفت و آمد می باشد.

در مسیرهای پیاده روی باتوجه به صعب العبور بودن کوهها و صخره ها جان هم اهالی و عزیزانی که به هر دلیل مجبور به حضور در این روستا می باشند در معرض خطر می باشد.

این مردم نجیب و ولایتمدار و محروم تنها خواسته خود را در زدن جاده عنوان کردند و اظهار داشتند: شایسته استانی که به پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیست که بعد از ۳۵ سال از انقلاب اسلامی روستایی به این شکل و شمایل داشته باشد.

وی به قرائت نامه ی یک دانش آموز پنجم ابتدایی اشاره کرد که گفته بود ما سادات و فرزندان حضرت زهرا(س)همه این کوتاهی های مسئولین استانی و شهرستانی را در قبال عدم رسیدگی به این روستا را فردای قیامت محضر جدمان امام حسین (ع) شکایت خواهیم کرد.

گفتنی است دراین روستا حدود ۴۰ خانواده ساکن می باشند.

در سال فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی و با عزم ملی، حرکت امام جمعه  شهرستان فریدونشهر نشان دهنده عمل به این شعار در راستای اجرای دستورات مقام معظم رهبری است.

گفتنی است بعد از این سفر و نیز توجه سرپرست فرماندری فریدونشهر،  جلسه ای به ریاست سرپرست فرمانداری شهرستان و با حضور امام جمعه ، بخشدار مرکزی و تعدادی از مدیران ادارات شهرستان در محل فرمانداری برای بررسی راهکار حل مشکل جاده ماشین رو به روستای هیران منطقه پشتکوه دوم شهرستان فریدونشهر برگزار شد. یسلیانی سرپرست فرمانداری در این جلسه با اشاره به اینکه راه اصلی ترین زیر ساخت مورد نیاز جهت خدمات رسانی به روستاها می باشد همکاری تمامی دستگاه های اجرایی جهت صدور مجوز قانونی به منظور تامین راه دسترسی ماشین رو به روستای هیران را خواستار شد . درادامه این جلسه کلیه ادارات مرتبط با این موضوع متعهد گردیدند تمامی مراحل ساخت جاده مذکور را تا حصول نتیجه با جدیت پیگیری نمایند .

293139 293142 293690 294998 295001 295002 295008294999

  1. با تشکر از امام جمعه شهرمان که شاید اولین مسئول باشد که به این روستا بدون بالگرد مراجعه کرده اند من خودم تنها خدمت دولت به این مسئولین را زمان انتخابات دیده ام که خودم حضور داشتم و جالب این رفتن من به آن منطقه این بود که با پدری که صاحب شش فرزند بود صحبت می کردم و از او پرسیدم چرا این همه بچه داری و جواب داد سه تا که به خاطر بیماری تلف می شوند و می ماند سه تای دیگر آیا در زمان حکومت صاحب الزمان این گونه خدمت به هموطنانمان درست است که برای 20 خانوار چهار بار بالگرد از شهرستان به منطقه برود و برگردد در صورتی که اگر از همین رای دهندگان کسی مریض شود خبری از بالگرد نیست حرف دلم بود حدود ده تا پانزده سال است روی دلم سنگینی میکنه شاید یک مسئول آن را بخواند و فکری به حال این عزیزان بکند

  2. امیر گفت:

    روستایی با 8 ساعت پیاده روی مسلماً برای احداث جاده آن بودجه ای کلان لازم است . شاید برای دولت احداث یک خانه مجهز در نقطه ای دیگر برای هر خانواده و دادن مستمری مادام العمر به آنها و اسکان عشایر بسیار بسیار به صرفه تر باشد تا در این اوضاع و احوال بی پولی ،دولت بخواهد برای چند خانواده دل کوه را بکند و جاده احداث کند و خدمات اولیه سلامت و آموزش و پرورش و … را ارائه نماید. البته این خدمات وظیفه دولت است ولی به هر صورت باید با تدبیر جلو رفت.
    در جواب آقای یسلیانی هم باید گفت انتخابات فقط یک روز در سال است و همیشه اگر بالگردی هم آنجا رفته خدمات دیگری را هم زمان انجام داده اند. ولی آیا خداوکیلی امکان آن هست که یک بالگرد همیشه سال آماده باشد که مریض های آنجا را ترانزیت کند ؟ هر چند که هلال احمر فریدونشهر در مواقع اضطراری همیشه درخواست بالگرد کرده است .

    • حسن.p.w گفت:

      سلام.آقای امیر وظیفه دولت اگرجاده کشیدن برای هموطنهای خودمون نباشه پس باید برای سودان.عراق .افغانستان.و….باشه مگرمملکت ما کم منابع دارد.درصورتی که کشورهای اروپایی در دورترین نقطه کوهستانی کسی کلبه یاخانه ای احداث کند وظیفه دولت رساندن خدمات ازقبیل جاده برق و…میباشد.شما میدانیدتابحال چندین نفربراثرسقوط از کوه ودرخت ویانیش ماریاحمله حیوانات وحشی بخاطرنبودامکانات جان خودراازدست دادن وظیفه دولت پس چیه کمی فکرکن بعددرموردهموطن خودت مطلب بگو عزیزم….

Go to TOP