چاپ خبــر

روحانی پس از تشریح برنامه​های سفر، عازم نیویورک شد

حجت الاسلام حسن روحانی در راس هیاتی بلندپایه عازم نیویورک شد تا در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل حضور یابد.

به گزارش خبرگزاری​ها، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور برای بدرقه رسمی وی در فرودگاه مهرآباد حضور یافته بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و تعدادی از اعضای هیات دولت از جمله صالحی رییس سازمان انرژی اتمی‌،‌ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتد.

رییس‌جمهور را در جریان این سفر که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور،‌ محمدعلی نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری،‌ حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور، محمود واعظی وزیر ارتباطات، شهیدی رییس بنیاد شهید، محمدرضا صادق مشاور رییس‌جمهور و دستغیب نماینده مردم شیراز و مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس همراهی می‌کنند.

روحانی رییس‌جمهور پیش از ترک تهران در گفتگو با خبرنگاران در بیان اهداف این سفر گفت: این سفر برای شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به دعوت دبیر کل سازمان ملل انجام می شود.

رییس جمهور تصریح کرد: متاسفانه در طول سالهای گذشته چهره ملت ایران که ملتی بزرگ، با تمدن و با فرهنگ است و امروز مرکز ثبات منطقه بوده و به دنبال صلح و امنیت بین المللی است به گونه دیگری تصویر شده که اولین هدف از این سفر این است که بنده و همکارانم تلاش خواهیم کرد در فرصت هایی که برایمان به وجود می آید بتوانیم چهره واقعی ملت ایران را به عنوان ملتی صلح دوست و با فرهنگ به جهانیان معرفی کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه مردم در انتخابات 24 خرداد حماسه بزرگ سیاسی را با حضور ، نشاط و انتخاب خود آفریدند و اعلام کردند که مسیر میانه روی و اعتدال و دوری از افراط گری را قبول دارند، تصریح کرد: این پیام ملت ایران باید به گوش جهانیان برسد و در این سفر تلاش خواهیم کرد که به دنیا اعلام کنیم ملت ایران با هرگونه خشونت و افراط مخالف است.

رییس جمهور افزود: امروز در منطقه ملت ها از افراطی گری و تروریسم رنج می برند که این رنج باید با تلاش همگانی برطرف شود.

روحانی در تشریح سومین هدف از سفر به نیویورک با بیان اینکه ملت ایران در طول سالهای گذشته مورد ظلم و فشار نابجا و غیرقانونی بین المللی قرار گرفته است،‌گفت: ملت ایران هرگز به دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده و تنها به دنبال پیشرفت است و در این سفر تلاش می کنیم تا ندای مظلومیت ملت ایران را به گوش دنیا برسانیم و بگوییم مسیر تحریم ، مسیر غیرقانونی و غیرقابل قبول است و دشمنان ملت ایران را به جایی نخواهد رساند.

رییس جمهور اظهار داشت: غربی ها باید مسیر گفتگو و تعامل را در قبال ملت ایران پیش رو گرفته و منافع متقابل را مد نظر قرار دهند.

روحانی گفت: در این سفر علاوه بر پیگیری اهداف مدنظر با مقامات دیگر کشورها و سازمان های بین المللی و مجامع علمی و دینی ملاقات هایی خواهیم داشت. همچنین در این سفر با ایرانیان مقیم آمریکا دیدار کرده و با چند رسانه نیز مصاحبه خواهیم داشت.

Go to TOP