چاپ خبــر

۹۷۰ شرکت آلاینده در استان اصفهان مستقر است/ زاینده رود به جای گریه به تدبیر نیاز دارد

استاندار اصفهان گفت:‌ استان اصفهان رتبه اول صنعت کشور، رتبه دوم معدن کشور، رتبه چهارم صادرات و با بیش از ۱۷۰ واحد آموزش عالی ومرکز علمی و ۳۲۰ هزار دانشجو که ۱۱۰ هزار دانشجوی آن در مقطع دکترا هستند ، مایه افتخار ایران اسلامی است،‌اما هنوز یکی از آلوده‌ترین استان‌های کشور هستیم که این مسئله نگرانی‌های شدیدی را برای مردم ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار صاحب نیوز، رسول زرگر پور امروز در جشن بزرگ روز صنعت که با حضور وزیر صنعت- معدن . تجارت برگزار شد ، اظهارداشت:‌ از حدود  ۳ هزار واحد صنعتی آلاینده‌ای که در کشور وجود دارد، حدود ۹۷۰ شرکت در استان اصفهان مستقر است و همین مسائل باعث شده تا روزهای آلوده طول سال در استان اصفهان از روزهای آلوده تهران هم بیشتر باشد و نعمت صنعت را برای مردم اصفهان به نقمت تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد: هنوز صنعت نتوانسته راه‌حل منطقی برای خارج شدن از این بحران‌ها را بیابد که امیدواریم به‌زودی این مسئله اجرایی و راهکارهای مناسب رفع آلایندگی‌ها نیز اجرایی گردد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه صنعت برای پاکسازی آلودگی هوا کاری نکرده است ، ادامه داد: در واقع رحمت صنعت اصفهان برای دیگران و مشکلات زیست محیطی آن برای اصفهانی ها است.

وی اضافه کرد: به صنعتی بودن استان اصفهان افتخار می‌کنیم ولی اصفهان در شرایط کنونی مشکل آب دارد و صنعت سومین مصرف کننده آب در استان است که باید بتواند میزان مصرف آب خود را کاهش دهد.

زرگرپوربا طرح این سؤال که چگونه یک بیمارستان طی چند ماه توانسته مصرف آب خود را به یک چهارم کاهش دهد،اما صنایع با وجود این همه متخصص، امکانات و سرمایه نمی‌توانند مصرف خود را کاهش دهند؟، گفت: علم ، تکنولوژی و فناوری در اختیار صنعت است اما جای خالی کمیته آب در بخش صنعت همچنان خالی است.

استاندار اصفهان بابیان اینکه ۱۰ سال برای زاینده‌رود گریه کردیم، اما دیگر بس است، گفت: صاحبان صنایع به جای گریه کردن برای زاینده‌رود یا از طرح ۹ ماده‌ای مصوب شورای عالی آب دفاع کنند یا طرح جدید و قابل قبولی ارائه نمایند.

وی تاکید کرد: من باور دارم زاینده رود به جایه گریه به تدبیر ، برنامه وپیگیری نیاز دارد.

زرگرپور گفت: تمام مردم اصفهان و هر کسی که دلش برای مقوله آب می سوزد باید در اجرایی کردن طرح ۹ ماده ای آب حمایت کند و اگر طرح دیگری دارند گوش ما شنواست!

وی در پایان تصریح کرد: طی ۱۰ ماه گذشته رشد گردشگران خارجی در استان اصفهان بیش از ۲٫۵ برابر بوده درحالی که اصفهان را با کمبود تخت و هتل مواجه کرده است که این مسئله به تدبیر بیشتری نیاز دارد.

Go to TOP