چاپ خبــر

فرماندار جدید خوانسار وامدار هیچ جریان سیاسی نیست

استاندار اصفهان با بیان اینکه فرماندار جدید خوانسار وامدار هیچ جریان سیاسی نیست گفت: در انتخاب فرمانداران چهار شاخصه اعتدال‌گرایی، کاردانی، تخصص و تعامل ملاک‌های اصلی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، رسول زرگرپور در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان خوانسار با اشاره به انتخابات 24 خرداد سال 92 اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته از میان کاندیداهای ریاست جمهوری فردی که مطالبات واقعی مردم را بیشتر پاسخگو بود و شعارهای وی با مطالبات مردم نزدیکی داشت انتخاب شد.

استاندار اصفهان گفت: پس از گذشت یکسال از عمر دولت جدید، دولت به همه قول‌های خود پایبند است و در این مدت یکسال پیشرفت‌هایی در سیاست خارجی و سیاست داخلی حاصل شده است.

وی با تاکید بر دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی تصریح کرد: ما در ابتدای کار دولت یازدهم تنها با چند کشور آمریکای لاتین بیشتر ارتباط نداشتیم و امروز در قالب سیاست، حکمت، مصلحت و نرمش قهرمانانه با اکثر کشورهای دنیا ارتباط عزت‌مندی را برقرار کرده‌ایم.

زرگرپور در ادامه با اشاره به سفرهای مکرر هیئت‌های خارجی در مدت تصدی استانداری اصفهان گفت: ظرف چهار ماه گذشته نسبت به دوره مشابه میزان ورود گردشگران به اصفهان افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: در مورد سیاست داخلی نیز زمانی که دولت زمام امور را به دست گرفت تورم نقطه به نقطه 45 درصد بود و اکنون به 15 درصد رسیده است. اقتصاد با تورم و رکود مواجه بود و امروز با ارائه برنامه دولت برای خروج از رکود و ورود به رونق با پیگیری مجلس رکود را نیز از صحنه اقتصاد کشور خارج خواهیم کرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر و در مقایسه با کشور های هم جوار کشور از ثبات، امنیت و آرامش برخوردار است. هم چنین در زمینه بهداشت و درمان با اجرای طرح تحول سلامت امروز یک روستایی با مراجعه به بیمارستان تنها 5 درصد هزینه درمان خود را پرداخت می‌کند و در حال حاضر در هر 24 ساعت در استان 200 میلیون ریال یارانه طرح بهداشت سلامت پرداخت می‌شود و میزان مراجعه به بیمارستان‌های دولتی با اجرای این طرح 30 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اثرات اجرای طرح تحول سلامت خاطر نشان کرد: دولت تمام تلاش خود را می‌کند که سیاست‌هایی را که اعلام نموده است و مردم نیز به آن اعتماد کرده‌اند را اجرایی کند.

زرگرپور افزود: از 24 فرماندار استان تکلیف 18 فرماندار مشخص شد و آن چیزی که مسلم است گرایش سیاسی در این میان مطرح نبوده است و همه فرمانداران مورد تائید دولت بوده‌اند، البته در انتخاب فرمانداران چهار شاخصه اعتدال گرایی، کاردانی، تخصص و تعامل ملاک‌های اصلی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود  سلایق سیاسی متفاوت در میان فرمانداران گفت: شرط اصلی در انتخاب فرمانداران اعتدال بوده است، این که فرمانداران اهل اعتدال و میانه‌رو باشند.

مدیر ارشد استان اصفهان با تقدیر از زحمات و تلاش‌های سید مجید پوراحمدی فرماندار سابق شهرستان در طی دو سال حضور خود در شهرستان خوانسار ارتباط مستمر وی با استاندار و اعلام عملکرد روزانه را از ویژگی‌های مدیریتی وی دانست.

وی گفت: فرماندار جدید شهرستان خوانسار وامدار هیچ جریان سیاسی نیست و مورد تائید همه مسئولان و اقشار مختلف در شهرستان است و ان‌شاءالله در ادامه اقدامات فرماندار قبلی شهرستان و در جهت آبادانی خوانسار فعالیت و تلاش خواهد نمود.

در این مراسم همچنین نماینده خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای به وجود آمده برای خدمت به مردم گفت: در حال حاضر باید با هم‌پوشانی و هم‌افزایی کار خدمت رسانی را انجام دهیم.

سیدمحمد حسین میرمحمدی خاطرنشان کرد: فرماندار پوراحمدی زمانی مسئولیت فرمانداری شهرستان را به عهده گرفت که دولت به شدت با کمبود اعتبار مواجه بود اما با این وجود هیچ یک از طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان تعطیل نشد.

وی افزود: زمانی که تغییر فرماندار شهرستان مطرح شد دغدغه مجموعه استانداری این بود که فردی انتخاب شود که شأنیت مردم شهرستان خوانسار را داشته باشد و علت طولانی شدن این موضوع نیز به همین دلیل بود و امروز نیز شاهد آن هستیم که یکی از مسئولان خدوم شهرستان مسئولیت این جایگاه را به عهده می‌گیرد.

میرمحمدی با تاکید بر دو پروژه مهم شهرستان تصریح کرد: پروژه خط آهن که اقدامات اولیه آن انجام شده است و ان‌شاء‌الله به زودی شاهد شروع این پروژه خواهیم بود و پروژه دیگر تونل خوانسار ـ بوئین ـ میاندشت که با مساعدت مسئولین استان این پروژه‌ها نیز به ثمر خواهد نشست.

در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان خوانسار، شهردار خوانسار سید حسن شفعتی به سمت فرماندار شهرستان معارفه شد.

 

Go to TOP