چاپ خبــر

انتقاد فرماندار چادگان از شرکت آب منطقه ای استان

فرماندار چادگان گفت: مدیریت سایه ای شرکت آب منطقه ای اصفهان برای حفاظت مؤثر از آب دریاچه سد زاینده رود، کارآمد نیست.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از پایگاه خبری فریدن، حبیب الله معتمدی با بیان اینکه متولی حفاظت مؤثر از آب دریاچه زاینده رود، شرکت آب منطقه ای اصفهان است افزود: این شرکت باید در شهرستان چادگان نمایندگی داشته باشد تا با حضور تمام وقت به انجام وظایف خود بپردازد.

وی با اشاره به وجود سد و دریاچه زاینده رود در محدوده جغرافیایی شهرستان چادگان در غرب استان اصفهان اظهار کرد: با این وجود هنوز شرکت آب منطقه ای اقدام به ایجاد نمایندگی در این شهرستان نکرده و امور آن از طریق نمایندگی فریدن انجام می شود.

وی یکی از مهمترین امور در این زمینه را حفاظت از آب دریاچه زاینده رود دانست و تصریح کرد: باید نظارت دقیق و موثری بر روی نوع و میزان برداشت آب از این دریاچه وجود داشته باشد که این کار نیاز به ایجاد نمایندگی شرکت آب منطقه ای در چادگان دارد.

فرماندار چادگان گفت: ایجاد نمایندگی و نظارت مستقیم روی این موضوع باعث حفاظت و سالم سازی بیشتر آب دریاچه خواهد شد.

وی با تاکید بر جلوگیری از برداشت های غیر مجاز آب از دریاچه و احداث چاه های غیر مجاز در اطراف آن افزود: بخش عظیمی از دریاچه زاینده رود در شهرستان چادگان قرار دارد و باید نظارت بیشتری روی آن اعمال شود.

معتمدی در پاسخ به درباره میزان برداشت های غیر مجاز از آب دریاچه زاینده رود گفت: اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم اما در صورت ارائه گزارشی مبنی بر برداشت غیر مجاز به مسئولان مربوطه جهت بررسی و پیگیری اعلام می شود.

وی متولی رسیدگی به برداشت های غیر مجاز را شرکت آب منطقه ای دانست و تصریح کرد: تا کنون مکاتبات زیادی با مسئولان از جمله مدیر عامل آب منطقه ای اصفهان برای رسیدگی به این موضوع و ایجاد نمایندگی در چادگان صورت گرفته است.

فرماندار چادگان با بیان اینکه از یک سال گذشته این درخواست به صورت مکرر مطرح شده است اظهار کرد: پاسخ شرکت آب منطقه ای این بوده که نیروی کافی و اجازه برای ایجاد ساختار اداری جدید ندارد.

معتمدی درباره بررسی برداشت های غیر مجاز نیز گفت: اکنون یک شرکت طرف قرارداد با شورای عالی آب کشور در منطقه مستقر شده و در حال بررسی کارشناسی این موضوع است.

Go to TOP