چاپ خبــر
اسفنانی:

میزان بارندگی در شهر افوس 5 برابر بارندگی سالانه اصفهان است

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان بارندگی در شهر افوس 5 برابر بارندگی سالانه اصفهان است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از فارس، محمدعلی اسفنانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه با اعضای شورای شهر و مردم شهر افوس در شهرداری این شهر اظهار کرد: آبخیزداری شهر افوس کار بسیار ارزشمندی در منطقه است.

وی با بیان اینکه پیش از این هم اشاره کردیم که رقم قابل توجهی برای این طرح در نظر گرفته شود چرا که منطقه ما منطقه پرآبی است، تصریح کرد: با توجه به آمارهای موجود، این شهر 390 میلی‌متر بارندگی داشته و این در حالی است که در اصفهان این میزان 190 میلی‌‌متر بوده است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، بویین‌میاندشت و چادگان در مجلس شورای‌ اسلامی تصریح کرد: این میزان در افوس حدود پنج برابر سالانه استان اصفهان و دو برابر میزان بارندگی سالانه کشور است.

وی با اشاره به اینکه طرح آسیب‌زایی یک کار ارزشمند است، اضافه کرد: دولت برای ورود به طرح‌های جدید اکراه دارد، چراکه تعداد هزاران طرح پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، دولت تصمیم گرفته است که به طرح‌های بالای 80 درصد پیشرفت، اعتبار تعلق دهد.

اسفنانی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم که این طرح در ردیف اعتباری قرار بگیرد، بارها طی نطقی در مجلس با وزیر نفت این را به صورت جدی تذکر داده‌ایم که قیمت بالای گاز به ضرر مردم منطقه است.

وی اضافه کرد: زمانی که دولت احساس کند مردم خودیاری خوبی دارند به راحتی ورود پیدا می‌کند و اگر این طرح هم اجرا شود برای روستاهای همجوار نیز سودمند خواهد بود.

Go to TOP