چاپ خبــر
با ورود امام جمعه‌ی جدید

اوّلین حضور امام جمعه جدید با شرکت در جلسه شورای اداری فریدونشهر/ امام جمعه هر شهر، روح آن شهر است

با ورود امام جمعه جدید فریدونشهر، مراسم تودیع حجت الاسلام سیاوشی، امام جمعه پیشین و معارفه حجت الاسلام غفاری، امام جمعه جدید فریدونشهر با حضور مسئولین شهرستان و استان در جلسه شورای اداری انجام شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، بعدازظهر امروز به مناسبت ورود امام جمعه‌ی جدید فریدونشهر، حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری، جلسه شورای اداری با حضور مسئولین شهرستان در محلّ فرمانداری تشکیل و تودیع حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل سیاوشی، امام جمعه‌ پیشین و معارفه‌ی حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری، امام جمعه‌ی جدید فریدونشهر صورت پذیرفت.

IMG_5487IMG_5497در ابتدای جلسه غلامرضا یسلیانی، سرپرست فرمانداری فریدونشهر ضمن بیان این که نعمت اسلام فوق نعمتهاست و این نعمت توسط علمای عزیز به دست ما رسیده است، از سختی‌ها و خون دلهای علمای اسلام برای انتقال این میراث گرانبها سخن گفت. وی با تجلیل از شخصیت و کردار حجت الاسلام سیاوشی، خدمات ایشان را با سه عنوان کارهای عمرانی همچون ساخت مساجد و حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج)، خدمات اجتماعی همچون اشتغال، آب و مسائل روستاها و خدمات دینی یاد کرد. یسلیانی در پایان سخنانش با بیان صفات دینداری و ولایی بودن مردم فریدونشهر، اظهار داشت در همه حال پا به رکاب ولایت و امامت خواهیم بود.

IMG_5516سپس حجت الاسلام و المسلمین سیاوشی، امام جمعه‌ی داران، به ایراد سخنان خویش پرداخت. وی ضمن قدردانی از مردم فریدونشهر، عامل ماندگاری 17 ساله در فریدونشهر را محبت مردم و همراهی مسئولین دانست و در ادامه به اختصار کارهای انجام شده در 17 سال حضورش در فریدونشهر را برشمرد: ساخت مسجد برای تمام روستاهای پشتکوه دوم، ساخت مسجد برای تمام روستاهای مهم پیشکوه و پشتکوه اوّل، ساخت 30 خانه عالم در شهرستان، تأسیس خیریه حضرت زهرا(س) در حالی که هم اکنون سرمایه‌ی خیریه معادل 1،000،000،000 تومان است، ساخت حوزه علمیه فریدونشهر در زمینی به مساحت 7000مترمربع با 1،500،000،000 تومان سرمایه بدون استفاده از بودجه شهرستان و با کمک خیرین، پیگیری ساخت مصلی در زمینی به مساحت 7000 مترمربع و ساخت چند باب ساختمان و خرید چند قطعه زمین برای دفتر سارمان تبلیغات اسلامی در فریدونشهر. در ادامه حجت الاسلام سیاوشی اظهار داشت:

شهرستان فریدونشهر مورد بی مهری مسئولین استان واقع شده است و روزی خواهد آمد که آنها باید جوابگو باشند.

IMG_5532

وی وحدت بین مردم و همراهی و هماهنگی مسولین را دو خط قرمز خویش خواند و گفت این وحدت حاصل نمی شود مگر با محوریت دینی امامت و ولایت. وی ضمن تقدیر از مسئولین ابراز داشت در زمان مسئولیتش در فریدونشهر، شش فرماندار این شهرستان آقایان صفاری، مقدسی، ربانی، خوانساری، سلیمی و یسلیانی را همراهی کرده است.IMG_5537

بعد از آن حجت الاسلام محمدرضا صالحیان نماینده شورای سیاستگذاری ائمه‌ی جمعه در استان اصفهان با قرائت متن حکم امامت جمعه‌ی حجت الاسلام غفاری، از یسلیانی، سرپرست فرمانداری فریدونشهر، خواست به عنوان یک برادر شهید حکم را به ایشان اهدا کنند.

IMG_5547حجت الاسلام صالحیان در ادامه به خصوصیات مثبت امام جمعه ی پیشین فریدونشهر پرداخت و فکر متمرکز، روح و روان آرام و جسم قوی ناشی از ایمان قوی را عامل موفقیت وی دانست و از خانواده‌ی وی به خاطر همراهی و فراهم کردن شرایط مناسب، تشکر کرد. نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سپس به معرفی حجت الاسلام اباصلت غفاری پرداخت و حراست از انقلاب را مأموریت نهاد نماز جمعه دانست و به سخن مقام معظم رهبری اشاره کرد که:

امام جمعه هر شهر، روح آن شهر است.

وی گفت بالاترین و بزرگترین گناه این است که فرصت ها را به اختلافات بگذرانیم.‌

سخنران آخر جلسه، امام جمعه‌ی فریدونشهر بود. وی ضمن تبریک هفته‌ی وحدت، هدف نماز جمعه را جمع کردن بندگان خدا و جمع کردن بشریت کنار سفره وحدت و امامت خواند. حجت الاسلام غفاری مسئولیت خود را تبیین معارف دین و قرآن، امر به معروف و نهی از منکر، اقامه‌ی نماز جمعه و عمران و آبادانی بیان کرد.

IMG_5571در پایان مراسم مدعوبن با پای پیاده به سمت گلزار شهدای فریدونشهر رفتند تا شروع مأموریت نماینده‌ی ولی فقیه در فریدونشهر را از آنجا رقم بزنند.

Go to TOP