چاپ خبــر
متخصص پوست و مو تصریح کرد؛

ترفندهایی برای زیباتر شدن پوست

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه همیشه پوست‌های خشک باعث پیرتر به نظر رسیدن فرد می‌شوند، گفت: برخی از خطوط و چین و چروک‌های پوست را نمی‌توان به طور کامل محو کرد اما استفاده از کرم‌ مرطوب کننده زمان ظهور آنها را به تعویق می‌اندازند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایسنا، دکتر مینا طاهری با اشاره به اینکه استفاده از پودر با حجم زیاد باعث می‌شود که پوست پیرتر به نظر برسد، گفت: گروهی از زنان عادت دارند از پودر و کرم پودر به مقدار زیاد استفاده کنند، به طوری که لایه‌ای ضخیم از آن روی پوست‌شان می‌نشیند. این عادت نادرست پوست را پیر و خسته جلوه می‌دهد؛ به خصوص در آخر شب وقتی که چند ساعت از استفاده پودر گذشته و به اصطلاح پودر روی سطح پوست ماسیده است.

وی با تاکید بر اینکه زنان جوان بهتر است از کرم‌های حاوی مرطوب‌کننده استفاده کنند، گفت: هر چه در این سنین پوست‌تان نرم‌تر به نظر برسد، جذاب‌تر خواهید بود.

طاهری گفت: برای جوان‌تر نشان دادن پوست می‌توانید با احتیاط فراوان از محصولات براق و درخشان استفاده کنید. این نوع محصولات باعث محو شدن خطوط پوست، چین و چرو‌ک‌ها و لک‌ها می‌شوند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه با افزایش سن، برخی قسمت‌های صورت و بدن، حجم قبلی خود را از دست می‌دهند، در سنین 25 تا 35 سالگی زنان صورت بچه‌گانه خود را به طور کامل از دست می‌دهند و با نگاه کردن به چهره‌شان می‌توان متوجه سن شد.

وی یادآور شد: همیشه پوست‌های خشک باعث پیرتر به نظر رسیدن فرد می‌شوند. برخی از خطوط و چین و چروک‌های پوست را نمی‌توان به طور کامل محو کرد و بالاخره روی پوست پدیدار می‌شوند؛ مثل خطوط لبخند. استفاده از کرم‌ مرطوب کننده (دو بار در روز) زمان ظهور آنها را به تعویق می‌اندازند.

طاهری گفت: یک مرطوب کننده خوب لازم نیست که گران قیمت باشد. مرطوب‌کننده بدون چربی و مواد شیمیایی خوشبو کننده موثرتر است. فراموش نکنید که مرطوب‌کننده را روی گردن خود نیز بمالید، زیرا گردن جزء مهم‌ترین نواحی بدن است که بیش از هر جای دیگری افزایش سن را نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: سیگار نکشید. علاوه بر جنبه‌های غیرسالم مصرف سیگار و تاثیر آن روی ارگان‌های مختلف بدن، سیگار پوست را پیرتر نشان می‌دهد و دندان‌ها را کدر و خراب می‌کند. در نهایت یکی از مهم‌ترین نکاتی که هیچ‌گاه نباید فراموش شود، نوشیدن آب فراوان است.

Go to TOP