چاپ خبــر
در پی ورود سامانه‌ی بارشی قوی؛

فریدونشهر در حال سپری کردن برفی‌ترین روزهای سال

سامانه بارشی که از روز شنبه آب و هوای فریدونشهر را مورد تأثیر قرار داده است، تاکنون حدود 100میلی متر بر بارش‌های سال فریدونشهر افزوده است و همچنان ادامه دارد. راهداری و شهرداری در حال تلاش برای باز کردن راه‌ها و خیابان‌ها هستند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، در حالی که نگرانی از کمبود بارش‌ها در چهره‌ی مردم فریدونشهر و دیگر مناطق رخ می‌نمود سامانه‌ی بارشی که از هفته‌ی گذشته وارد کشور شده موجبات خوشحالی مردم را فراهم کرده است. تنها میزان بارش‌های هفته‌ی گذشته تا به امروز قریب به 100میلی متر بوده است.

برف

محمدرضا رفیعی، رئیس اداره هواشناسی فریدونشهر، در گفتگو با خبرنگار پونه زار از افزایش بارندگی‌های سال زراعی کنونی نسبت به سال زراعی گذشته تا این تاریخ خبر داد. وی گفت بارندگی 24ساعته گذشته در فریدونشهر 26.8 میلی متر بوده که جمع بارندگی سال زراعی کنونی را به 421.8 میلی متر رسانده است. رفیعی اضافه کرد در سال زراعی گذشته در همین تاریخ میزان بارش‌ها 365.5 میلی متر بوده است.

عزت اله یسلیانی، رئیس اداره راه و شهرسازی فریدونشهر، در گفتگو با خبرنگار پونه زار از تلاش نیروهای این اداره در شرایط سخت برای باز کردن راه‌ها خبر داد و گفت همه‌ی راه‌های روستایی به جز گردنه‌ی کلوسه باز هستند.

درختان برفی

مصطفی حسامی، روابط عمومی اداره آموزش و پرورش فریدونشهر، طی گفتگویی با پونه زار از تعطیل بودن مدارس مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی این شهرستان برای فردا شنبه خبر داد.

برف

ابراهیم گوگونانی، شهردار فریدونشهر، در ساعت 23 شب در حالی که بر روند برفروبی خیابان‌ها نظارت می‌کرد از حجم بالای برف در خیابان‌ها خبر داد و گفت ماشین‌های برفروبی شهرداری شیفت بندی شده‌اند تا بدون توقف به برفروبی خیابان‌ها و معابر اصلی بپردازند چرا که در صورت ماندن برف روی زمین و یخ زدن آن مشکلات سختتری ایجاد خواهد کرد. وی از خراب شدن یکی از ماشین‌های برفروبی شهرداری خبر داد و خواستار کمک سایر ارگان‌ها به شهرداری برای سرعت بخشیدن به فرایند برفروبی شد. گوگونانی از رانندگان خواست تا بدون زنجیر چرخ در خیابان‌ها تردد نکنند. شهردار فریدونشهر با اشاره به سرعت بارش و محدود بودن امکانات ماشین‌های برفروبی گفت در حال حاضر فقط در حال برفروبی معابر اصلی و محورهای حیاتی شهر مثل خیابان منتهی به بیمارستان هستیم.

به گزارش اخبار سراسری ساعت 21 بارش برف در سطح فریدونشهر به نیم متر رسیده است.

بارش برف و کولاک همچنان ادامه دارد.

Go to TOP