چاپ خبــر
در نماز جمعه فریدونشهر مطرح شد:

زکات زبان ، امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام غفاری: زبان برای دروغ و غیبت و گناه نیست بلکه برای ایجاد مصالحه و امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر حفظ زبان و دور نگه داشتن آن از غیبت، دروغ، افترا، تهمت، فحش و سایر گناهان زبانی گفت باید زبان در راه ایجاد مصالحه و برای امر به معروف و نهی از منکر به کار بسته شود.

وی با توجّه به مناسبت 8 اسفند، روز امور تربیتی، از اهمیت تربیت و آموزش سخن به میان آورد و از اداره آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های آموزشی خواست برای تفهیم و ترویج مفاهیم اسلامی در بین دانش آموزان تلاش کنند.

حجت الاسلام غفاری ضمن هشدار در رابطه با آثار بسیار زیان‌باری که تلفن همراه می‌تواند در دین و در فرهنگ برای بچه‌ها و بالاخص دختران داشته باشد، از خانواده‌ها خواست به جد مراقب این موضوع باشند.

امام جمعه فریدونشهر به مناسبت 9 اسفند، روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اشاره کرد و خواستار حمایت هم از تولیدکنندگان و هم از مصرف کنندگان شد و در این موضوع گفت نباید شرایط به گونه‌ای باشد که سیب زمینی‌های باکیفیت کشاورزان فریدونشهری در انبارها بماند و خراب شود. وی همچنین به تولید کنندگان و صنعتگران توصیه کرد محصولاتی باکیفیت‌تر نمونه‌های خارجی تولید و وارد بازار کنند.

حجت الاسلام غفاری به سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) هم اشاره کرد و گفت سرعت امام(ره) در تأسیس کمیته امداد بعد از انقلاب نشان دهنده توجّه وی به قشر محروم جامعه بود.

Go to TOP