چاپ خبــر
کارخانه‌دار فریدونشهری:

دولت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در صنعت و تولید فریدونشهر را اجرایی نکرده است

سرمایه‌گذار فریدونشهری با ذکر مصادیقی از عدم اجرای مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت و تولید فریدونشهر خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، منوچهر میرمعنایی، سرمایه گذار و تولیدکننده فریدونشهری در سالروز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری به سران سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مصاحبه با خبرنگار پونه زار از عدم تحقق این سیاست‌ها برای تولیدکننده‌ها در فریدونشهر سخن گفت.

میرمعنایی در مورد بند یک سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مورد تأمین شرایط و فعال‌سازی امکانات به منظور توسعه کارآفرینی، دولت را در تحقق این امر موفق ندانست و به عنوان مثال از عدم همکاری دولت برای دادن سند ملکی کارخانه سخن گفت که با وجود این که 3 سال از پرداخت هزینه محل می‌گذرد ولی هنوز سند آن صادر نشده است. وی سند ملکی برای یک سرمایه گذار را بسیار حائز اهمیت دانست چرا که با آن می‌تواند در جهت توسعه‌ی کارخانه‌ی خود تسهیلات دریافت کند.

این سرمایه گذار فریدونشهری گفت شرایط سرمایه گذاری در مرکز و در نقاط نزدیک‌تر به مرکز همواره فراهم بوده است و ما بارها به مسئولین تذکر داده‌ایم باید تسهیلات، امتیازات و مزایای لازم برای سرمایه‌گذاری در شهرستان فراهم شود تا به جای سرمایه‌گذاری در مرکز استان و اطراف اصفهان با همه‌ی امکاناتش، سرمایه گذاران به فریدونشهر آمده و در این جا سرمایه‌گذاری کنند.

وی درباره بند دوم این سیاست‌ها گفت کارخانه‌های فریدونشهری توانسته‌اند با بالا بردن علمی کیفیت محصولات، به بازارهای خارجی دست پیدا کنند و برای صادرات کالاهای خود قراردادهایی با طرف‌های خارجی بسته شده است.

میرمعنایی در مورد بند بعدی ابلاغیه مقام معظم رهبری با موضوع تقویت عوامل تولید گفت در یک سال گذشته تاکنون در این مورد هیچ گونه فعالیتی از طرف دولت و فرمانداری فریدونشهر مشاهده نکرده‌ایم.

این کارخانه‌دار فریدونشهری در مورد تولیدات در داخل کشور و ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی گفت مهمترین ماده‌ی اولیه کارخانه‌ی چیپس فریدونشهر سیب زمینی است که در همین منطقه به وفور وجود دارد و در مورد کارخانه‌ی دستمال کاغذی هم فناوری ساخت خمیر اولیه‌ی آن تنها در دست چند کشور مثل امریکا، سوئد و فنلاند بود، که اخیراً در کشور ما هم یک کارخانه برای تأمین این محصول تأسیس شده است و تا حدی هم با کیفیت مطلوب محصول تولید می‌کند.

میرمعنایی از قسمتی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مورد ایجاد مشوق برای صادرات گفت با این که محصولات چند تولیدکننده فریدونشهری به کیفیت صادرات رسیده‌اند و بعضاً قراردادهای صادراتی هم امضا کرده‌اند ولی در یک سال گذشته هیچ گونه مشوقی برای صادرات کالا و تولیدات برای تولیدکننده‌های فریدونشهری ایجاد نشده است.

وی همچنین در مورد تأمین زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه از وضعیت نامطلوب زیرساخت‌های شهرک صنعتی فریدونشهر سخن گفت.

  1. مگه کدوم را انجام داده که این را انجام بده آقای میرمعنا

  2. رضا گفت:

    به شتر گفتن گردنت کجه. گفت مگه کجام درسته!

  3. کاش سر مایه دارهای دیگر فریدونشهری نیز بجای خرید املاک و زمین و گران نمودن املاک کمی نیز مانند آقای میرمعنایی به فکر افراد بی کار بودنند خدا توفیقتان دهدو دعای کارگران بذرقه راهتان .آقای میرمعنا ..

  4. من گفت:

    مگه جایی هم هس که سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا شده باشه برادر.؟؟
    پونه زار یه گزارش از شهرداری تهیه کنید که نه حقوقاشون واریز شده نه عیدیشون

Go to TOP