چاپ خبــر
رئیس بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان خبرداد؛

تعطیلی ۱۷۹ کارخانه تبدیلی در استان اصفهان

رئیس بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان گفت:باید در کنار تاسیس کارخانه ها، معضلات تولید را رفع کنیم و مشکلات صادرات را مرتفع سازیم.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از شهرضانیوز، سید حسین انوری با بیان این که اقتصاد مقاومتی تنها راه چاره مشکلات فعلی کشور ما است، گفت: مقام معظم رهبری از سال ۸۶ مباحث مربوط به اقتصاد و توجه به آن را از طریق شعار سال گوشزد کردند اما همزمان با تیرماه سال ۹۱ و تحریم های جدید علیه کشورمان این مباحث نمود پیدا کرد.

وی با بیان این که دشمن از هر طریقی به دنبال به زانو درآوردن کشور ما است، گفت: در تیر ماه سال ۹۱ دشمن به تصویب تحریم های جدید به خیال خود به دنبال به آشوب کشیدن ایران تا شهریورماه همان سال و افزایش اعتراضات مدنی علیه وضعیت بد اقتصادی بود اما ما از آن موقعیت عبور کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان با بیان این که مقام معظم رهبری از همان سال لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی را تاکید کردند، گفت: با نظارت ایشان و با همکاری نخبگان دانشگاهی اصول ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی تدوین شد و به کل دستگاه های کشور ارسال شد.

انوری با بیان این که اصل اصلی این اقتصاد توجه به داخل است، تصریح کرد: وضع تحریم ها در آن سال ها سیستم مبادلات بانکی ما با سایر کشورها، صادرات نفت و مباحث مربوط به آن و صادرات و وارادات ما را با مشکل روبرو ساخت.

وی با بیان این که علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری مسئولین به خوبی عمل نکردند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مکرر از عدم اجرای شعار سال گلایه کردند و گفتمان سازی این شیوه اقتصادی در بین مردم و مسئول به درستی انجام نشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان ادامه داد: مقام معظم رهبری در تاکیدات مکرر خود در زمینه اقتصاد مقاومتی به واگذاری اقتصاد به مردم، کاهش وابستگی به نفت، اصلاح الگوی مصرف و توجه به داخل اشاره کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان با بیان این که ما دارای پتانسیل بالای فکری و زیرساختی در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: این زیرساخت ها نیاز به یک برنامه ریزی جدی در این زمینه دارد.

انوری ادامه داد: هر سازمان و وزارتخانه ای باید اصول و برنامه های راهبردی زمینه خود در اقتصاد مقاومتی بر مبنای اصل ۲۴ گانه تدوین کند.

انوری با بیان این که در استان اصفهان ۱۷۹ کارخانه تبدیلی با تمام ظرفیت تعطیل است، خاطرنشان کرد: باید این مشکلات را رفع کنیم، اگر مشکلات نقدینگی است، اگر بحث اداری یا محیط زیست است، باید رفع شوند.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی تنها به معنای راه اندازی چند کارخانه نیست، گفت: باید در کنار تاسیس کارخانه ها، معضلات تولید را رفع کنیم و مشکلات صادرات را مرتفع سازیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان اولیت اصلی بسیج سازندگی استان در سال جاری را صنایع تبدلی و صنایع دستی دانست و گفت: کارخانجات و صنایع کوچک در بحران های اقتصادی بهتر می مانند و معضلات آن ها کم تر است.

 

Go to TOP