چاپ خبــر
سرمایه‌گذار فریدونشهری بیان کرد؛

مشکلات پیش روی سرمایه گذاران، قابل توجه مسئولان فریدونشهر!

7 سال بعد از پرداخت قیمت آب شهرک صنعتی فریدونشهر، در حالی که کارخانه‌های فریدونشهری به مرحله‌ی صادرات رسیده‌اند هنوز آب شهرک صنعتی وصل نشده است. عدم صدور سند، عدم برفروبی شهرک و حصار نداشتن هم از مشکلات مهم شهرک صنعتی است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، منوچهر میرمعنایی، از تولیدکنندگان شهرک صنعتی، در گفتگو با خبرنگار پونه زار از مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی فریدونشهر سخن گفت.

میرمعنایی از مشکل نداشتن آب لوله کشی این شهرک سخن به میان آورد و گفت در حالی که دو تولیدکننده در این شهرک به مرحله‌ی صادرات رسیده‌اند و آب در یک متری شهرک صنعتی است، هنوز بعد از 7 سالی که شرکت شهرک‌ها 600 میلیون تومان هزینه آب را پرداخت کرده است، آب شهرک وصل نشده است و ما آب مورد نیاز برای کارخانه را از طریق تانکر تأمین می‌کنیم که علاوه بر تلف کردن وقت، هزینه‌های اضافی را بر کارخانه تحمیل کرده است.

وی مشکل دیگر کارخانه‌های شهرک صنعتی فریدونشهر را نداشتن سند مالکیت کارخانه دانست و گفت برای یک کارخانه‌دار داشتن این سند بسیار مهم است و سند ملکیت کارخانه جزء اسناد کاربردی یک کارخانه‌دار به حساب می‌آید چرا که به کمک این سند می‌تواند وام و تسهیلات برای کارگشایی و در جهت گسترش و بهینه‌سازی کارخانه دریافت کند. این سرمایه‌‌گذار در این رابطه گفت ما بعد از 20 سال که اجاره‌ی زمین کارخانه را به اداره منابع طبیعی می‌دادیم، 3 سال پیش قیمت کامل زمین را پرداخت کرده‌ایم ولی تاکنون سندی برای ما صادر نشده است.

میرمعنایی نداشتن حصار را نیز از مشکلات شهرک صنعتی دانست و گفت بارها به مسئولین گوشزد کرده‌ایم که نداشتن حصار موجب رفت و آمد افراد غیر مرتبط به کارخانه شده و علاوه بر به خطر افتادن امنیت کارخانه، پاتوق امنی هم برای معتادان ایجاد شده است. وی گفت حتی با کار ساده‌ای مثل دپو کردن خاک در محیط شهرک می‌توان این مشکل را حل کرد. وی گفت حتی به مسئولین پیشنهاد دادیم خود کارخانه‌ها نگهبان برای درب ورودی تأمین می‌کنند فقط شهرک را محصور کنید ولی باز هم شاهد بی توجهی مسئولین در این زمینه بوده‌ایم.

این کارخانه دار فریدونشهری نداشتن متصدی برای برفروبی شهرک را نیز از مشکلات شهرک صنعتی فریدونشهر دانست و گفت موقع بارش برف نه اداره راه، نه شهرداری فریدونشهر و نه شهرداری برف انبار خیابان شهرک صنعتی را برفروبی نمی‌کنند و حتی در برف اخیر 4 تریلی بار از بندرعباس برایمان آمده بودند که به علّت برفروبی نشده بودن خیابان‌های شهرک، نتوانستند به کارخانه برسند و بار خود را تخلیه کنند و مجبور شدیم یک تراکتور پیدا کردیم و مقداری راه را برای تریلی‌ها باز کردیم.

میرمعنایی ضمن این که مسئولین را به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در 29 بهمن 92 ابلاغ فرمودند توجه داد، از مسئولین خواست برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران به ویژه مشکلات یاد شده‌ی شهرک صنعتی اهتمام ورزند. وی متذکر شد برای این که سرمایه‌گذاری مرکز استان را با همه‌ی امکاناتش رها کرده و به سمت این شهرستان بیاید نیاز به مشوق و امتیازات ویژه دارد که همت و هوشیاری مسئولین را می‌طبلد.

Go to TOP