چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

صدا وسیما در مورد تقارن نوروز و ایام فاطمیه کم‌کاری می‌کند

امام جمعه فریدونشهر: مردم ضمن توجه به ایام فاطمیه به خوشی‌های نوروز بپردازند و بدانند امر به معروف و نهی از منکر بر گردن همه هست. مردم در این ایام از مناطق عملیاتی بازدید کنند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه‌زار، حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ضمن تذکر دوباره در مورد فریضه امر به معروف و نهی از منکر، از مردم خواست با رعایت مقررات به خوشی‌های عید نوروز بپردازند و البته در کنار آن از شهادت حضرت زهرا(س) غافل نباشند.

حجت الاسلام غفاری ضمن بیان آثار و برکات حضور در نماز جمعه گفت روایت است که هر کس سه هفته پشت سر هم بدون عذر نماز جمعه نرود، [یکی از تعابیر این است که] مهر نفاق بر قلبش می‌خورد.

وی در مورد لزوم حفظ زبان با بیان این که تقوا در گرو زبان است گفت زخم زبان به مراتب کاری‌تر از ضربه شمشیر است. وی در ادامه برخی آفات زبان مثل تهمت زدن، غیبت کردن، سخن چینی کردن، حرف ناحق زدن و شهادت ناحق دادن را نام برد و گفت از زبان باید در راه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم.

امام جمعه فریدونشهر ضمن بیان این که ما هر چه داریم از قرآن داریم، به آیاتی از سوره توبه اشاره کرد که خداوند متعال می‌فرماید اگر می‌خواهید مورد مهربانی من قرار بگیرید و اگر می‌خواهید امت عزیز، قدرت‌مند، نفوذناپذیر و حکیمه باشید و عالمانه در بین جوانب مختلف حرکت کنید باید به این دستورات عمل کنید: امر به معروف و نهی از منکر کنید؛ نماز را برپا دارید و زکات بدهبد.

وی با بیان این که مؤمنین صاحب اختیار یکدیگرند، گفت در ایام نوروز امر به معروف و نهی از منکر واجب‌تر می‌شود و همه وظیفه دارند در برابر خرافه‌ی چهارشنبه سوری و در برابر رفتارهای غیردینی امر به معروف و نهی از منکر کنند.

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر در مورد نوروز و ایام فاطمیه(س) و تقارن این دو با انتقاد از صدا و سیما گفت این روزها تلویزیون از دو جهت کوتاهی می‌کند؛ یکی این که این همه از عید نوروز و خرید شب عید و خوشی مردم سخن می‌گوید، درست است اینها باید باشد ولی اصلاً از شهادت حضرت زهرا در 4 فروردین حرفی نمی‌زند و از این موضوع غفلت کرده است و دوم اینکه این همه تبلیغ خرید و بازار شلوغ این روزها را می‌کندممکن است خانواده‌ی محرومی این را تماشا کنند و بین زن با شوهرش و یا فرزند با والدینش اختلاف به وجود بیاید که چرا ما نمی‌رویم بازار؟

حجت الاسلام غفاری با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید،‌ هدف امام خمینی(ره) از تأسیس این بنیاد را گرامی‌داشتن یاد شهدا و فداکاری‌های شهدا برای همیشه دانست و  این که مردم راهشان را زنده نگه دارند که زنده نگه داشتن یاد شهید از مصادیق تقواست. وی ادامه داد باید سوای کارهای بنیاد شهید، عموم مردم به خانواده‌های شهدا و به جانبازان احترام بگذارند و به آنان خدمت کنند.

امام جمعه فریدونشهر در مورد شروع اردوهای راهیان نور گفت اگر کسی قبلاً به آستان مقدس امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) مشرف شده است و در نوروز هم قصد مسافرت دارد، به مناطق جنگی برود.

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر، به مناسبت شصت و سومین سالگرد درگذشت آیت الله کاشانی با بیان این که زنده نگه داشتن یاد این عزیزان از مصادیق تقواست گفت مرحوم مصدق هم برای مملکت تلاش کردد ولی بین تفکر این دو از زمین تا آسمان اختلاف بود. یکی از موارد اختلاف آیت الله کاشانی با مصدق در این بود که مصدق می‌گفت مشروب‌فروشی‌ها را باز نگه داریم تا بودجه مملکت تأمین شود ولی آیت الله کاشانی می‌گفت اصل، دین است.

حجت الاسلام غفاری گفت خدا را شاکریم که وقتی نتانیاهو به تلاویو بازگشت، دست کم 30،000 نفر علیه او تظاهرات کردند؛ یک خبرهایی هست ان شاءالله و خدا را شاکریم که بین سناتورهای امریکا اختلاف افتاده است که اقلیتی با مذاکره مخالفت کردند ولی اکثریت موافقند.

وی ضمن تبریک نوروز گفت بایستی خوشحال باشیم ولی از راه حلال خوش بگذرانیم و در کنار آن مراقب باشیم حرام در زندگی راه پیدا نکند و تابع مقررات و ولی فقیه باشیم. چراکه اگر در فتنه 88 از قانون تبعیت می‌شد فتنه پیش نمی‌آمد. آقایان گفتند در انتخابات تقلب شده است و هر چه شورای نگهبان گفت مستندات و مدارک خود را بیاورید فتنه‌گران به جای طی مراحل قانونی، نامه و بیانیه برای BBC و تلویزیون‌های معاند خارجی می‌فرستادند.

امام جمعه فریدونشهر به مناسبت 26 اسفند هم اشاره کرد و ضمن گرامی داشتن بیستمین سالگرد رحلت یادگار امام، حاج احمد خمینی(ره)، گفت ایشان حقیقتاً در ملت کوتاه عمرشان بعد از رحلت امام، جانانه از مقام معظم رهبری و انقلاب دفاع کردند و نقشه‌های همه سوءاستفاده‌گران را خنثی کردند.

 

زمان دهه‌ی فاطمیه /تکلیف ما در تقارن نوروز ۹۴ و فاطمیه چیست؟

مردم در تعطیلات نوروز ظرف ۲۴ ساعت نتیجه شکایتشان به سامانه ۱۲۴ را خواهند گرفت

فتوای تحریم تنباکو باعث شد طومار انگلیس درهم پیچیده شود

زکات زبان ، امر به معروف و نهی از منکر است

  1. سکوت گفت:

    فقد حرف حرف حرف. آیا عملی هم میشود. عدالت با علی ع خاک شد

Go to TOP