چاپ خبــر
استاندار اصفهان:

نبود برف در سرشاخه های زاینده رود نگران کننده است

استاندار اصفهان، فقدان برف در سرشاخه های زاینده رود و وضعیت این حوضه را نگران کننده دانست.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه‌زار به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان ، رسول زرگرپور در دیدار نوروزی شهردار اصفهان وضعیت بارندگی سال گذشته در سرشاخه ها و بطور کلی در حوضه زاینده رود را نا مطلوب ارزیابی کرد و از احتمال کمبود آب در سال جاری ابراز نگرانی کرد.
وی اضافه کرد: تا پایان سال ۹۳ در شش ماهه سال آبی تنها ۸۱ میلیمتر بارش در سطح استان انجام شده که ۳۶ درصد نسبت به دوره بلند مدت کاهش یافته است.
زرگرپور با بیان اینکه بخش اعظم این بارش ها در غرب استان گزارش شده، گفت: در شرق استان میزان بارندگی تا بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته که این میزان نشان دهنده استمرار خشکسالی در اصفهان در هشتمین سال متوالی است.
استاندار اصفهان همچنین افزود: هرچه تعداد سال های خشکسالی های متوالی بیشتر شود عمق خسارات، مشکلات و مسائل نیز به همان نسبت افزایش می باید.
وی بر اهتمام ویژه مجموعه مدیریت شهری در جهت توسعه و پیشرفت شهر و تسریع در روند خدمت رسانی و جلب رضایت مردم تاکید کرد.
زرگرپور با اشاره به لزوم آماده سازی زیرساخت های گردشگری در استان، بهبود وضعیت فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و همچنین موضوع هتل سازی در اصفهان را از بحث های مهم این بخش عنوان کرد.

منبع: ایمنا

  1. آقای استاندار
    انقدری که به فکر آبی به فکر جوونای بیکار سرشاخه های زاینده رود هستی ؟
    چرا وقتی استخدام ذوب آهن و فولاد میاد شهرستانهای اطراف اصفهان سهمیه دارن اما سرشاخه های زاینده رود هیچ سهمی ندارن ؟ در حالی که اگر همین آب نره توی ذوب آهن و فولاد یه روز هم نمیتونن کار کنن

    لطفا * داشته باشید

  2. لایک گفت:

    لایک دوس عزیز. عالی بود.

  3. خدایش چرا همیشه سرشاخه زاینده اینموقه تو چشمه و وقت بوجه ی اشتغالزای خبری نیست؟؟؟

  4. صالحی گفت:

    آقای استاندارشمابرای سرشاخه زاینده رودتاحالاچه قدمی برداشتید؟چرابااحداث طرح های اقتصادی درسرشاخه زاینده رودمخالفی؟ماهیچ توقع اضافه ای ازشمانداریم فقط به آبروی هرکسی که بهش اعتقادداریدکمی عادلانه باسرشاخه زاینده رودبرخورد کنیدوحق وحقوق سرشاخه رارعایت کنید.استان اصفهان فقط شهراصفهان نیست.آماربیکاری تومنطقه غرب استان اصفهان بیدادمیکنه چرابایداینطورباشه.مگه غرب استان اصفهان جزواصفهان نیست؟!

Go to TOP