چاپ خبــر
در خطبه‌های نماز جمعه بیان شد؛

اگر در جایی سرچشمه ای هست اول باید کسانی که در اطراف سرچشمه هستند از آن استفاده کنند

حجت الاسلام غفاری گفت شرعاً باید ابتدا نیازهای آبی سرچشمه بر اساس دستورات دین رفع شده، بعد آب به مناطق پایین دست منتقل شود. وی بیان داشت متقابلاًٌ امتیازاتی هم کویر و شهر اصفهان دارد که ما از آن محرومیم.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، در خطبه‌های نماز جمعه امروز فریدونشهر با اشاره به کلنگ زنی طرح انتقال آب به مزارع خسارت دیده فریدونشهر و وحدت آباد از تونل چشمه لنگان تأکید کرد باید به فکر تأمین آب کشاورزی همه‌ی روستاها بود.

حجت الاسلام غفاری گفت دستور دین این است که اگر در جایی سرچشمه‌ای هست اول باید کسانی که در اطراف سرچشمه هستند از آن استفاده کنند؛ دین مشخص هم کرده است که برای حیواناتشان چقدر آب باید استفاده کنند، گندم و جو را چگونه آبیاری کنند، نسبت به درخت چقدر آب استفاده کنند و…؛ اگر حیوانات سیر شدند و اهالی این محل و سرچشمه مشروب شدند، مازاد آن باید نقطه به نقطه به گروه بعدی و از آن جا به گروه بعدی داده شود تا برسد به آخر. وی ادامه داد: امتیازاتی در کویر، در اصفهان و در شهرهای دیگر هست که ما دستمان از آن‌ها کوتاه است.

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر گفت ما باید از آن چه خداوند به ما داده است استفاده کنیم و مازاد بر آن را به جاهای دیگر منتقل کنیم.

حجت الاسلام غفاری اظهار داشت وقتی رئیس جمهور محترم می‌گوید: «نبود آب منکر است»، گاهی آب نیست ولی گاهی هم هست و استفاده نمی‌شود، که این هم منکر است؛ وقتی می‌گوید: «نبود زمین منکر است»، گاهی زمین نیست باید آباد کنیم و موات را زنده کنیم، گاهی هم زمین هست و نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم که این هم منکر است.

 

  1. احسنت به امام جمعه شجاع و متشرعمان

  2. حبیب گفت:

    از امام جمعه به خاطر دفاع از حق مردم فریدونشهر متشکریم

  3. یاسین گفت:

    آب منطقه ای در خشکاندن چشمه ها و انتقال آب آن به اصفهان قبل از استفاده این مردم، به آن ها ظلم کرد

  4. در دنیای باقی منتظر عزیزانمان در آب منطقه ای مخصوصاً مخصوصاً آقای طرفه هستیم

  5. استفاده کنن اما حق ندارن تونل بزنن چشمه های خودمونم خشک کنن و ببرن این آب حرومه
    داره از دهان کشاورزای ما بریده میشه این همه مهاحرت داشتیم بخاطر خشک شدن چشمه ها و نبود آب

  6. آفرین به امام جمعه محترم.اما حال باید کشاورزی ما با نابود شود ولی کشاورزی کیلومترها آن طرف تر در شرق اصفهان در راس توجهات باشد .آن هم صرف محصولات پر مصرف مثل صیفی جات و برنج یا باغات تفریحی و شخصی که یک کیلو میوه و ثمر این باغات شخصی به دست مردم نمیرسد و همونطوری روی درختان صاحب باغ میماند و حیف و میل میشود چون کاربری این طور باغات شخصی و تفریحی است اما امتیاز آب زاینده رود دارند.

  7. سلام و درود خداوند بر امام جمعه شجاع و مردمدار فریدونشهر ،

  8. حالا دیگه نوش دارو بعد مرگ سهرابه .

  9. با تشکر از امام جمعه محترم اگر این حرف را امام جمعه وقت نیز می گفتند چه خوب بود نه اینکه دنبال ماسه و ماشین از آب منطقه ای باشند بسیار بسیار ممنون از امام جمعه محترم شهرستان *

  10. شهروند فریدونشهری
    یزید و شمری که همیشه مورد لعن نفرین مردم دنیا خصوصا مسلمانان قرار دارند از بدترین کارهایشان بستن آب به روی بچه‌های امام حسین و مضایقه آب از آل پیغمبر و به شهادت رساندن امام حسین و فرزندانش با لب تشنه بود و امروز هم در این فراوانی آب مگر سازمان آب منطقه‌ای خصوصا مسئولین آن و مسئولین قبلی آن که در ازای بستن آب به روی مردم فردونشهر به پست‌های بالاتری رسیدند چه کرده‌اند. صد جا امضا کردند و قول دادند و صورتجلسه نوشتند ولی سر مسئولین ماه کلاه گشادی گذاشتند و به یکی از آنها هم عمل نکردند. از خداوند به خاطر این جفا بدترین مجازات‌ها را برای آنها خواهانیم.

Go to TOP