چاپ خبــر
ورودي سد6 و خروجي آن 18 مترمكعب؛

کاهش مخزن سد زاینده رود در ۴۳ سال اخیر بی سابقه است

مدیر سد زاینده رود میزان آب مخزن سد را در تراز نرمال یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب اعلام كرد كه هم اكنون نسبت پاييز گذشته 90 درصد كاهش را نشان مي دهد.

به گزارش پونه زار به نقل از صاحب نیوز، مدیر سد زاینده رود میزان آب مخزن سد را در تراز نرمال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب برشمرد و گفت: هم اکنون این میزان به حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که درمقایسه با مدت مشابه در پاییز پارسال ۹۰ درصد کاهش یافته است.

چیتیان کم آبی و کاهش بارش نزولات آسمانی را دلیل عمده کاهش مخزن سد زاینده رود برشمرد و افزود : هم اکنون میزان ورودی آب پشت سد زاینده رود ۶ متر مکعب و خروجی آن ۱۸ متر مکعب است که به مصرف آب آشامیدنی مردم می رسد.
وی کاهش مخزن سد زاینده رود را در ۴۳ سال اخیر بی سابقه دانست و بر صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.

گفتنی است که در دومین هفته سال آبی ۹۳-۹۲ حجم آب ورودی به سد زاینده رود با کاهش ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رسیده و این در حالی است که حجم آب ورودی به این مخزن در سال گذشته بیش از ۹ میلیون متر مکعب بوده است.

حجم آب موجود در مخزن سد زاینده رود در این زمان به ۱۲۰ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته ۳۲ درصد کمتر است.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حجم آب مخزن سد زاینده رود در استان اصفهان در زمان مشابه سال آبی گذشته افزون بر ۱۷۷ میلیون مترمکعب ثبت شده بود و در زمان کنونی تنها ۱۰ درصد حجم مخزن سد زاینده رود از آب پر شده است.

Go to TOP