چاپ خبــر
در همایش شوراها مطرح شد؛

اشتغال، برخورد با چرای بدون مجوز و ایجاد بخش جدید برای پشتکوه دوم مهمترین خواسته های شوراهای روستائی

در همایش شوراهای اسلامی شهرستان فریدونشهر سه نفر از اعضای شورای بخش،‌ شورای روستا و دهیاران به بیان مشکلات و ارائه پیشنهادات و خواسته‌های خود پرداختند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، همایش شوراهای اسلامی شهرستان فریدونشهر به مناسبت روز شوراها با حضور مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس، سرپرست فرمانداری و امام جمعه فریدونشهر برگزار شد. در این همایش سه نفر به نمایندگی از شورای بخش، شورای روستا و دهیاران مطالب و خواسته‌های خود را بیان کردند.

پورنادریان، نماینده شورای بخش ضمن درخواست توجه به پیشنهادات و مصوبات شوراها، پیشنهادات، انتقادات و خواسته‌های خود را به نمایندگی از شوراها بیان کرد.

وی خواستار جلوگیری از چرای بی رویه دام، دریافت نظر شورای روستا قبل از دادن مجوز نصب کندو به زنیورداران، استفاده از نظرات شورای روستا قبل از تعریف و اجرای طرح‌های عمرانی، پرداخت حق الجلسه شوراهای روستایی، رفع مشکل آب شرب برخی روستاها از جمله روستای دره سیب، رعایت عدالت در توزیع منابع، ایجاد اشتغال در روستا و جلوگیری از مهاجرت روستائیان شد.

میسایی، نماینده دهیاران، هم چالش‌ها و تنگناهای روستاهای فریدونشهر را کمبود اشتغال، تشدید فقر، فقدان طرح هادی در بسیاری از روستاهای زیر 30 خانوار، نداشتن اینترنت، بی ثباتی بازار محصولات تولیدی بالاخص سیب زمینی و سیفی جات، نداشتن پشتوانه قضایی دهیاران، فرسوده بودن خانه‌های روستایی و کهنه بودن ناوگان حمل و نقل مسافر پشتکوه دوم دانست. وی پیشنهادات خود را حمایت در کشت گیاهان دارویی، حمایت صنایع دستی، ایجاد یک بخش جدید برای پشتکوه دوم و احداث سریع‌تر سد یلان بیان کرد.

نادری نماینده شوراهای اسلامی روستا نیز سنگین بودن قیمت کنتورهای هوشمند برق چاه‌ها برای روستائیان، آب شرب روستای سروشجان و شروع کارهای عمرانی بنیاد مسکن در فصل سرما را از دیگر مشکلات روستاها برشمرد و خواستار برخورد جدی اداره منابع طبیعی با چرای غیرمجاز دام و ساماندهی زمین‌های وقف شده در روستاها شد.

Go to TOP