چاپ خبــر

گزارش رویتز از عجز سعودی ها

خبرگزاری رویترز روز پنج شنبه در تحلیلی از عجز سعودی ها در حمله زمینی به یمن خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از فرهنگ نیوز، در این تحلیل مشترک از ریاض و قاهره به قلم محمد قباری و لسلی هاوتون آمده است: نیروهای ائتلاف عربی همچنان نگران خطرات احتمالی ورود زمینی به خاک یمن هستند زیرا آنها به خوبی به خطرات مبارزه با مبارزان یمنی به وی‍ژه در منطقه کوهستانی واقفند، چرا که آنها یک بار دیگر در جنگ سال ۲۰۱۰-۲۰۰۹ با یمنی ها در نبرد زمینی در روستاهای مرزی بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای خود را از دست داده بودند و حتی ۱۰ تن از نیروهای مرزی عربستان نیز در حملات خمپاره ای یمنی ها جان باختند.

در عین حال یک مقام از کشورهای خلیج فارس که خواست نامش فاش نشود امروز پنج شنبه در گفت وگو با رویترز از سقوط یک هواپیمای آپاچی عربستان هنگام فرود اضطراری در منطقه مرزی عربستان خبر داد و افزود: اگرچه خلبان های این آپاچی از این سقوط جان سالم بدر بردند اما تلویزیون المسیره وابسته به انصار الله از اصابت یک گلوله ضد هوایی انصار الله به این آپاچی خبر دادند.

البته سخنگوی ارتش عربستان تاکنون در هیچ یک از نطق ها و مصاحبه های خود از زمان شروع جنگ یمن برای بازگرداندن عبد ربه منصور هادی به قدرت، به احتمال آغاز جنگ زمینی ائتلاف عربی علیه انصار الله و زمان احتمالی آن اشاره ای نکرد.

سرتیپ احمد العسیری ، سخنگوی ارتش عربستان امروز گفت: برای ارتش عربستان همه گزینه ها از جمله تکرار همان تعداد دفعات حملات هوایی گذشته و اجرای عملیات جدید زمینی آماده است تا به راحتی بتواند جلوی حملات خمپاره ای بیشتر انصار الله یمن به شهرهای مرزی عربستان را بگیرد.

این درحالی است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز مذاکرات خود با مقامات سعودی در ریاض را برای توقف حملات هوایی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان آغاز کرده است تا روند توزیع کمک های غذایی، آب و دارو به یمنی ها را تسهیل کند.

تلویزیون المسیره نیز امروز با پخش تصاویری نشان داد که انصار الله همچنان کنترل کاخ ریاست جمهوری یمن در عدن را در اختیار دارند و در عین حال اعلام کرد که انصار الله استحکامات دفاع هوایی سعودی ها در شمال نجران را با حملات خمپاره ای تخریب کرد و هشت نظامی مستقر در آن نیز در دم جان باختند.

Go to TOP