چاپ خبــر
زرگرپور مطرح کرد:

لغو سخنرانی دکتر عباسی به دلیل شناسنامه‌دار نبودن گروه سیاسی مدعو

استاندار اصفهان گفت:برگزارکننده سخنرانی درمسجدسید هیچ نهاد اجتماعی شناسنامه‌دار رسمی نبود و براین اساس مطابق قانون مجوز به آنها داده نمی‌شود و دکتر عباسی نیز پس از آگاهی از این مطلب به اصفهان نیامد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از خبرگزاری مهر، رسول زرگرپور ظهر امروز در نشست خبری به منظور اطلاع‌رسانی فعالیت‌های استانداری اصفهان اظهار داشت: اعتبارات ملی و استانی اصفهان معادل ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال  است که تاکنون ۷۵ درصد آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مصوب استانی از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری جدا بوده است، افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از از سفر ریاست جمهوری تخصیص داده شده است که در این زمینه رشد ۱۰ درصدی داشته‌ایم.

استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چند رام جدید مترو در راه است، بیان داشت: در این زمینه با هماهنگی و برنامه‌ریزی با شرکت متروی اصفهان قرار است نیمه نخست امسال فاز اول خط یک از شمال شهر تا میدان امام حسین(ع) به اتمام برسد.

وی ادامه داد: یک رام واگن از طرف شرکت مادرتخصصی زیرنظر وزارت کشور به مترو اصفهان تخصیص  و سه رام جدید نیز خودمان از خارج استان خریداری کردیم.

زرگرپور با اشاره به وضعیت مصلای اصفهان گفت: از شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست کرده‌ایم تا خرید سینما همایون را در دستور  ویژه قرار دهند تا هزینه این سینما به عنوان منابع مالی ساخت مصلی اختصاص داده شود.

رفع مشکلات ریسباف با رانت رفاقت

وی درباره با چگونگی تعامل با بانک مرکزی در ارتباط با واگذاری کارخانه ریسباف به عنوان موزه بزرگ اصفهان اظهار داشت: مشکل این کارخانه را تنها با رانت رفاقت و ارتباط رفع کردیم.

استاندار اصفهان افزود: دفعه پیش که دکتر همتی به اصفهان آمد به هتل عباسی رفته و طی ناهاری دوستانه صراحتا به آنها گفتم که اگر تصور می‌کنید که قادر به فروش یکی سانتی متر از کارخانه ریسباف هستید در اشتباهید چون کاربری این مکان را تغییر نخواهم داد اما این مطلب را نیز به آنها متذکر شدم که ما قصد شرخری نداریم و قیمت واقعی را پرداخت نخواهم کرد.

وی با اشاره به دو راه حل پیشنهادی به بانک مرکزی در این ارتباط بیان داشت: راه حل نخست تحویل زمین‌ها به شهرداری بود و راه حل دیگر اینکه ۱۵ درصد هزینه این کارخانه را به ارزش روز پرداخت می‌کنیم و با وزارت مسکن و راه و شهرسازی هماهنگ کردیم تا در ازای ۸۵ درصد بقیه در سراسر کشور به آنها زمین معادل تعلق بگیرد.

زرگرپور با بیان اینکه ماشین آلات این کارخانه عتیقه و از دارایی‌های خود ریسباف است، گفت: در نهایت تفاهم‌نامه ای تهیه شد که بند نخست در ارتباط با موافقت بانک ملی با واگذاری کارخانه ریسباف به عنوان موزه بزرگ اصفهان است.

وی اضافه کرد: به مدت دو ماه پس از تهیه صورت جلسه، مسئولان بانک هنوز آن را امضا نکرده بودند، بنابراین به دفتر مدیرعامل در تهران رفته و  اعلام کردم تا زمان امضاء نشدن این صورت جلسه از دفتر بیرون نخواهم رفت که در همین روز با دستکاری در متن این امر نیز انجام شد.

استاندار اصفهان واگذاری این کارخانه به راه و شهرسازی را مناسب تر از شهرداری دانست و ابراز داشت: در صورت واگذاری به شهرداری ۲۰ تا ۳۰ درصد زمین به شهرداری تعلق گرفته و زمینهای اطراف نیز کاربری تجاری می‌گرفت که با واگذاری به راه وشهرسازی این مزیت را دارد که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وی در ارتباط با لغو سخنرانی دکتر عباسی در اصفهان و شایعاتی پیرامون این موضوع نیز ابراز داشت: در سخنرانی‌های دانشگاه مطابق قانون مسئولیت مجوز، برگزاری و حفظ امنیت بر عهده خود دانشگاه است اما برای سخنرانی‌های خارج از دانشگاه ضوابط خاصی حاکم است از جمله اینکه مطابق قانون باید توسط یک جریان سیاسی یا نهاد اجتماعی شناسنامه‌دار رسمی در موعد مقرر درخواست مجوز داده شود و پس از بررسی و گرفتن تعهد برای رعایت خطوط قرمز نظام مجوز داده می شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه در این گونه جلسات امنیت درون سالن با خود نهاد مدنظر است، اظهار داشت: در ارتباط با موضوع اخیر باید عرض کنم که فرمانداری به خوبی با این مسئله برخورد و اطلاعیه‌های لازم را صادر کرد.

انتخاب نام نامناسب برای همایش مسجد سید اصفهان

وی ادامه داد: برگزاری این همایش دو مشکل داشت از جمله یکی عنوان “فتنه لوزان” بود که جای این سوال را پیش می‌آورد که چرا در حالیکه رهبر معظم انقلاب همه چیز را درباره توافق هسته‌ای به وضوح بیان کرده اند این افراد گام‌هایی فراتر نهاده و این عنوان را انتخاب کرده‌اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه حتی در صورت دریافت مجوز این افراد موظف به تغییر عنوان می‌شده‌اند، گفت: نکته اصلی اینجاست که دعوت‌کنندگان ذکر شده برای این همایش بسیج اصناف و انجمن اسلامی اصناف به همراه تعدادی از طلاب ذکر شده اند.

وی ادامه داد: بسیج اصناف حتی پیش از ورود مراجع رسمی در این زمینه تکذیبیه منتشر و علیه این افراد شکایت کرد و انجمن اسلامی نیز این مطلب را تکذیب کرد ضمن اینکه تعدادی از افراد مختلف از هر صنفی نیز تشکل رسمی محسوب نشده و مسئولیتی ندارند.

زرگرپور با بیان اینکه صاحبان لوگوی پوستر این همایش نیز از برگزارکنندکان این همایش شکایت کرده‌اند، بیان داشت: پس از این اتفاق گروه دعوت کننده برای این همایش قرارگاه بصیرت‌افزایی اعلام شد که تاکنون ما نامی از آن نشنیده‌ایم و شناسنامه رسمی نیز دارد.

وی تاکید کرد: هفته پیش از این واقعه دکتر عباسی در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز برنامه داشت و این سخنرانی در کمال آرامش انجام شد اما خود دکتر عباسی نیز پس از اطلاع از این مطلب که نهاد مدعو همایش مشخص نیست به ما اعلام کرد که به اصفهان نخواهد آمد.

درب مسجد سید اصفهان هیچگاه قفل نبوده است

استاندار اصفهان با انتقاد از رواج شایعاتی مبنی بر قفل کردن درب مسجد سید اصفهان برای جلوگیری از برگزاری این همایش بیان داشت: مسجد سید اصفهان تنها مسجدی است که دو نماز جماعت در آن برگزار می‌شود و آن روز نیز نماز جماعت طبق روال انجام شد ضمن اینکه ۱۵۰ نفر نیز در این مسجد حضور داشتند و حتی سخنرانی نیز کردند پس چگونه این ادعا را می توان پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه هر نهاد قانونی برای برگزاری مراسمات خود می‌تواند مجوز دریافت کند، اظهار داشت: یک هفته پس از برگزاری نخستین جلسه دلواپسان در تهران دومین مجوز برگزاری دلواپسان را صادر کردیم بنابراین اگر همه چیز قانونی باشد ما مشکلی برای اهدای مجوز نداریم.

Go to TOP