چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

غرور مسئولان را فرا نگیرد/ مشکلات را از دوش مردم بردارید

خطبه‌های نماز جمعه امروز فریدونشهر به اهمیت خدمت به مردم و فراگیری مسائل مورد نیاز و گرامی داشتن سالروز آزادسازی خرمشهر اختصاص داشت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی از مردم خواست آن چه را که وظایف اعضا و جوارح است را عملی کرده و گفت از جمله وظایفی که خداوند بر زبان ما قرار داده است، حق گویی و پرهیز از مسائلی است که سبب آبروریزی هم نوعان و هم کیشانمان می‌شود.

حجت الاسلام غفاری در این رابطه به روایتی از امام حسین(ع) اشاره کرد که شخصی در حضور ایشان غیبت و بدگویی کرد و حضرت فرمود: ای مرد آیا به نتیجه این عملت فکر کرده‌ای؟ این عمل تو که غیبت از دیگران است سبب می‌شود اولا در روز قیامت در جهنم قرار بگیری و ثانیاً با این کار در جهنم خوراک سگان جهنم خواهی شد.

وی با بیان این که کنترل زبان سبب کسب تقوا می‌شود اظهار کرد ما باید با آن‌هایی که نماز جمعه و جماعت نمی‌بینند و در مراسم مذهبی پای قرآن و احکام و روایات نمی‌نشینند خیلی تفاوت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر گفت در روایت است هرکس در این دنیا به هر تعداد از بندگان خدا به ویژه مسلمانان و شیعیان و مؤمنین خدمت کند خداوند تبارک و تعالی در آخرت بعد از آنکه وی را وارد بهشت می‌کند به همان تعداد از خدمتگزاران بهشتی در اختیارش قرار می دهد تا به او خدمت کنند.

امام جمعه فریدونشهر اظهار کرد بر همه مسئولین وظیفه است که آن چه بر عهده دارند یاد بگیرند و وظایف خود را تشخیص دهند و حتی نظام جمهوری اسلامی موظف است زندانیان را در روزهای جمعه پای خطبه‌های نماز جمعه بیاورد تا مسائلشان را فرا بگیرند.

حجت الاسلام غفاری به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد که اگر کسی در دنیا  توان داشته باشد و مشکلی را از دوش مؤمنی بردارد خداوند در روز قیامت 70 مشکل را از دوش او بر می‌دارد.

وی به بیان حدیثی دیگر از امام صادق پرداخت که: وقتی خداوند مومن را از قبرش بیرون می‌آورد و او نه آشنایی می‌بیند و نه کوچه و خیابانی و ترس تمام وجودش را فرا می‌گیرد و می‌گوید خدایا این جا کجاست؟ در آن روز تمثالی را در برابر خودش مشاهده می‌کند که وقتی این مومن به هر محل وحشتناک از محل‌های وحشتناک قیامت می‌رسد این تمثال به او می‌گوید جزع و فزع نداشته باش و غمگین مباش. عاقبت مؤمن دوام نمی‌آورد و می‌پرسد تو کیستی که مرا یاری می‌کنی؟ جواب می‌دهد من سرور و خوشحال کردن مؤمن توسط تو در دنیا هستم که اینجا به شکل یک تمثال خوب در آمده و تو را کمک می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در ادامه این حدیث خطاب به مسئولین گفت اگر کسی بر شما وارد می‌شود او را مسرور کنید و غرور شما را فرانگیرد.

امام جمعه فریدونشهر با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد آن چه در این تولدها و شهادت‌ها اهمیت دارد پوشاندن جامع عمل به سفارشات این بزرگواران است.

حجت الاسلام غفاری به میلاد امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت حضرت اباعبدالله(ع) به خداوند متعال عرضه داشت خدایا تو آگاهی هدف ما از این حرکنی که آغاز کرده‌ایم برای عشق و علاقه به حکومت و ریاست و حب دنیا نیست بلکه هدف ما از این حر کت این است که در بین مردم امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم و امت جدمان را اصلاح کنیم و هدفمان این است که آن واجباتی که از بین رفته را زنده کنیم.

وی گفت حضرت در ادامه فرمودند مردم اگر در این کار به ما کمک کنید هم ما به هدفمان رسیده‌ایم و هم شما سعادت‌مند شده‌اید و اگر ما را رها کنید ما خداوند را داریم و وظیفه‌مان را انجام داده‌ایم ولی بدانید که شما در دنیا ذلیل خواهید شد و ستمگران بر شما مسلط می‌شوند و چون انجام وظیفه نکرده‌اید مهر ذلت و عذاب بر شما خورده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در فریدوشهر با تبریک فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه بیان کرد همان طور که امام و شهدا فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و دشمن از آنجا نسبت به پیروزی در جنگ ناامید شد.

امام جمعه فریدونشهر گفت مجلاتی که از سنگرهای فتح شده عراقی‌ها به دست آمد شامل اسامی کشته‌شدگان در این جنگ بود و مشخص شد از 35 کشور نیروی انسانی آمده بود و در جنگ با ایران شرکت کرده بود و این قدرت خدا بود که ایران تنها را در مقابل تمام دنیا به پیروزی رساند.

حجت الاسلام غفاری به مناسبت سالروز رحلت محمدرضا آقاسی، شاعر، یاد وی را گرامی داشت و از هنرمندان خواست هنرشان را در امور مثبت استفاده کنند.

وی همچنین به ایام ثبت نام حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت مبنای زنده نگه داشتن معارف دینی در گرو داشتن حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب است.

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر اظهار کرد آیت الله صافی گلپایگانی اجازه داده‌اند از یک سوم سهم امام در خمس به اهل یمن کمک شود. امام جمعه فریدونشهر این اجازه مرجع تقلید را با توجه به وسواسی که ایشان در مصرف خمس به خرج می‌دهند نشان دهنده‌ی اهمیت موضوع یمن دانست.

  1. تو یه اداره که می ری رئیسش همچین محکم نشسته پشت صندلی و از جاش تکان نمیخوره که انگار می خوان با همون صندلی زیر خاک بذارنش

    • دمت کرم توازیانی من هم حرفت را قبول دارم
      این آدمها توی این سالهای اخیر فکر میکنن ازدماغ فیل افتادن .
      انگار نه انگار که آقا همیشه میگه ما خدمتگزاراین ملتیم .
      یادش بخیرآن فداکاری که همش میگفت ما نوکر مردمیم.

Go to TOP