چاپ خبــر
با انجام پروژه جایگذاری؛

خط لوله انتقال آب به فریدونشهر تا 50 سال آینده تضمین شد

پروژه تبدیل خط لوله انتقال آب از چشمه لنگان تا فریدونشهر به لوله 400میلی‌متر به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های شهرستان به پایان رسید.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، رئیس اداره آبفای فریدونشهر گفت با تکمیل پروژه تبدیل خط انتقال آب چشمه لنگان به فریدونشهر از لوله 250میلی‌متری قدیمی به لوله جدید 400میلی‌متری علاوه بر دو برابر شدن دبی، صرفه جویی در مصرف برق و افزایش راندمان پمپ‌ها، از 30 درصد پرت آب خط لوله قدیمی هم جلوگیری به عمل آمد.

مسعود مقدسی در گفتگو با خبرنگار پونه زار اظهار کرد قسمت بیشتر این خط لوله در سال‌های 75-1370 انجام شده بود ولی عملاً چون کار به اتمام نرسیده بود، اهداف پروژه محقق نشده بود. وی گفت بخش باقیمانده کار به علت قرار داشتن در منطقه صعب العبور و سراشیبی تند بسیار سخت بوده و رها شده بود.

DSC01150

وی ضمن تشکر از سازمان آب و فاضلاب استان اصفهان گفت از شش ماه پیش عملیات اتمام این پروژه آغاز شد و با صرف سیزده میلیارد ریال اعتبار، دیشب به سرانجام رسید.

مقدسی بیان کرد در قسمت پایانی پروژه موفق شدیم، با وجود خاموش کردن 14 ساعته ایستگاه پمپاژ چشمه لنگان، بدون قطع شدن آب مشترکین، کار را به اتمام برسانیم.

DSC01167

رئیس اداره آبفای فریدونشهر اظهار کرد خط لوله قدیمی 30 سال پیش برای استفاده 700 مشترک به کار گذاشته شده بود در حالی که هم اکنون 6000 مشترک می‌بایست از این خط لوله استفاده می‌کردند.

مقدسی با بیان این که به پایان رساندن این پروژه یکی از مهمترین اقدامات عمرانی شهرستان فریدونشهر بود گفت این پروژه، خط لوله انتقال آب از چشمه لنگان تا فریدونشهر را برای 50 سال آینده تضمین کرد.DSC01181

وی همچنین در مورد پیشرفت پروژه فاضلاب گفت، پیمانکاران طبق برنامه زمان بندی شده و به دقت کار را به پیش می‌برند.

  1. با تشکر از زحمات کارکنان . کارگران و مسولان شرکت ابفای شهرستان .

  2. باسلام
    باعرض خسته نباشید به همه دست اندرکاران مسئول ازهمگان قدردانی میکنیم امیدواریم اداره محترم آب نسبت به تصفیه شیمیایی آب هم اقدامات لازم رابرای برطرف کردن سختی آب فریدونشهرواتمام پروژه فاضلاب هم اقدام عاجل رابنمایند .باتشکر موفق باشید.

  3. بله دیگه…… بعلت صعب العبور بودن مسیر وشیب تند طرح رها شده بود اما یکی پیدا شد واین طرح را تو اون شرایط انجام داد ….بهتر بود از زحمات مجری طرح ( شرکت مهندسی پیشتازان فریدونشهر )تقدیر بعمل میامد نه از یک سری کارمندان و……………

  4. با تشکر از زحمات مسوولین بخصوص دکتر اسفنانی عزیز

Go to TOP