چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

داعش پروران امروز در جنگ تحمیلی معترض صدام نشدند

امام جمعه فریدونشهر گفت در جنگ تحمیلی هیچ کس به صدام متعرض نشد که چرا بمب شیمیایی بر سر زن و کودک مظلوم می‌ریزد ولی اکنون که متخصصان ما در انرژی هسته‌ای می‌خواهند برق کشور را تأمین کنند سر و صدا به پا کرده‌اند در حالی که خودشان داعش را پرورش داده‌اند که دست به کشتار انسان‌ها بزند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه‌های امروز نماز جمعه، همزمان با فرا رسیدن هفته قوه قضائیه گفت چرا باید کسی که به زندان ابد محکوم شده است به قید وثیقه میلیاردی آزاد شود و الان شاهد آن باشیم که در هفته‌های گذشته 150 کیلوگرم هرویین وارد منطقه کرده است.

حجت الاسلام اباصلت غفاری فرا رسیدن هفت تیر و سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 یار ایشان را گرامی داشت و اظهار کرد دشمن با توطئه خود این دلسوزان انقلاب را خائن جلوه داد و باعث شد عده‌ای به ناحق به ایشان جسارت کرده و رفتار بدی نسبت به ایشان داشته باشند.

خطیب جمعه فریدونشهر فلسفه نزول قرآن و ماه نزول قرآن را کسب تقوا دانست و بیان کرد هر کس روزه می‌گیرد باید در زبان، گوش، چشم و همه اعضای بدن امساک داشته باشد و انجام واجبات در ماه مبارک رمضان اجری هفتاد برابر و در شب‌ها و روزهای قدر برابر انجامش در هزار ماه دارد.

IMG_3568

 

وی تصریح کرد طبق نظر علمای بزرگی مثل مرحوم مجلسی و آیت الله اراکی نماز جمعه بر همه واجب تعیینی است و گفت برای اثبات هر مسأله‌ای چهار راه وجود دارد: قرآن، سنت، عقل و اجماع علما؛ و واجب تعیینی بودن نماز جمعه از هر چهار طریق مورد اثبات قرار گرفته است.

امام جمعه فریدونشهر اظهار کرد طبق روایات، شرکت‌کنندگان در نماز جمعه به سه گروه تقسیم می‌شوند:

ابتدا کسانی که با آرامش و وقار قبل از امام جمعه در محل نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند که این حضور سبب کفاره گناهان ایشان از این جمعه تا جمعه بعد به اضافه سه روز بیشتر می‌گردد.

دوم کسانی که با سر و صدا و تملق در نماز جمعه شرکت می‌کنند و تردید دارند که آیا امروز مصلحت سیاسی ایجاب می‌کند در نماز جمعه شرکت کنم یا نه؛ ولی چون شرکت می‌کنند خداوند متعال آن‌ها را به خواسته‌های دنیوی شان می‌رساند چرا که قصدشان خواسته‌های دنیوی بوده است، اما از اجر معنوی و اخروی محروم خواهند بود.

گروه سوم کسانی هستند که زمانی در نماز شرکت می‌کنند که امام جمعه بخشی از خطبه‌ها را ایراد کرده است؛ این‌ها سنت‌شکنی کرده‌اند و خداوند خطاب به این گروه می‌فرماید از من طلبکار نیستید ولی آن‌چه می‌خواهید طلب کنید اگر خواستم برآورده می‌کنم و اگر نخواستم برآورده نمی‌کنم.

IMG_3570

 

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، نهی از منکر کسی که سیگار یا قلیان می‌کشد را راه کسب تقوا دانست.

خطیب جمعه فریدونشهر همچنین روز رحلت جانسوز حضرت خدیجه(س) را تسلیت گفت و بیان کرد تجلیل از ایشان و اسوه قرار دادن ایشان در زندگی هم راه کسب تقواست.

وی در مورد هشت تیر، روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی، به بمباران شیمیایی توسط صدام در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت در جنگ تحمیلی هیچ کس به صدام متعرض نشد که چرا بمب شیمیایی بر سر زن و کودک مظلوم می‌ریزد ولی اکنون که متخصصان ما در انرژی هسته‌ای می‌خواهند برق کشور را تأمین کنند سر و صدا به پا کرده‌اند در حالی که خودشان داعش را پرورش داده‌اند که دست به کشتار انسان‌ها بزند.

 

امام جمعه فریدونشهر 33امین سالروز شهادت شهید صدوقی را تسلیت گفت و وی را بعد از امیرالمؤمنین(ع)، آیت الله قاضی طباطبایی، شهید مدنی، شهید اشرفی اصفهانی و شهید دستغیب، پنجمین شهید محراب برشمرد که به تبع مولایش در محراب نماز به دیدار حق شتافت.

 

  1. مهسا گفت:

    یه مرد نیست جلو آمریکاا بایسته بهش بگه تو چرا خودت بمب اتم داری اصلا چشمات دربیاد ما هم می خوایم بمب اتمی درست کنیم

Go to TOP