چاپ خبــر
مدیر کل هواشناسی استان اصفهان:

هواشناسی ورود مهمان ناخوانده را از 50 سال قبل پیش بینی کرده بود

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان، فریدونشهر را با وجود بارش‌های خوب در سال جاری، همچون دیگر نقاط کشور درگیر پدیده افزایش دما و خشکسالی دانست و ذوب سریع برف در فریدونشهر را نشانه همین افزایش کلی دما بیان کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، پیش از ظهر امروز جلسه شورای اداری فریدونشهر با حضور مجید بیجندی، مدیر کل اداره هواشناسی استان اصفهان، غلامرضا یسلیانی، سرپرست فرمانداری فریدونشهر، حجت الاسلام اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، و سایر مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

امام جمعه فریدونشهر، به عنوان اولین سخنران جلسه، با بیان این که هر کسی لیاقت استفاده از ماه مبارک رمضان را پیدا نمی‌کند گفت حضرت امام(ره) در این ماه همه ملاقات‌ها را تعطیل می‌کردند و بیشتر وقتشان را به قرائت قرآن می‌گذراندند.

HavaReis001

حجت الاسلام غفاری اظهار کرد کلید کار شهرستان در دست مسئولان است و تک تک مسئولین ادارات موظف هستند به ویژه در این مقطع خاص زمانی و در این شرایط کشور و شهرستان در رابطه با آرامش، امنیت و خدمت‌رسانی به مردم عزیز کمال همت را داشته باشند .

وی با بیان این که اگر از زبان کسی کلمه‌ای بیرون آید که به ساحت یک شهروند اساعه ادب شود و یا در خدمت‌رسانی کوتاهی شود گناهی جبران ناپذیر است تصریح کرد همه بایستی دست وحدت و اتحاد به هم دهیم و اگر کسی خواست کوچکترین خللی در این وحدت و اتحاد ایجاد کند از هر فامیلی که باشد و در هر مسئولیتی که باشد گناهی است نابخشودنی و بدون رودربایستی اگر در جایی افرادی را می‌بینید که چوب لای چرخ اداره این شهرستان می‌گذارند بایستی با زبان خوش تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم که خود این برادری ایجاد می‌کند و اگر دیدید که مرحله تذکر لسانی اثری ندارد به مسئولین ذی ربط گزارش داده و افراد را معرفی کنید تا در این مقطع حساس، بدبینی به شهرستان ما و جامعه ما ایجاد نشود.

امام جمعه فریدونشهر افزود اگر در اجرای حق مراعات قومیت و سبب و نسب را کردیم و حق را رعایت نکردیم، همان طور که در آیات متعدد آمده، در قیامت همه سبب‌ها و نسب‌ها از بین می‌رود و هر کس باید پاسخگوی اعمال خودش باشد.

بعد از سخنان امام جمعه، ریاست آموزش و پرورش فریدونشهر به بیان گزارش دوره مدیریت هشت ماهه خود پرداخت.

HavaReis003

مدیر کل اداره هواشناسی استان اصفهان سخنران بعد بود که سخنانش را با بیان ویژگی‌های فریدونشهر آغاز کرد و فریدونشهر را یکی از شهرستان‌های ویژه در استان و کشور دانست.

بیجندی اداره هواشناسی را زیرساخت توسعه پایدار دانست و اظهار کرد هر پروژه‌ای بدون درنظر گرفتن اطلاعات هواشناسی و پارامترهای اقلیمی شروع شود ابتر خواهد ماند.

وی ارتباط بی واسطه با کاربر نهایی را یکی از مهمترین دستورالعمل‌های اداره کل هواشناسی بیان کرد و در این راستا به توضیح پروژه تهک(توسعه هواشناسی کاربردی) پرداخت و گفت شناسایی کاربر، نیازسنجی، تولید داده مورد نیاز، توزیع از طریق سامانه توزیع، برگزاری کلاس‌ها و دوره های آموزشی، نظرسنجی و دریافت بازخورد و مستندسازی مراحل گام به گام ارتباط با کاربران است.

مدیر کل هواشناسی استان خشکسالی، گرد و غبار و آلاینده‌های شهری را سه معضل آب و هوایی کشور و استان برشمرد و شناسایی کانون‌های گرد و غبار را به عنوان یکی از اقدامات سازمان هواشناسی برای مقابله با این معضلات نام برد.

بیجندی هواشناسی جاده‌ای، هواشناسی دمایی، پایش خشکسالی، پایش سیل و پایش تگرگ را از جمله صورت‌های هواشناسی برشمرد و از فرماندار و سایر مسئولین شهرستان خواست با تخصیص اعتبار نسبت به نصب سامانه‌های اعلان خودکار میزان برف جاده‌ها و وقوع سیل برای پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار اقدام کنند.

وی فریدونشهر را با وجود بارش‌های خوب در سال جاری، همچون دیگر نقاط کشور درگیر پدیده افزایش دما و خشکسالی دانست و ذوب سریع برف در فریدونشهر را نشانه همین افزایش کلی دما بیان کرد که می‌تواند منجر به وقوع سیل و یا حوادث دیگر شود.

مدیر کل هواشناسی اصفهان با انتقاد نسبت به بی توجهی مسئولان به داده‌های هواشناسی به عنوان نمونه گفت در مورد پدیده گرد و غبار، سازمان هواشناسی این پدیده را از 50 سال قبل، پیش بینی کرده بود ولی مسئولان توجهی به هشدارهای هواشناسی نکرده بودند.

IMG_3684

سرپرست فرمانداری فریدونشهر آخرین سخنران جلسه بود که فریدونشهر را شهرستانی حادثه خیز دانست که از بلایای طبیعی بی بهره نیست.

وی از رؤسای ادارات خواست نسبت به اخذ سند مالکیت تک برگی، پرداخت مطالبات شهرداری، اجرای برنامه دهگانه ترویج حجاب و عفاف، اجرای برنامه نه گانه ستاد صیانت از حقوق شهروندی و شرکت منظم در جلسات اقدام جدی نمایند.

سرپرست فرمانداری فریدونشهر به طرح اکرام ایتام اشاره کرد و خطاب به مسئولین گفت تا درهای خدمت به روی ما باز است باید این فرصت را غنیمت شمرده و از آن استفاده کنیم.

در این جلسه سرهنگ دوم احسان سروش، فرمانده جدید سپاه، سروان کاظمی، سرپرست جدید نیروی انتظامی، حجت الاسلام محمدتقی گلی، سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی، بهزاد رحیمی، رئیس جدید بنیاد مسکن، و محمد میکلانی، مسئول جدید حفاظت محیط زیست شهرستان معرفی شدند.

Go to TOP