چاپ خبــر

اسفنانی :اظهارات شرمن دیوار بی‌اعتمادی ایران به آمریکا را بلندتر کرد

محمد علی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره اظهارات اخیر وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا و عضو ارشد مذاکره‌کننده آمریکایی در گروه 1+5،گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود انحرافی را نداشته و امروز در چارچوبی منطقی سعی دارد به جهانیان ثابت کند نگرانی آنها از غیر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ایش بی مورد است.

به گزارش پونه زار؛ نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وندی شرمن سابقه موضع‌گیری ضد ایرانی در کارنامه خود دارد، تصریح کرد: پس از اینکه مقامات آمریکا برای از میان برداشتن اختلافات خود با ایران پیش‌قدم شده‌اند اظهار نظر معاون وزیر خارجه آمریکا وتوهین به ایرانیان غیر منطقی است.

وی با تاکید براینکه مقامات آمریکایی باید رویکردهای خود را در قبال ایران تغییر دهند، ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان کردند نمی‌توان به مقات آمریکایی اعتماد کرد و با اظهارات اخیر وندی شرمن باردیگر ثابت شد که رهبر انقلاب با دیدی وسیعی و تحلیلی جامع این بیانات را مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: دیوار بی‌اعتمادی مردم ایران به دولتمردان آمریکایی قدمتی 35 ساله دارد و قطعا تحرکات و اظهار نظرهای مقامات آمریکایی در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت و حک می‌شود و آجری بر آن دیوار بی‌اعتمادی افزوده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه دلیلی ندارد ایران به کشورهای غربی در راس آنها آمریکا  اعتماد داشته باشد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آمریکا با اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه سعی داشته قطار انقلاب را متوقف کند که در این مسیر سنگ‌اندازی‌های را داشته است.

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ما به دنبال حذف تحریم‌های وسیع علیه ایران نخواهیم بود و تنها به ایران فرصت می‌دهیم برای از بین بردن نگرانی‌های ما، مدتی “استراحت” کند، در توهینی علنی به مردم کشورمان ادعا کرد که فریب و نیرنگ قسمتی از DNAایرانیان است./

Go to TOP