چاپ خبــر

نطق میان دستور اسفنانی/از اعتراض به عدم تامین اعتبارات و بانک هاتا اعتراض به وزیر نیرو و ورزش

محمد علی اسفنانی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس در دو بخش به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار محمدعلی اسفنانی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در بخش اول  نطق میان‌دستور خود گفت: بدون شک جنایات غیرانسانی و دردمنشانه صهیونیست‌ها در این روزها در پاره کوچک باقی مانده از فلسطین عزیز و اولین قبله‌گاه مسلمین برای همه حتی غیر مسلمانان نیز جانکاه و بسیار دردآور و شایسته محکومیت جهانی است.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: این جنایات ثمره تفرقه‌ای است که دشمنان اسلام در صفوف مسلمین ایجاد و بر این امر اصرار کرده و با عرض تأسف سران برخی از کشورهای عربی نیز با آنها همراه شده‌اند.
 وی گفت: بدانید که دشمنی دشمنان دین پایان پذیر نیست و ایجاد، حمایت و تقویت تروریست‌های تکفیری در کشورهای اسلامی ادامه همین تفکر منفور٬ دردآور و هدف آنان آسیب زدن به مسلمانان و اسلام عزیز از درون است.
 اسفنانی ادامه داد: جنایات بی حد و حصر دژخیمان صرفا متوجه مسلمانان است و تفاوتی بین فرق اسلامی وجود ندارد.
 این نماینده مردم در مجلس نهم٬ تصریح کرد: اگر این جانیان درنده و زشت‌خو که به دروغ خود را مسلمان می‌نامند٬ داعیه مضحک و تمسخرآمیز خلافت اسلامی و بیعت با یکی از منفورترین چهره‌های ضد بشری را مطرح کرده‌اند در ادعای خود راستین هستند پس چگونه است که تا کنون حتی پاره‌سنگی به طرف دشمنان دین و اسلام پرتاب نکرده‌اند و حتی در مقابل جانیانی که بویی از انسانیت نبرده و با سلاح‌ها به جان مردم بی‌گناه افتاده‌اند اعلام مخالفت نکرده و صرفا به وحشیانه‌ترین طرق ممکن اقدام به کشتار مسلمین می‌کنند واحکام نورانی اسلام را به زشت‌ترین روش ممکن در جهت بهره‌برداری نفسانی تفسیر می‌کنند.
 وی گفت: مسلمانان، علما٬ دانشمندان٬ اندیشمندان و بزرگان هوشیار باشید و زبان در کام نگیرید که کل کم راع و کل کم مسئول هستید و بدانید که قیامت نزدیک و عذاب خداوند علیم است.
اسفنانی در بخش دوم صحبت های خود  با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف٬‌ گفت: علی‌رغم تقدیم بودجه در زمان قانونی توسط دولت که جای تشکر در این‌خصوص دارد و تصویب آن در موعد مقرر در مجلس و گذشت 4 ماه از سال متاسفانه هنوز اعتبارات در اختیار ادارات قرار نگرفته است.
وی ادامه داد: این در حالی است که در حوزه انتخابیه بنده به لحاظ کم بودن فصل کار که کمتر از 4 ماه دیگر باقی مانده است در صورت عدم تزریق اعتبارات کماکان کارهای نیمه تمام و طرح‌های ناقص به حال خود باقی مانده و تخصیص اعتبارات در فصل سرما فایده‌ای برای منطقه نداشته و داروی پس از مرگ سهراب به شمار می‌رود.
اسفنانی گفت: یک سال از شهرستان شدن بوئین میاندشت می‌گذرد اما همانطور که در گذشته نیز اعلام کرده‌ ام و اکنون نیز اعلام می‌کنم هنوز ترتیب اثری در این‌باره داده نشده است.
وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مردم گفت: داد مردم زحمتکش به ویژه کشاورزان٬ دامداران و صنعتگران ازعدم همراهی بانک‌ها با آنها درآمده است٬ از این‌رو از مسئولان می‌خواهم که به داد مردم برسند.
این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: بدانید که بانک‌ها مطابق قانون ایجاد شده‌اند تا کار پولی و بانکی کنند٬ اما اکنون نه تنها از این وظیفه غافل شده‌اند بلکه با امور اقتصادی خود رقیب قدرتمندی به لطف پشوانه‌های سپرده‌های مردم برای آنان شده و نه تنها گره‌ای از مشکلات آنان باز نمی‌کنند بلکه گره بر گره آنها می‌افزایند.
اسفنانی تاکید کرد: تا زمانی که این روش درخصوص بانک‌ها در کشور وجود دارد٬ امیدی به پویایی اقتصاد و تولید نباید داشت٬ لذا شایسته است نسبت به امهال بدهکاران و صنعتگران و کشاورزان و مساعدت در پرداخت اعتبارات مجدد به آنها جهت عبور از رکود کنونی اقدام شود.
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: عده قابل توجهی در آزمون استانداری ثبت‌نام٬ قبول و حتی به دستگاه‌های دولتی معرفی شده‌اند اما علی‌رغم گذشت دو سال از این امر هنوز به کار گرفته نشده‌اند که صرف‌نظر از تضییع حقوق و حق آنها در این‌خصوص بیم آن می‌رود که از سن قانونی استخدام عبور و برای همیشه از استخدام در ارگان‌های دولتی محروم شوند.
این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به وزیر ورزش و جوانان افزود: حوزه انتخابیه بنده سرشار از نیروهای توانمند در عرصه ورزش است٬ اما این مناطق از کمترین حمایت برخوردار هستند لذا شایسته است مساعدت ویژه در جهت ارتقای سطح ورزش٬ سلامت و تعالی جوانان صورت گیرد.
اسفنانی خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: سال‌ها از قول تخصیص 450 لیتر آب به کشاورزان و احداث سد روستای نهضت‌آباد می‌گذرد اما با کمال تاسف هنوز اقدامی عملی در این رابطه صورت نگرفته و مردم هنوز چشم‌به راه مسئولان هستند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: جاده ترانزیتی اصفهان- خوزستان در حدفاصل دامنه به الیگودرز به ویژه در قسمت کمربندی شمالی بعد از سال‌ها کماکان ناقص و ناتمام است و از کشته‌های تصادفات پشته می‌سازد
  1. فریدنی گفت:

    زنده باد دکتر اسفنانی

  2. صالحی گفت:

    وقتی مشکلات فریدونشهرمطرح میشه وظلمی ک به این مردم شریف شده بررسی میشه قلب آدم یجوری میشه.واقعاتراژدی بسیارغم انگیزی هست که بوسیله بعضی ازمسولین ظالم برای فریدونشهردرست شده.آدم گاهی اوقات باخودش فک میکنه شایدبه دلیل اینکه این مردم شریف، گرجی صحبت میکنندبه عنوان یک بیگانه درنظرمسولین بحساب می آیند.

Go to TOP