چاپ خبــر
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مطرح کرد؛

جزئیات عبور گروهان‌های پیشتاز غواصی از رودخانه اروند/ واپس‌گرایی شایسته شهرشهیدان نیست

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و یکی از غواصان اصفهانی حاضر در عملیات کربلای 4 جزئیاتی از عبور گروه‌های خط شکن و پیشتاز این عملیات را مطرح کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عملیات کربلای 4 گفت: عملیات کربلای 4 به عنوان یکی از مهمترین عملیات در دفاع مقدس بوده است چرا که در این عملیات لشکر 14 امام حسین (ع) و گردان حضرت یونس (ع) از استان اصفهان در آن شرکت داشتند و به فضل الهی حداقل می‌توان گفت این عملیات به اهدافش رسیده ولی گاهی اوقات این گونه ذکر می شود که عملیات شکست خورده است و به فضل الهی این عملیات به وظیفه اصلی خودش عمل کرده و به اهداف معین رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه این عملیات با حدود 500 نفر غواص شامل 5 گروهان غواصی با یک گروه پیشتاز که مسئولیت خط شکنی را بر عهده داشتند شروع شد اظهار کرد: حدود نیم ساعت قبل از حرکت گردان‌ها آنها به جزیره بلجانیه رسیدند و پس از بازگشایی معابر گروهان‌های عملیات از جمله گروهان حضرت نوح (ع)، حضرت موسی (ع)، حضرت اسماعیل (ع) و حضرت ابراهیم (ع) به ترتیب وارد عملیات شدند. پس از درگیری‌های نیروهای دشمن بعثی بسیاری از غواص‌ها به شهادت رسیده و عده‌ای نیز موفق به عبور از رود اروند شده و تا نزدیکی پالایشگاه پتروشیمی بصره رسیدیم.

نماینده مردم شهرستان‌های فریدن، فریدون شهر، چادگان، بوئین و میاندشت با بیان اینکه عملیات کربلای 4 از مهمترین عملیات‌های لشکر امام حسین (ع) به خصوص در حوزه عملیات آبی-خاکی به جهت نوع عملیات و حرکتی که در این نبرد بود به مراتب مهمتر از عملیات والفجر 8 می توان به شمار آورد.

غواص رزمنده عملیات کربلای 4 در ادامه با اشاره به تشییع پیکر پاک شهدای این عملیات و پیام آن اظهار کرد: امیدوارم در روز تشییع از سخنرانانی که در عملیات حضور داشته و از همسنگران این شهدا بوده‌اند استفاده شود؛ شهدای غواص از مظلوم‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس هستند چرا که بسیاری از آنان در هنگام شهادت در آبهای اروند و دیگر رودها بوده؛ غواصان نه می‌توانستند ستیز کنند و نه راه برگشتی داشتند و نه توان ساخت سنگری داشتند و متأسفانه تعدادی از این رزمندگان در حالی به شهادت رسیدند که یا زنده به گور شدند و یا مجروحانی بودند که به اسارت در آمده بودند و به جهت میزان خونی که از آنها رفته بود به شهادت رسیدند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام بازگشت استخوان‌های شهدای غواص خاطر نشان کرد: این شهدا امروز آمده‌اند تا به همه یادآوری کنند که راه نجات کشور از مشکلات، دفاع از حریم ولایت، پاسداشت ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رعایت خطوط قرمز این نظام است. افرادی که احیاناً بر طبل تفرقه میکوبند و دل به جایی سپرده‌اند که شهدا از آنان راضی نیستند بدانند که پیام شهدای غواص برای آنها این است که به آن‌ها بگویند اگر غباری بر دل مسئولان نشسته و اگر فکر کرده‌اند راه نجات مملکت غیر از راه شهدا باشد صحیح نبوده و باید آن را اصلاح کنند.

اسفنانی در ادامه با اشاره به کم توجهی مسئولان در خصوص تشییع شهدا گفت: متأسفانه مسئولان استان به قدری آلوده مسائل سیاسی هستند که خیلی از واقعیت ها را فراموش کرده‌اند و به خصوص مسئولان ارشد استان چنان حاشیه ای ایجاد کردند که اجازه توجه به مسائل اصلی را نمی دهد و خروجی کارهای جزئی اصلاً برای مردم مناسب نیست و یکی از نقاط ضعف میان مدیران استان عدم وجود مدیریت بوده و حق نیست که استانی همچون اصفهان، شهر شهیدان، در آن واپس‌گرایی اتفاق افتد و مسائل سیاسی حرف اول را بزند.

منبع: فارس

  1. فرمایشات شما درست . گیریم مسئولان استانی ضعیف عمل میکنند. وظیفه چه کسی است از انها مطالبه کند .ما شما و دیگر نمایندگان را برای همین روزها انتخاب کردیم و این از ضعف تمامی مجمع نمایندگان استانی است .

Go to TOP