چاپ خبــر
درپی انتشار گزارشی از وضعیت بد خیابان‌ها؛

جوابیه آبفا به گزارش پونه زار/هزینه ترانشه و آسفالت پیشاپیش برای شهرداری واریز شده است

رئیس اداره آبفا، نحوه پرکردن چاله‌های پروژه لوله‌گذاری فاضلاب را با شیوه غرقابی بیان کرد و گفت: شهرداری می‌بایست در قبال هزینه ترانشه و آسفالتی که از آبفا دریافت کرده است زیرسازی آسفالت را انجام داده و بلافاصله کار آسفالت ریزی معابر را آغاز کند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، رئیس اداره آب و فاضلاب شهری فریدونشهر در پاسخ به اظهارات چند روز پیش شهردار در مورد آسفالت کردن حفاری‌های لوله‌گذاری فاضلاب شهری گفت: مراحل کار اصولی طی شده است و شیوه پر کردن ده سانت ده سانت امکان پذیر نبوده و مستلزم بودجه و زمان خیلی زیاد است.

مسعود مقدسی اظهار کرد: تا 30 سانت روی لوله‌ها با شن 019 پوشیده می‌شود و بعد چاله‌های حفاری شده با شیوه غرقابی صورت می‌گیرد که باعث نشست خاک ریخته شده در چاله‌ها می‌شود.

وی با بیان این که شهرداری دو میلیارد و پانصد میلیون ریال بابت ترانشه و آسفالت معابر حفاری شده از آبفا دریافت کرده است اظهار کرد: شهرداری می‌بایست در قبال پولی که دریافت کرده است، 30 سانت گودبرداری کرده و زیرسازی آسفالت را انجام دهد.

رئیس آبفای فریدونشهر تصریح کرد: مراحل کار لوله‌گذاری فاضلاب با دقیق‌ترین کارشناسی‌ها و نظارت‌ها همراه است تا جایی که کارشناسان استانی اذعان کرده‌اند که چنین نظارتی در مرکز استان نیز انجام نمی‌گیرد.

مقدسی از نظارت به شیوه ویدیومتری سخن گفت و اظهار کرد: برای بررسی دقیق کار، رباتی را داخل لوله ها می‌فرستیم و از داخل لوله‌ها نیز تصویر تهیه می‌کنیم که این شیوه نظارت در سطح کشور کم‌نظیر است.

تصاویر ویدیومتری لوله‌های فاضلاب

VideoMetri001 VideoMetri002

وی با اشاره به این که در سال جاری بودجه 21 میلیارد ریالی به پروژه فاضلاب فریدونشهر تخصیص یافته است گفت: در این پروژه برای جلوگیری از تخریب بی مورد، آسفالت معابر با دستگاه کاتر بریده می‌شود.

رئیس اداره آبفا همچنین علت نشست محل لوله گذاری سال گذشته در حدفاصل پمپ بنزین تا وحدت آباد را در اثر دردسترس نبودن آب و غرقابی ننمودن خاک‌های ریخته شده در چاله دانست.

  1. اينجانب از اينده نگري هاي اداره ي ابفا تشكر مي كنم
    اداره ي ابفا با مديريت صحيح جزو تنها اداراتي است كه كار هاي زير بنايي و نه ظاهري انجام مي دهد.
    از جله اجراي پروژه ي فاضلاب
    يا اصلاح خط انتقال اب كه تا 50 سال اينده مشكل اب نخواهيم داشت و…

  2. ناشناس گفت:

    بیچاره مردم فققققققققققققط ای کاش به جای انداختن تقصیرات به گردن یک دیگر کارها را بهبود بخشیم اگر کانال های حفر شده تا زمستان اسفالت نشوند زمستان خودرو ها علاوه بر برف در گل هم گیر خواهند کرد.مرسی

    • ناشناس عزيز اداره ي ابفا تقصيري به گردن كسي نمي اندازد. اداره ي ابفا به بهترين شكل ممكن كارش تمام شده پول به حساب شهرداري واريز شده و اگنون اماده ي اسفالت است كه وظيفه ي شهردار مي باشد.لطفا متن را به دقت بخوانيد و بعد نظر بدهبد.

  3. با تشکر از ریاست و کارکنان و کارگران بسیار زحمتکش ابفای شهرستان . انصافا نحوه کار و برخورد با ارباب رجوع این شرکت ستودنی است فقط انتظار می رود انشالله قبل از بارندگی این مسئله با شهرداری محترم حل و فصل کردد..

    • دوست عزيز اداره ي ابفا وظيفه اش تمام شده و وظيفه ي شهرداري شروع هم نشده چه برسه تموم بشه.
      اميدوارم شهردار به جاي اسفالت كردن بي مورد كوچه ها اين محل هاي حفاري شده را اسفالت كند.
      حتي به منظر من سنگ فرش كردن خيابان ها مهم تر از اسفالت كردن مناطق حفاري شده نيست.

  4. باسلام وعرض خسته نباشید:
    ازاقدامات واحساس مسئولیت آبفای فریدونشهر نهایت قدردانی می شود.وازشهرداری گله مندیم.
    استدعایی هم داریم که ازلوله گذاری درصددستگاه ومحلات اطراف بازدید نموده وازنشست خاکریزی ها بازدید نمایندودوباره خاکریزینمایند.گویا غرقاب خوب انجام نشده ونشست کاملاٌمشهوداست ودست انداز شده (کوچه دادگستری).
    دوم ازپیمانکارمحترم بخواهیدشن ریزی نمایندکه کمی ازگردوخاک جلوگیری شود.وسوم ازآب منازل برای غرقاب کردن استفاده ننمایند،درست نیست. ممنون ازحُُسن توجه شما برادران

  5. ینی نظرارو ک میخونی داد میزنه…
    باشه بابا آبفا گل و بلبل،اصن با این همه تعریف من عاشق ابفا شدم:)))

  6. پیشنهاد میشه درجاهایی که آب دردسترس نیست ازتانکر استفاده بشه وآسفالتایی که نشست کرده روش یه لایه آسفالت ریخته بشه ٰخدای نکرده اگه شب یه موتوری توش بیفته وحادثه ای پیش بیاد اون وقت باید بشینیم وافسوس بخوریم ؛شاید اون موتوری آشنا،دوست،رفیق،برادر،خودمون یا…ماباشه!

  7. نام ونام خانوادگی می گه :
    شهرداری بجای آسفالت معابر غیر ضروی همچنین موزائیک محلهائیکه با هزینه های بالا دوسال پیش توسط شهردای قبـلی سنگ فرش شد ویا آسفالت ریزی کارگاههای نیمه مزاحم بخاطر آقای……….؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بهتر است ترانشه های فاضلاب را آسفالت ریزی کند ویا ماشین الاتی که با هزار مشکلات تهیه شده ودر حال حاضر در دست پیمانکار در حال اسقاط شدن و نابود شدن میباشد فکری بکند و آقایان شوراها چرا اجازه دادند مشین الات شهردای با کرایه های ناچیز در اختیار پیمانکار قرار دهند که سال آینده جند برابر باید هزینه تعمیرات این وسیله شود و شهردار هم که نیست چون هر روز میگوید میخواهم بروم وجای سوال است برای چی آمده است خدا به خیر بگذرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Go to TOP