چاپ خبــر
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی

محمد علی اسفنانی : طرح کاهش تعطیلات به دنبال تعارض به ساحت مقدس دین نیست

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ارائه طرح کاهش تعطیلات در روزهای اول با موضع گیری برخی از مراجع تقلید مواجه شد، گفت: هدف از این طرح تعارض و اساعه ادب به ساحت مقدس هیچ کدام از مباحث دینی و مذهبی نیست.

به گرازش پونه زار به نقل از ایمنا ؛ محمدعلی اسفنانی هدف از ارائه طرح کاهش تعطیلات به مجلس را بالا بودن تعداد روزهای تعطیل در کشور ایران نسبت به دیگر نقاط دنیا اعلام کرد.
وی تصریح کرد: کشور ایران علاوه بر تعطیلات رسمی که در تقویم خود دارد، به بهانه‌های مختلف از جمله آلودگی‌هوا و بین التعطیلی نیز دچار تعطیلات می‌شود.
نماینده مردم فریدن ،فریدونشهر ،چادگان و بویین میاندشت با بیان این‌که ارائه این طرح در روزهای اول با موضع گیری برخی از مراجع تقلید مواجه شد، گفت: هدف از این طرح تعارض و اساعه ادب به ساحت مقدس هیچ کدام از مباحث مذهبی نیست.
اسفنانی تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما موضوع تعطیلات با تکریم اشتباه گرفته شده است.
وی افزود: تعطیل کردن برخی روزها و مناسبت‌های مذهبی که به دلیل تکریم به ائمه صورت می‌گیرد موقعیتی را فراهم کرده که عده‌ای با رفتن به مسافرت خلاف آنچه را که به معنای تکریم است انجام دهند.
اسفنانی با بیان این‌که طرفداری من از طرح کاهش تعطیلات به معنای قبول تام همه مفاد آن نیست، اظهار کرد: اگرچه موافق اصل طرح هستم اما مخالفت خود را با برخی از موارد تدوین شده در طرح هم‌چون حذف تعطیلی روز تاسوعا، اعلام کرده‌ام.

Go to TOP