چاپ خبــر
معلم قرآن فریدونشهری؛

حلقه مفقوده بین استعدادها و قرآن کریم در دست مسئولین است

معلم قرآن فریدونشهری از حلقه‌های مفقوده‌ای سخن گفت که بین استعدادهای قرآنی شهرستان و قرآن کریم فاصله انداخته است و از آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی خواست به طور جدی‌تری به مسأله آموزش قرآن توجه نمایند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، محمدرضا سوادکوهی، معلم قرآن فریدونشهری، در حاشیه دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونشهر برگزار شد، با وجود استعدادهای فراوان در سطح شهرستان، پرداختن به قرآن مجید و جریان قرآن در زندگی مردم شهرستان را رضایت بخش و کافی ندانست.

وی با تأکید بر استعدادهای خوبی که در فریدونشهر در رشته‌های مختلف قرآنی وجود دارد گفت: چه در آموزش و پرورش و چه در نهادهای فرهنگی دیگر کارهای قرآنی خوبی صورت می‌گیرد ولی لازم است مسئولین با نگاه جدی‌تری به آموزش قرآن کریم و برگزاری برنامه‌های قرآنی نگاه کنند.

سوادکوهی خواستار توجه بیشتر معلمان قرآن به آموزش تجوید و قرائت قرآن کریم شد و اظهار کرد: باید اطلاعات مربیان و معلمان قرآن به طور مستمر به روز شده و برای ایشان کلاس‌های تخصصی برگزار شود.

این معلم قرآن از حلقه‌های مفقوده‌ای سخن گفت که بین استعدادهای قرآنی و قرآن حکیم فاصله انداخته‌اند و با بیان این که این حلقه‌های مفقوده در دست مسئولین است، توجیه پدر و مادرها برای سپردن فرزندانشان به دست قرآن را یکی از این حلقه‌ها دانست و تصریح کرد: غالب این بار بر دوش آموزش و پرورش است چرا که این ارگانمی‌تواند به واسطه ارتباطش با والدین، این کار را به خوبی انجام دهد.

ghoran001

وی ضمن بیان این که فرزندان را باید از دوران نوجوانی به سمت قرآن کریم سوق دهیم، برگزاری برنامه‌های جذاب قرآنی و توجه به برنامه‌های ویژه جذب فرزندان به سمت قرآن را از ملزومات قرآنی شهرستان فریدونشهر برشمرد.

مسابقات قرآنی مدها متان با محوریت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و با هدف فعال‌تر کردن این کانون‌ها و شناسایی استعدادهای قرآنی برگزار شد. این مسابقات در هفت رشته قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

  1. مومني گفت:

    اينطور كارها ست كه واقعا ارزش داره .من زياد در مراسم ختم و قران خواني شركت ميكنم و عينا مشاهده ميكنم كه قرائت قران توسط افرا مسن نسبت به نسل جديد اصلا قابل قياس نيست اين در حاليه كه سطح تحصيلات ما نسل جوان بيشتر ه كه اين جاي تاسف داره.
    در ضمن از آقاي رحيمي رياست ارشاد تشكر ويژه دارم چرا كه در ايام محرم به روستاها و هيئتهاي عزاداري روستاها نيز سر زدند .

  2. کشاورز گفت:

    ضمن تشکر و قدر دانی از این کار قشنگ ولی یه سوال قشنگ . این اطاق قشنگ از کدام * قشنگیه البته ببخشید ها؟!!!!!!!!!!!!

Go to TOP