چاپ خبــر
رحمت الهی در بام ایران؛

بارش 50 سانتیمتری برف در سرچشمه آبی استان اصفهان/ بسته شدن راه‌های ارتباطی پشتکوه دوم

بارش برف از دیشب موجب بسته شدن راه های روستایی در شهرستان فریدونشهر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، سامانه بارشی که از دو روز پیش کم و بیش بارش های پراکنده ای را در شهرستان فریدونشهر پدید آورده بود عصر دیروز شدت گرفت تا صبح امروز مردم شاهد سفیدپوش شدن شهرشان باشند.

ارتفاع برف در فریدونشهر 15 سانتی متر، در منطقه پیشکوه 20 سانتی متر، در منطقه پشتکوه اول 30 سانتی متر و در گردنه کلوسه واقع در پشتکوه دوم 50 سانتی متر گزارش شده است. مجموع بارش ها در سال آبی جاری تا امروز به 291.1 میلیمتر رسیده است و هرچند این رقم، هفت درصد بیشتر از میانگین بلندمدت بارش های این شهرستان است اما نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته که 335 میلیمتر گزارش شده کاهش 13 درصدی دارد.

خیابان های اصلی شهر از صبح امروز توسط شهرداری برفروبی و شن و ماسه پاشی شده است و با گرم شدن هوا و ذوب شدن برف معابر، هم اکنون خودروها بدون زنجیر چرخ و با رعایت احتیاط می توانند در آن ها تردد کنند.

با وجود بارش برف اداره آموزش و پرورش فریدونشهر مدارس این شهرستان را تعطیل اعلام نکرد و مدارس در همه مقاطع تحصیلی امروز باز بودند.

رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده ای شهرستان فریدونشهر در گفتگو با خبرنگار پونه زار با بیان این که هم اکنون همه جاده های روستایی به جز مسیر پشتکوه دوم بازگشایی شده اند از کولاک شدید در برخی جاده های روستایی همچوم منطقه پیشکوه و گردنه کلوسه سخن گفت.

محسن مقدسی افزود راهداری در تلاش است تا مسیر روستاهای پشتکوه دوم را بازگشایی کند اما شدت کولاک در گردنه کلوسه فعلا مانع از این کار شده است.

با بارش این برف، پیست اسکی فریدونشهر نیز جان تازه ای گرفت و به عنوان مرکز گردشگری زمستانه استان اصفهان آماده پذیرایی از گردشگران شد.

انتهای پیام/

  1. خوشا به حال مردم اصفهان نجف اباد خوشحال باشید اب برای شما تامین شد وهمچنین پیست. تفریح عشق حال………. .مردم بدبخت فریدونشهر هم پول اضافی گاز. سرما ویخ بندان تصادف های شدید راه بندان وتعطیلی گارگاه ها بیکار شدن مردم مهاجرت برای یک لقمه نان وهزاران مشکل .شکر که همه امکانت مهیا میشود برای روز جمعه و ایام تعطیلات

  2. ناشناس گفت:

    مسولین شهرستانی استانی و کشوری اگر نمی توانید خدمت کنید بهتر است استعفا بدهید زیرا فردای قیامتی هم هست و باید جواب این ملت رابدهید تبعیض و بی عدالتی بیداد میکنه از فردای قیامت بترسید

  3. با سلام، بنده چندان به موقعیت آن گردنه آشنایی ندارم ولی حدود 40 سال قبل همة راههای ارتباطی به روستاهای فریدونشهر و حتی خود شهر از سه راهی جاده اصلی تا شهر نیز مسدود می شد و خدا را شکر چند سال است فقط مرتب می شنویم گردنه کلوسه بسته می شود. آن همه تونلهای طولانی برای انتقال آب شهرستان کنده شد آیا وقت آن نرسیده که با احداث تونل ضمن نزدیک کردن مسیر، این مشکل نیز برطرف شود.

Go to TOP