چاپ خبــر
فرماندار فریدونشهر خبر داد؛

آمادگی برگزاری انتخابات باشکوه در فریدونشهر/احتمال برگزاری الکترونیکی بخشی از انتخابات

فرماندار فریدونشهر از تدارک مقدمات انتخابات هفتم اسفند در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: ممکن است بخشی از انتخابات در شهرستان به صورت الکترونیکی برگزار شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، فرماندار فریدونشهر در گفتگو با خبرنگار پونه زار از فراهم آوردن مقدمات لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات  هفتم اسفند در شهرستان خبر داد. ناصر اسدی به تشکیل هیأت اجرایی مشترک برای برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این انتخابات سخن گفت.

وی با بیان این که امکان دارد بخشی از انتخابات یعنی ارسال نتایج آرا از شعب اخذ رای به ستاد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود، گفت: در صورتی که این مساله به صورت رسمی اعلام شود، آمادگی داریم تا این بخش از انتخابات را در شهرستان فریدونشهر به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

مقام عالی دولت در شهرستان با اشاره به فعالیت‌ها و تبلیغات غیررسمی کاندیداها در شهرستان، اظهار کرد: تبلیغات رسمی تنها باید در فرصت یک هفته‌ای که تا 48 ساعت قبل از تاریخ رای گیری به کاندیداها بدین منظور داده می‌شود انجام شود.

اسدی در پاسخ به این سؤال که آیا تدابیر لازم برای ایام و ذهاب عوامل اجرایی و نظارتی شعب اخذ رای در روستاهای دوردست و مناطق صعب العبور با توجه به قرار داشتن تاریخ انتخابات در سخت ترین شرایط آب و هوایی شهرستان و تجربه حوادث تلخ برای عوامل اجرایی و نظارتی در سال‌های گذشته، اندیشیده شده است؟ بیان کرد: با توجه به وسعت شهرستان، کوهستانی بودن راه‌های روستایی و احتمال بارش برف و کولاک شدید، حفظ سلامت عوامل اجرایی و نظارتی صندوق‌ها یکی از دغدغه‌های مهم ماست که ما پیش بینی‌های لازم و هماهنگی‌های مورد نیاز با اداره راه و ترابری و دستگاه‌های مربوطه را در این رابطه انجام داده‌ایم.

وی با تاکید بر این که وظیفه نماینده قانون‌گذاری است و نماینده خوب نماینده‌ای است که بتواند قوانین خوبی را از مجلس بگذراند تا ما در کنار این قوانین بتوانیم در جهت آبادانی و عمران شهرستان قدم برداریم، از نامزدهای انتخاباتی خواست فضای امن و آرام شهرستان که به سبب وجود اقوام مختلف در این شهرستان به وجود آمده است را حفظ کنند چرا که در انتخابات ممکن است رفتارهایی از نامزدها سر بزند که با مسئولیت خطیری که بر گردنشان هست ملازمت نداشته باشد.

فرماندار فریدونشهر کشاورزی و اشتغال را دو مساله مهم شهرستان دانست و با اشاره به این که برنامه‌های نامزدها باید متناسب با شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شهرستان باشد از مردم خواست در انتخاب کاندیدای خود با دید باز از فضای قومی و محلی فاصله گرفته و به برنامه‌های کاندیداها توجه و انتخابی آگاهانه، منطقی و برنامه‌محور داشته باشند.

Go to TOP